Raision K1 autokatsastus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Gerball, 25.9.2015.

  1. Gerball

    Gerball Gearhead

    Olipa kerran mukava ja hyvä katsatuskonttori missä olen oman + rouvan + kahden tyttären kärryt joka vuosi käynyt leimaamassa, harrastepelit siihen päälle + omistajan vaihdokset sun muut...
    No, tuo mukavuus ja hyvyys on nyt sitten historiaa ainakin tämän päivän kokemuksen perusteella.
    Tyttären Yarista oli tarkoitus mennä toiseen kertaan näyttämään uusien helmojen kanssa. Astuttiin konttorin ovesta sisään n. 17:25, sisällä oli jonoa ovelle asti !! Tovi tai kaksi meni siinä jonotellessa ja kun vihdoin ja viimein tuli meidän vuoro, konttorirouva ilmoitti että tänään ei sitten enää oteta näyttöjä.
    Ko. konttori on muuttanut tänään 25.9 naapurikiinteistöön. Palvelu ei ainakaan ole parantunut. Edellisessä paikassa oli muistaakseni parhaimmillaan 3-4 virkailijaa tiskin takana. Täällä uudessa on ainoastaan 1 luukku, enempää ei edes mahtuisi.
    Onneksi nykyään voi käydä jollain toisella konttorilla jälkitarkastuksessa. Kiireen vilkkaa naapuriin SF katsastukseen jossa homma hoitui mukavasti ja tyttären Yaris sai leiman kehujen saattelemana. Sinne suuntaan jatkossakin.
     
  2. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Eikä varmaan ole ainoa asema, jolle on käynyt noin...
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ja miksi niitä rahoja nyt muutenkaan ulkomaisille yrityksille tyrkyttämään, jos on kotimainen vaihtoehto.
     
  4. T&S

    T&S Gearhead

    Viimevuotisen katsastuksen jälkeen aloin jo miettimään konttorin vaihtoa, oli sen verran tylyksi toiminta tullut. kymmenisen vuotta siellä tuli käytyä kun palvelu oli asiallista.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Turun seudulla asuville suosittelisin Orikedon katsastus-centeriä. Aina asiallista ja hyvää palvelua.
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    turun seudulla asuville suosittelisin ettei KOSKAAN mene orikedon katsastus centterin ovesta sisään.. on ihan henkilökohtasia kokemuksia paikasta ja ei sitä ole kukaan koskaan kehunu jos on jutuiksi sattunut tulemaan, jopa alueella sijaitseva tunnetun korjaamon omistaja kiros paikan alimpaan helvettiin.. itse suosittelen wp-katsastusta tuulissuolla, siellä onnistuu ja hoituu
     
  7. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Ääni tälle. Faija erehtyi viemään autonsa tuonne ks centeriin ja yhtä ylimielistä "palvelua" ei saatu edes muinaisessa valtion katsastuspisteessä takavuosina.
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    En ole koskaan käynyt raision k1 asemalla mutta jos jossain konttorilla on pitkä jono ja sinä päivänä ei pääse niin ei kai se iso ongelma ole. Täälläpäin on monesti tunninkin jono katsastuksen. Jos konttorilla oli muutto päällä niin ehkä katsastuksessa oli vajaamiehitys? Ennen vanhaan kun kaikki oli paremmin, katsastukseen oli kahden viikon jono. Itse olen palveluammatissa ja vaikka kuinka kävisi porukkaa niin töistä täytyy lähteä ajoissa lastenhoidon tai muun syyn takia.
     
