Rajoitin 60-luvun GM:n ohjaukseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja peltsi, 26.5.2012.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Auto on 69 chevelle ja tehostetulla simpukalla varustettu ohjaus.
    Kun kääntää ohjauksen ääriasentoon vasemmalle niin "välitangon" nivel ottaa kiinni öljypohjaan ja ei paljon puutu ettei oo tehny siihen jo reikää.

    En löytänyt äkkiseltään mitään mikä rajoittaisi ohjauksen liikkeitä eli ilmeisesti se rajoittuu simpukan liikerataan. Onko tuollaisessa ohjaussimpukassa jotain säädettävää liikkeenrajoitinta vai pitääkö vaan koittaa pudottaa sitä välitankoa alaspäin. Vaatinee sitten taas ohjauskulmien säädön...
     
  2. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Eikös se ohjauksen toppari ole alatukivarressa semmonen niitattu peltilipare.
    Aineskin capricessa se on siellä,kokemusta ei kylläkään ole vanhemmista gm vehkeistä.

    Edit:Voishan siihen alatukivarteen tehdä ,vaikka pulteilla kiinnitettävän topparin sopivalle kohdalle.
     
  3. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    just siellä alatukivaressa pitää olla liikkeen rajotin. Pulttaa semmoinen jos joku on alkuperäsen nyysiny.

    Sitten hauska tarina siitä kun ohjausvaraa on enempi oikealle kuin vasemmalle; ajoin Buickilla hotellin parkkihalliin sellaista spiraalimaista ajoluiskaa alas. Seruaavana aamuna ajoin ylös mutta kummakseni huomasi että ohjausvara vain ei riitä, kun ei käänny tarpeeksi niin ei käänny. Kymmenien vittuuntuneiden kanssa autoilijoiden seuratessa pääsin puolessa tunnissa vekslaamalla ylös :) metri eteen, puoli taakse...
     
  4. Luckyluke

    Luckyluke 3rd gear

    Sama vika -64 a-korisessa, centerlink ottaa öljypohjaan kiinni.
    Olisiko jollain kuvaa minkä näköinen on alkuperäinen liikkeenrajoitin?
    [​IMG]
     
  5. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Joku pelti lärpäke siellä muistikuvan mukaan oli. Parhaan saa miun mielestä et hitsaa sopivaan kohtaan tukivartta esim. m12 jatkomutterin ja siihen pultti ja lukitusmutteri, niin saa säädettyä rajoja. siis sellaseen kohtaan että osuu raidetangolle lähtevään rautaan kiinni. you know..
     

Kerro tästä muillekin!