rallipoluilta sivariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja sämpy, 17.11.2013.

  1. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Keskustelua rallimallien pohjalta syntyneistä siviilinelareista.

    Itsellä talvisin ajossa Lancia Integrale, käy myös jääradalla ja koskenpään sprinttipätkällä. Ainoa haastaja on ollut melko samankaltaisella tekniikalla ollut saman ikäinen Audi ja se jäi jääradalla, vaikka ihan kädetön olenkin. Aud vaikutti aika kankealta.
    Tuo 8V Lancia on melko etupainotteinen, tykkäisin enempi takapainoisesta voimanjaosta, mutta kyllähän se paiskomalla taittuu. 16V mallissa olisi parempi keskusplaneettapyörästö.

    Lanciassa on täydet kolme tasauspyörästöä, keskellä visko ja takana torsen. Kone poikittain kauppakassin konehuoneessa joka suunniteltiin alunperin 1,3 litraista ohc moottoria varten. Ihanan ahdasta, just tein kytkinremontin.

    Mimmosia lie tasapainoltaan esim. Mitsu Evot? Ja kokeileeko muutkin ominaisuuksia myös "off public road"?

    Väittäisin että aikalaisistaan tuo Lancia on ominaisuuksiltaan top-kolmosessa kirkkaasti, sen neliveto hiottiin parantamaan ajo-ominaisuuksia kaikissa olosuhteissa kuivalta asfaltilta lähtien.
     

Kerro tästä muillekin!