Rakentamisen mallia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Chevy ´53, 20.2.2009.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  2. bootsi

    bootsi Gearhead

    Uuuuhhh... :eek:
     
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Aika seppä! 8)
     
  4. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Onkohan se hitsannut ennenkin? :)
     
  5. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Ei. Harjottelee vasta...
     
  6. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Tigillähän tuo saumaus onnistuu nätisti.. Itse en kyllä saa vielä noin hyvää jälkeä.. :odroll:
     
  7. Otto

    Otto Gearhead

    Bass is a ruler, basso on viivoitin.
     
  8. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Tälläisiä linkkejä lisää, hienoa jälkeä ja hyviä ideoita.
     
  9. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Samantyylistä pulikkaa valmistuu suomalaisilta konepajoilta päivittäin. Ne ei tosin mene rodeihin, vaan mm. telakka- paperi- betoni ja lasiteollisuuteen. Eikä kukaan kehu työn laatua, päinvastoin pomot ja asiakas ihmettelee, että mikä siinä nyt kestää. Eihän siinä ole kuin mankelointi, poraus, jyrsintä ja sorvattujen osien kiinni hitsaus.
     
  10. Otto

    Otto Gearhead

  11. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    lisää, lisää...
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Taitava karvanaama :eek:
     
  13. Otto

    Otto Gearhead

  14. transport01

    transport01 3rd gear

    Sitä pidetään täällä itsestäänselvyytenä. Ammattimiehen pitääkin osata tehdä hyvää saumaa. Sauman laadusta muistuu mieleen Nesteen "ammattimiehillä" kiinassa teettämä tankkeri, jossa meni kaikki saumat uusiksi ja halpa työ tuli kalliiksi.

    Toki varmasti kiitos hyvästä työn laadusta olisi paikallaan sen tekijöille myös työnjohdon puolesta, koska laadukas työ autaa siinä, että pomojenkin työpaikat säilyy.
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead

  16. Siistiä työtä , näyttäis olevan pulssitigillä heppailtu osat kasaan , kyllä toisilla on sesteettistä silmää saada joku normaalisti simppeli osa näyttämään taideteokselta. Vaatii myös hieman viitseliäisyyttä ettei oikaise helpomman kautta... :odroll:
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Suomen konepajat käy vajaateholla, siitä vaan uusia palikoita kehittelemään ja vienti vetämään! Osaamista ja laitteita löytyy, jos laatu päihittää taiwanrihkaman ja hinnassa pystyy kilpailemaan SoCalin kanssa, niin edellytykset täyttyy. Kotimarkkinoita ei ole, ehkä 10 rodia valmistuu Suomessa/ hyvä vuosi...
     
  18. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Niin tossa on ideaa! Onkohan siellä rapakon takana kohta mitään firmaa pystyssä mikä osia toimittaisi/valmistaisi!
     
  19. human62

    human62 1st gear

    Siistiä, seuraava projekti voisi olla rodi....kaikki osat pystyy hitsaamaan "viilapenkissä" eikä tarvi kyykkiä auton alla...

    Tig ym... laitteita vaan hankkimaan. Uskon että tosiaan kotimaassa on taitajia enemmänkin, markkinoita ei kovin laajalti ole täällä.
    Osien valmistajalle saattaisi olla jonkinlaiset markkinat.
    Valmiista palikoista kun saa rakennettua hienon rodin.
     
  20. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Tuolla oli aika paljon tuota tigillä täyttämistä kun oli osia muotoiltu, mites se on mestarit tuon täytelangan lujuuden suhteen?
    Ajatellaan vaikka että esimerkiksi joku valurauta akseli tukivarsi tms. pilkotaan palasiksi kun tiettyä muotoa haetaan ja sitten liimaillaan palat yhteen tigillä. Lopputulos voi olla silmiä hivelevää mutta voisi olettaa että väsymismurtuman iskee helpommin siihen täytteen ja varsinaisen materiaalin saumaan helpomminkin kuin jos palikka olisi yhtä valua.???
     

Kerro tästä muillekin!