Rahtivakuutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Arttu78, 15.6.2009.

  1. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Sellasta vaan kyselisin, että keneltä/mistä ootten saaneet parhaan tarjouksen tai palvelua rahtivakuutus asioissa.

    Eli merikontti usasta suomeen ja auto sisässä, tekis mieli vakuuttaa. Laitoin jo postia omalle pohjolantädille mutta ei oo vielä kuulunu vastausta.

    Vinkkejä otetaan vastaan, vaihtoehto on ottaa se myös usalaiselta firmalta mutta ihan vaan jo sattuu jotain ni parempi asioida suomalaisen firman kanssa. nimimerkilla kokemusta on :rotfl:

    Tänks!
     
  2. sami

    sami Gearhead

    Mulle selittivät sellasta että jos ei ole rahdille vakuutusta ja laiva sattuu uppoamaan niin sen sijaan että joku jotain korvais siitä uponneesta autosta, joutuukin itse maksumieheksi osallistuessa laivan pelastustöihin. summa jakautuu sitten kaikkien tavaran omistajien kesken prosentuaalisesti rahdin arvon mukaan. On kuulemma joku iänaikainen meripelastuslakiin kuuluva juttu...
    Ja tämä siis erään rahtifirman edustajalta kuultuna kun kyselin että kannattaako ottaa vakuutus.
    Tappiolassa tais rahtivakuutus olla 1,5% kauppasummasta.
    Sitten kannattaa vielä tarkasti kysellä etukäteen mitä se korvaa. Mun hävinneitä kyljen 454 merkkejä ei kukaan korvannut samoin kuin kylkiin ilmestyneet tuoreet naarmut(lastatessa tai purkaessa syntyneet) sai ite kärsiä.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ifissä prosentti tais olla 0,x? Kuitenkin on niin halpaa että ei kannata jättää ottamatta.
     
  4. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    itse otin ifistä noin 2kk sitten ja oli juurikin jotain 0,6% luokkaa auton arvosta

    ja vakuutus pittää sitte ottaa ennenkuin laiva on lähtenyt :rotfl:

    sama homma mulla hajottivat pakoputken niin että korin kiinnike poikki ja lattiassa 10cm repeämä ja putki roikku auton alla

    todella hankala todistaa missä vaiheessa säretty eli itse sain kärsiä :mad:
     
  5. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Voihan se vahinko sattua kontin ollessa auton päällä. kaiken se kestää, kaikkeen se joutuu, mutta kuka korvaa muuten kuin tositteiden mukaan?
     
  6. russeli

    russeli 1st gear

    Tapiolassa 1% vakuutusarvosta, juuri kävin kysymässä.
     
  7. testaaja

    testaaja Gearhead

    Pohjolassa oli n. 88 euroa vakuutus kun auto+ rahti oli n. 7500$, ja joutu ottaan yritysvakuutusosaston kautta.
    Ite sain vakuutuksen vaikka auto seilas jo merellä.
     
  8. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Äsken soittivat pohjolasta takaisin ja jotain tuosta yritysvakuutusosastosta höpisi kans, huomenna saan tarjouksen jos heidän kauttaan onnistuu.
     
  9. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Mun freight forwardoija ainakin hoitaa kaikki :lol: Yksi soitto vaan, niin on kontti pihassa, lasku tulee yleensä pari kolme kuukautta kontin saapumisen jälkeen.
     
  10. pantera

    pantera Double Gearhead

    Vakuutus kannattaa ottaa jos nukutte yönne paremmin kuin ilman.....
    Mitään korvauksia ei mistään pakoputkista tai klommoista tule muuta kun ison riidan jälkeen ja mitä isompi juttu niin sen varmemmin joudutte hakeen päätöksen hovista saakka....
     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

  12. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    juu just tämmösen takia ittekkin vakuutuksen otin :eek:
    eikä tuo oma pakoputken särkeminen juuri harmittanut kun ei kuitenkaan pintapelteihin tullut mitään 8)
     
  13. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Juu siinä saa olla aika hyvin tuettu, onneksi ne lukitsee ne toisiinsa :wink:
     
  14. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Älkää hitossa laittako tollasia kuvia :rotfl: jännittää muutenkin.
     
  15. Traveling man

    Traveling man 1st gear

    Rahtivakuutus ei korvaa erillistä listaa, merkkiä tms. Rahtivakuutuksen korvausperuste on 20 euroa/ kg.
    Jos/ kun haluatte vakuuttaa autonne kunnolla rahdin ajaksi tehkää siihen kasko. Auton voi yksilöidä Malli, merkki, vuosimalli ja rungonnumerolla. Tällöin korvaus on lähempänä "totuutta".
     

Kerro tästä muillekin!