Rambler American 2d 355sbc 1964

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Keränen, 13.3.2014.

  1. jamba

    jamba Gearhead

    Hienoo jälkee :)
     
  2. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Sisustasta sanoisin että on erittäin kutsuvan näköinen.
     
  3. coistinen

    coistinen 3rd gear

    Vasen vilkku check ja on the road!
     
  4. Keränen

    Keränen Gearhead

    Kiitos kiitos. Tuli joku aika sitten tilattua ebay:stä pääjarrusylinteri, joka on tarkoitettu levyjarruille. Tilasin myös US-partsista (toivottavasti) oikeanlaisen vesipumpun hihnapyörän. Pääsis taas päräyttämään koneen käyntiin.
    Tässä odotellessa tuunasin maskia. Maalasin välit mustaksi ja hommasin hienon keulamerkin :)

    [​IMG]
     
  5. Keränen

    Keränen Gearhead

    Ei taaskaan sattunu kohdalleen. 2 hihnapyörää lyhyelle vesipumpulle ja ei sovi kumpikaan. Toinen oli liian iso ja syvä ja toinen liian syvä. Pistin mailiin, että hihnapyörän kiinnityspinnasta 4cm hihnauran keskelle niin ei.. Mistähän noita mittoja näkee uusiin hihnapyöriin? Halkaisijoita vaan löytyy.

    [​IMG]
     
  6. gt302

    gt302 2nd gear

    kävikö mikä multa?ja monesti ruukaa olla semmonen adapteri välissä joka tuo siivapyörää pikkasen kauemmas.
     
  7. gt302

    gt302 2nd gear

    mäpä käy kattoon kun kerkeen että onko millasia siivapyöriä tuolla hyllyssä.tässä kun kerkeen.
     
  8. Keränen

    Keränen Gearhead

    Joo, sitä hihnapyörää käytin silloin kun sisäänajoin tuon. Jotain 10mm heitto oli kampuran hihnapyörään nähden, mutta toimi.
     
  9. 383

    383 Gearhead

  10. Keränen

    Keränen Gearhead

    Kiitos, mutta tuolla kuvan hihnapyörällä on yli sentti kiinnityspintaan.
     
  11. gt302

    gt302 2nd gear

    no on tuolla useemman laisia.

    noita sovitusrinkuloitakin paksumpia jossain mulla paikallaan reilun sentin vahvuinen.

    ps laita sähkönen vesipumppu ei tartte siivapyörän kans puljata..ja pari heppaa saa tehoa ja kauheen revityksen jälkeen voi pumpun jättää kierrättään jälkijäähdytystä;)
     
  12. Keränen

    Keränen Gearhead

    Rojekti etenee. Tuli tehtyä käsijarruvaijerit, joka oli muuten vähän työläämpi homma. Vaijerit on tehty 3 eri auton osista + omat patentit, mutta hyvältä näyttää.
    Vaijerin läpivientipalikka -85 hiace, vaijerin ulkokuori -89 pajero ja itse vaijeri -89 hiace. Kaikki muut uusia osia, paitsi tuo läpivientipalikka. Kannakkeet ja käsijarrukahvan vaijeriin kiinnitys & säätöosa itsetehtyjä. Pitää laittaa jonnekkin autoon ylös nämä tulevaisuutta varten :)
    Vedin myös jarruputket pääjarrusylinteriltä takajarruille ja kannakkeina käytin näitä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/222136/J ... o65mm-5kpl Itse kannakkeet kiinnittyy kohtuullisen lujaan, mutta jarruputket huilaa kannakkeiden sisällä eli ei ihan parhaat mahdolliset.
    Huomenna pitäs mittailla etujarrusatuloille kiinnikelevyt, jotka veli tekasuttaa cnc-koneella.
     
  13. Keränen

    Keränen Gearhead

    Tekasin tässä viikonlopun aikana tämmösen kytkinvivuston. Onneksi tohon sai tehtyä yksinkertasemman vivuston kuin alunperin suunnittelin.

    [​IMG]

    Jarruputketkin on vedetty molemmille eturenkaille. Nyt tarvin enää ne jarrusatuloiden kiinnikkeet, jotka saan viikolla 9.
     
  14. Keränen

    Keränen Gearhead

    No joo, ei menny ihan putkeen. Joutuu osan vivustosta tekemään uudestaan vahvemmasta tavarasta. On niin jäykkä tuo kytkin että alkaa 10mm kierretanko taipumaan ja pitää suunnitella helpommin purettavaksi koko homma.
     
  15. bootsi

    bootsi Gearhead

    Olisko ollut "helpompi" muuttaa kytkin vaijerille tai nesteelle?
     
  16. Keränen

    Keränen Gearhead

    Kyllä nuo muutkin vaihtoehdot kävi mielessä, mutta päätin ensin kokeilla onnistuuko tangoilla. Tein sunnuntaina uuden ja paremman version tuosta ja nyt toimii.
     
  17. gt302

    gt302 2nd gear

    miten sulla sopii peltisarjat ton kytkin vivuston kans...vai pijätkö ne pukinsarvet?
    nesteellä ois kyllä näppärä
     
  18. Keränen

    Keränen Gearhead

    Pukinsarvilla mennään
     
  19. Keränen

    Keränen Gearhead

    Satuloiden kiinnityslevyt tuli ja jarrut alkaa olla pian valmiit. Nakkasin pyörännavat happoon ja huomenna maalit päälle.
    [​IMG]
    Tuli kokeiltua onnea noiden hihnapyörien kanssa tilaamalla käytetyt orkkis hihnapyörät ja kas kummaa..nehän passaa justiinsa. Se ois enää pakoputkien ja kardaanin teko niin pääsis ajamaan tuonne metriseen hankeen.
     
    Muokattu: 2.3.2016
  20. Marski

    Marski 1st gear

    Hyvältä näyttää vaikka vanha kansan viisaus on, että jarrut on vauhdin pahin vihollinen;)
     

Kerro tästä muillekin!