Raidetankojen sopivuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Busch, 14.4.2020.

  1. Busch

    Busch 1st gear

    Tällä hetkellä autossa on paikoillaan uudet alkuperäiset raidetangot, mutta sisänivelet ottavat ääriasentoon käännettäessä öljypohjaan. Tämä onkin hyvin yleinen ongelma ls-swapissa ja jenkki foorumeita kahlatessani olen törmännyt pariin eri ratkaisuun:
    - Moottori nosto. Jos moottori nostaa ylemmäksi ei vaihteisto enää kunnolla mahdu paikallensa.
    - Kääntösädettä voisi rajoittaa mutta en millään haluaisi.
    - Moottori on 5.3 lm7 jossa on ls1 öljypohja, mikä on todella matala.
    - Vasemman puolen sisänivelen rasvanipan paikan olen muuttanut, koska se otti ensimmäisen öljypohjaan, lisäksi nivelen toisesta puolesta hion materiaali pois (ei ehkä kovin hyvä ratkaisu) ja vielä kun öljypohjasta ottaa vähän pois niin vasen puoli mahtuu kääntymään ongelmitta ääriasentoon. Vasen puoli olisi ratkaistu tällä.
    - Oikean puoli ottaa niin pahoin öljypohjaan ettei siitä nivelen materiaalin ja öljypohjan hiomosille selviä.
    - Öljypohjan radikaalimuokkaus raidetangoille sopivaksi ratkaisisi koko ongelman, mutta siihen en haluasi lähteä, enkä myöskään osaa alumiinia hitsata.

    Jos raidetankojen sisemmät nivelet olisivat pienemmät tai tulivat edes lähemmäksi centerlinkkiä olisi ongelma ratkaistu. 124 mersussa olisi muuten hyvä raidetanko, mutta jäävät 5cm liian lyhyeksi.

    Siksipä olisiko jollain tietoa että voisiko jonkun muun auton raidetankojen sisä- ja ulkoniveliä käyttää korvaamaan Gm A-korisen alkuperäiset raidetangot, tai jos pystyisi korvaamaan edes pelkät sisemmätnivelet?
     
  2. Auttaisko tämän mallinen centerlink asiaa?

    [​IMG]
     
  3. Busch

    Busch 1st gear

    Onko kuvan autossa ohjaus ääriasennossa kun katsoo olka-akselin kulmaa ei siltä näyttäisi tai sitten kuva huijaa. Todennäköisesti jos päivittäisi tuollaiseen versioon olisi ongelma ratkaistu. Oikeestaan nuo pelkät kuvan mukaiset raidetangotkin ratkaisisi jo ongelman. unibal?
     
  4. Busch

    Busch 1st gear

  5. Busch

    Busch 1st gear

    Joo eipä ne käyny.... Eikö kellään olisi muka tietoa?
     
  6. Weijari

    Weijari Gearhead

    Miten ei käyny, mikä otti kiinni? Olisko kuvaa? Alumiinin hitsaajia saattaa löytyä helpommin kuin sopivia raidetankoja ja päitä.

    Mitäs jos vaihtaa spindlet päikseen ja vaihtaa hammastankoon, joka on akseloinnin takapuolella?
     

Kerro tästä muillekin!