  9. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Kilpailu on kovaa. Jos heittää kepin maahan ja piirtää siitä 13 km säteen, löytyy Turun seudulta (T:ku, Raisio, N:li) ainakin 17 katsastuskonttoria. Saattaa olla enemmänkin, mutta ainakin tuon määrän laskin.
    Ei ole varmaan yhdelläkään konttorilla yhtään ylimääräistä työntekijää. Saattaapi siitä johtua välillä pienet puutteet asioissa.
    (Eipä saa pankistakaan aina rahaa nostettua, jos menee sinne väärään kellonaikaan. Vaikka ovet olisivatkin auki ja hlökunta töissä.)
    Noista asioista huolimatta voi hlökunnan palvelu olla hyvää tai huonoa. Pääsääntöisesti uskoisin sen olevan hyvää, muuten sitä paikkaa ei ole hetken päästä.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Riippuu vissiin ihan merkistä. Kuskattiin taka-akselivikainen pösö sinne ihan hupimielessä niin läpi meni heittämällä kehujen kera. :rotfl: Rengas oli niin vinossa että otti melkein sisälokariin kiinni ja viidenkympin vauhdissa alkoi vispaamaan niin ettei ikkunasta ulos nähnyt. Ei haittaa ajamista vissiin.

    Vieressä toinen suikkalakki polki jotain smarttia varmaan 5 minuuttia kaasu pohjassa (?!?), kun yritti ottaa päästötestiä. Hylsy tuli rikkinäisen testerin vuoksi ja luonnollisesti tilastomerkintä. Omistaja oli kovasti eri mieltä asiata ja ehkei ihan syyttä.

    Amerikanromut siellä on pompanneet joka kerta johonkin niveleen, mutta täytyy sanoa että syystä. Niitä ne sentään tutkivat ja hyvinkin tarkasti.
     
  11. Gerball

    Gerball Gearhead

    Näyttäisi olevan syyskuussa aloitettu yt neuvottelut K1 ketjulla. Siinä syy henkilökunnan vähennykseen.
    Vähän ehkä tunnekuohun vallassa oli tuo eilinen avaukseni kirjoitettu kun n. tunti takaperin oli vielä verenpaineet tapissa. Silti, mielestäni hyvissä ajoin oltiin paikalla kun 35 min. ennen sulkemisaikaa oltiin paikalla. Kello ei ollut vielä edes 18 kun naapuriasemalla oli leima paperissa ja nokka kohti kotia. Tuossa kohtaa henkilökunnan asenne ja ammattitaito olisi voineet pelastaa tilanteen, mutta virkailija oli hyvinkin topakka ja joustamaton. Se on pienistä eleistä ja sanoista kiinni miten asiakkaat reagoi, sen me kaikki tiedämme.
    Eipä siinä jonossa muutkaan kovin riemuissaan olleet uudistuksesta.
    Sämpy pisti hyvän kommentin, jos on kotimainen vaihtoehto tarjolla, miksi en käyttäisi sitä. Näinä aikoina kun Suomen talous sukeltaa pohjamudissa, täytyisi koittaa tukea kotimaista yrittäjyyttä.
     
  12. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Ei liity Turun seutuun mitenkään, mutta kyllä pienikin virhe voi viedä paljon asiakkaita, alalla, kuin alalla. Itse olen kannattanut katsastuksessa paikallista yrittäjyyttä, mutta tiedän, että moni ei samalla asemalla käy yhden katsurin takia. Tämä mies on ns. kiireapuna mutta palveluasenteesta ei ole tietoakaan. Esim. itsellä tuli erään kerran emännän pösöä katsastaessa ongelmaksi, että en osannut sanoa, missä valmistenumero on, tästä mies ei päässyt enää yli ja katsastus meni miten meni. Itse olenkin ottanut sittemmin tavaksi jo katsastukseen tullessa sanoa että edellä mainittu katsuri ei katsasta autojani, niin palvelu on pysynyt hyvänä, hylsyjä on välillä tullut, mutta aina syystä.
     
  13. solar4

    solar4 2nd gear

    Mä oon vallan siirtyny käyttämään Harkkaa, eli sitä Autoliiton pytinkiä Raision ja Ruskon rajalla. Ehkä pääsyyt on se, että on yks alueen halvimpia ja talli mulla on reilun kilometrin päässä, mutta oon kanssa kokenut että on asiallinen paikka. Vaikuttaa silät että samat ukot hoitaa konttoria ja katsastaa, joten tiskillä osataan vastata muuhunkin kuin jonon pituuteen. Tarkkoja ovat, mutta eivät niuhota turhasta. Ei oo tullu merkintää haalistuneista vilkkupolttimoista tai rajalla olevista jarrulaikoista kun on luvattu ne vaihtaa. Ja vaihdettu on.

