Rakennetaan kestävä th200 4r

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rautasydän, 6.10.2011.

  1. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Eli kertokaapa millasilla resepteillä kannattas kyseistä laatikkoa lähtä vahvistamaan. Tulee 403 oldsin piristetyn koneen jatkoksi. Tehoista ei hajua mutta reipas kone kyseessä 350:n kutoskansilla. Auton oma th200:n alkoi luiston oireita esittämään heti virityksen jälkeen. Saa tarjota valmistakin vaihteistoa, projektia jne, koska lootakin vielä hommaamatta.
     
  2. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Miks sen pitää olla just tuon mallinen vaihteisto? TH400 kestää vakkarihiluilla enempi :eek: Tosin että se on vaan kolmivaihteinen. :-?

    Mut miks ei 700 käy?
     
  3. aamigo

    aamigo Gearhead

  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taloudellisempi r4 ainaki o. Ja mieluummin se kun 700.
     
  5. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    700 paljon raskaammat liikkuvat. Ja noita 200r4 lootia on kuitenkin aika väkevien moottoreiden jatkona. Kaverilla oli 455:n perässä missä oli n.550hp mutta ei tienny mitä lootalle tehty.
     
  6. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

  7. Jordan

    Jordan Gearhead

  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  9. saresks

    saresks Gearhead

    2004r:ssä on myös järkevä ykkösen välitys/vs 700r4 eikä siksi niin isoa rpm pudotusta kakkoselle= vetää paremmin 1-2. Vähän kevyempikin kuin seiskasatanen.
    Käy kaavelinsa puolesta vaikka Cadillac 500cid perään.
    Jos sulla on jo 2004r asennettuna, ei tarvitse lyhentää kardaania eikä muuttaa hännän kiinnikkeen paikkaa.

    Jos siitä haluaa nätisti vaihtavan rauhallisessa ajossa mutta kaasua avatessa lineaarisesti tömäköityvät vaihdot ja reilusti vakiota lankkukylkikalibraatiota korkeammat täyskaasuvaihtohetket, ei keskipakosäätimen viilailu auta, vaan kontaktia kaupallisessa mielessä vaikka tähän herraan.
    http://ckperformance.com/stg_200R4.html
    Kustomina kalibroitu venttiilikoneisto häneltä ei yhden jousi/ATF/bensanpolttosirkuskesän jälkeen olekaan ihan niin kalliin tuntuinen
    Eli lue: hankalahkosti kalibroitava vaihteisto tuo 2004r.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Alastaron finaaleissa "pikkasen" modatulla 200R4 toosalla 11.6 vartilla ja lähdössä kuskin etutassu aabaut 10cm ilmassa.
    Venakoneisto ei ole mikään ongelma muokata kun hommaa kunnon "race" kitin. Ilman sellaista loota heittää kakkosta sisään vaikka kepakko on ykkösellä! Tolla plootalla vaihdot 7800jenkan kohdalla ja silti toimii myös kruisatessa automaattisesti.
     
  11. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    No nyt on tiedossa 2004r loota, jota talven hämyssä voi roplata..
     

Kerro tästä muillekin!