varoituksen sana noist kumeist , noissa ei nähdäkseni ole mitään "varmistus-lenkkiä" vulkanoinnin pettämis-tilannetta varmistamaan , moottorikumit jotka itsellä on malli varmistettu,tollaset: http://www.oreillyauto.com/site/c/detai ... &ppt=C0019 nimittäin , jos on "paukkuu" konees ja pitoo fillareilla , niin se kun "pyörähtää" konehuonees niin tekee rumaa jälkee , tai sitte varmistaa ketju- tai vaijeri lenkkeillä molemmin puolin moott. kiinnitykset
Hurstin keppi. Vaihteiston kannaketta joutuu muokkaamaan ihan kiitettävästi, koska vivut eivät sovi liikkumaan muuten. Kuskin ilme sitten varttimaililla
DIY vaihteiston kannatin. Ei sovi shifterin vivut liikkumaan ilman tuota syvennystä. Painoa vaivaiset 5kg
Tällä hetkellä työn alla rattiakselin ja simpukan asennus -78 capricesta. 3,5 kierrosta laidasta laitaan. Alkuperäisellä 6,5.
Back in business! Tuli tässä noin vuoden tauko, kun tuli kaverin kans rakennettua tämmönen täys romusta kilpiin: No niin, rämpylä on tallissa ja uus perä(lukollinen hiace 4.3 välit) hommattu ja kaikki osat hiekkapuhallettu ja maalattu. Lehtijousien korvakoiden paikkaa joutui muutaman sentin levitämään. Tänään tuli motonetistä kaikki uudet jarruosat ja pyöränlaakerit. Sisutaakin ehdin tuossa ennen customia laittamaan. Värisilmästä löyty hyvin lattiaverhoiluksi soveltuvaa terassimattoa.
Nyt on laitettu takajarrut läjään ja tehty uudet riipukkeet. Myös puslat vaihdettu lehtijousien etuosaan. Huomenna pitäs tulla riipukkeille uretaanipuslat uspartsilta. Vähän sisustasta kuvia
Perä paikoillaan uusilla puslilla ja riipukkeilla. Jos sitä huomenna ehtis laittamaan vetoakselit paikoilleen.
Sisutan tekoa. Ei se tuo terassimatto ihan parhaalla mahdollisella tavalla taipunu kardaanitunnelin päälle, mutta ei tuota hävetä tarvi. Mittariston pohja on tehty alumiinista ja reikäsahalla tein reiät mittareille. Löytyy lambdaa, öpainetta, kierroslukua, vedenlämpöä ja latausmittaria. Seuraavaksi pitäs alkaa sähköjä vetämään. Niin, ja jostakin pitäs löytyy kumipussi tuolle vaihdekepille. Käyttöauton ruuvauksen ajaksi piti työntää pihalle:
Hyvän näköstä touhuamista. Itekki yhen lattismaton tehny terassimatosta.. kyllä se onnistuu mutta havut ym jää saatanan tiukkaan kii
Tuo on kyllä totta. Pitää koittaa pitää puhtaana. Onko kuopiolaisilla enempää tietoa tästä tarrasta? Löytyy hanskalokeron kannesta.
Sähköhommat menossa. Tekasin muovilevystä pohjan sulakerasialle ja releille. Koitan tehdä sähköistä mahdollisimman selkeät, jotta ei tarvi tyhmemmälläkään pähkäillä missä on vika jos ei pelaa. Kaikki tarvittava omien nappien takana. Nykyään hienona ominaisuutena mainostettu "start button". Vieressä olevaan reikään tulee 12v virran ulosotto esim. navigaattorille
Alkaa sähköjen veto olla loppusuoralla. Takavalojen kytkennät vielä tekemättä. Taitaa seosmittarin tilalle tulla tuntimittari kun puolet seosmittarin osista on tiellä tietämättömillä.. Volttimittarin joutuu laittamaan uuden kun ei elonmerkkejä nykysestä löydy. Laitoin yhden flektin tilalle 2 pienempää, koska hommasin imevän mallin ja eihän se mahtunutkaan koneen puolelle... Nykyistä näkymää TSI akkuteline, joka tulee takakontin oikeaan reunaan Takakontin pohjaa. Muutaman paikan joutu hitsaamaan. Kaveri hio pohjan pellille ja veti maalit päälle. Veli teki rosterista 50x50x30 tankin, jonka asennus on seuraavaksi vuorossa.
Jos tankki tulee myös takakonttiin niin silloin varmaan vois pumpunkin sinne laittaa, kunhan olis mahollisimman matalalla tankkiin nähden. Kun eikös nuo yleensä ole sen takia auton alla että tankista polttoaine menis osittain omin avuin jo pumpulle, kun yleensä nuo kaasareille tarkoitetut pumput on vähän huonoja imemään, ja jos tankkikin on vielä vakiopaikassaan auton alla.. Mulla on ollut itellä turvatankin kanssa pumppu takakontissa sekä auton alla, mitään mainittavaa eroa ei ollut. Pumppuna holleyn sininen ja se oli about samassa tasossa tankin pohjan kanssa
Sit jos meinaa "rallia" ajella ni tarvii tuliseinän peräkontin ja kabiinin väliin mikäli bensakamat on takaluukussa.