    En muista muuta paikkaa missä takapääkin otetaan keventimellä ylös ja rytkytellään. SF:ssä se ei joku vuos takaperin ees onnistunut, kun nosturin ainoa kevennin ei sinne ylettänyt, eikä kenelläkään tuntunu olevan intoa kääntää autoa nosturilla. Silloin oli japanialaisessa käyttöautossa joku takapään tuhannesta puslasta väljä eikä kukaan keksiny mikä..

    Eli ääni Harkalle jos haluaa oikesti tietää mikä autossa on vikana. Ja niillä tuntuu olevan filosofiana se että sulkemisaikaan asti otetaan autoja jonoon ja sit tehdään niin pitkään kuin kestää. Itekkin asiakaspalveluhommissa olevana mulle ei oo tullut mieleenkään jäädä illalla jonoon, vaan oon koittanu seuraavana päivänä uudestaan.

    Vuosien saatossa on kyllä tullu käytyä suuressa osassa Turun alueen konttoreista, eikä mulla niistä varsinaisesti huonoa sanottavaa ole. K1:t yms on vaan jääneet hinnan takia jo aikaa sitten käyttämättä.
     
  14. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kyllä ainakin mun dodgea WP-katsastuksella rynkytettiin molemmista päistä. mutta se oli toki raskaankaluston puolella, kun on kevytkuorma-auto. henkilöautopuolesta en tiedä.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Orikedon katsastus centeriä ei voi kellekään suositella. Viimeisin oli kun tutun pojan mopoauton rt-päät oli kuulemma väljät, oli mutterit löysällä ja katsastussetä oli luullut niitä väljiksi.
     
  16. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Ois mukava olla kärpäsenä katossa,kun leimattavana olis vaikka vastaava Camaro,kun oli vuosia sitten Kalliomäen Hapella.Auto oli aikoinaan täällä lähellä Imatraa eli Simpeleellä,voitti pari kertaa Street D Suomen mestaruuden.No kaikki muutokset oli otteessa,Hape vei Chevyn syyniin ilmeisesti sinne pohjanmaan johonkin konttoriin.Homma kai alkoi jarrutestillä,kuten yleensä.Insinööri sanoi,että muuten hyvin,mutta takajarrut ei toimi ollenkaan...tähän Hape vaan,että on sen verta leveet takagummit,ettei ne kosketa rulliin ollenkaan.Homma kai hoitui hyvin kun otettiin autoa sivuun ja molemmat jarrut erikseen.

    Siinä on voinu olla katsurilla hieman mietittävää.
    Ennen vanhaan sai aina käytännössä lähes pelätä,mitä vikaa katsuri löytää/keksii.Onneksi nykyään on jopa palvelua.
    Hyviä katsastuksia kaikille. :) :)
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ihmeen nuivaa suhtautumista katsastuscenteriin. Ei ole mulla mitään valittamista paikasta, monesta muusta kylläkin.
     
  18. fishbone

    fishbone Gearhead

    huittisisa on kans yks hyvä katsastuskonttori,asialliset hinnat ja hyvä palvelu.
     
  19. jallu81

    jallu81 3rd gear

    ei mulla eikä suurella osalla tutuistakaan oo tuosta raision k1:stä pahaa sanottavaa.
     
  20. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Komppaan 'jallu81',reilu vko sit tuli viimex poikettua ja palvelu pelasi
    erinomaisesti.Auttoiko sit kun asioi keskitetysti useammin ja oma ikäkin alkaa olla 'ehtoopuolella',kivan näköiset tytöt konttorilla,pipariakin oli...:)
    Tarkoitus käydä jatkossakin,vaikka kaikki inssit eivät tuntuneet nyt
    avatun uuden toimipaikan tiloista pitäneet.Kaippa sopu sijaan antaa toivon.
     

Kerro tästä muillekin!