Rambler American 2d 355sbc 1964

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Keränen, 13.3.2014.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    No on on,mutta kun itellä ollut -70sporttikatto niin kiinnostaa helvetisti:D
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No eikös tua hootee oo? Vai mikä se ei luiskaperä nyt sitte onkaa...
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    en mä ainakaan kuvasta selvää mikä malli.
     
  4. Keränen

    Keränen Gearhead

    Kyllä se Kalu oikein arvasi. Eli HooTee.

    [​IMG]
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onpa hieno ja ryhdikäs ht.
     
    Keränen tykkää tästä.
  6. simooo90

    simooo90 1st gear

    Hieno on!
     
    Keränen tykkää tästä.
  7. Holley

    Holley Gearhead

    Onpa kiva Rambler-projekti! En ole vaan eksynyt näitä projekteja lukemaan. Mulla oli vielä 13 v sitten pitkän linjan projekti, tolppa-Chevy II viri-350:llä ja itse vaihtamillani (etu)levyillä ja manuaalilaatikolla, joten kovin paljon tuttua tässä on! Paitsi että tää hakkaa 200-0 sen meikäläisen harjoitteluauton, johon ei uhrattua taitoa eikä rahaa, mutta kovasti intoa kuitenkin. Että tykkään yleisesti. Väriksi joku muu kuin musta noin ehdotuksena, mutta teet tietenkin kuten haluat.
     
  8. Keränen

    Keränen Gearhead

    No kiitos! Kävitkö kokeilemassa varttimaililla? Oliko millanen moottorin kokoonpano ja mikä manuaaliloota? Mulla ei ole koskaan ollut mustaa autoa niin kyllä se pitää tästä tehdä :D
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Chevy II:lla ajoin 250 netthepalla 1/8 mailia 9,84/127km/h, joka vastaa Sierra Cosworthia. Sitten kun siinä oli se vajaa 400 hp, ajoin saman 1/8 mailia 10,8s / 125 km/h ja voit uskoa, että lukottomalla perälä oli melkoisen pikimustaa viivaa koko matkan. Eli en tiedä, mitä se oikeasti kulki, mutta joku 50-150 km/h välinen kiihtyvyys oli kyllä aika kivaa ja lukkoperän ja järkevän ripustuksen se olisi tarvinnut. Manuaaliloota oli "heikko" Saginawin 4-vaihteinen, mutta välitykset olivat huippua: 3,11 / 2,20 / 1,47 / 1,00 enkä oikeasti ymmärrä, miksi porukka väkisin haluaa jotain close-ratio-laatikoita - ellei sitten osta jotain Gear Vendorin "kertojaa". Siis erikseen tietty 5- ja 6-loviset vaihteistot, nyt tarkoitin näitä vanhoja 4-vaihteisia. Se Chevyn kone oli portatuilla kansilla 2,02/1,6 -venttiileillä ja Iskyn 292-nokalla, mutta ehkä liian pienellä puristussuhteella. Victor Jr tais olla imusarjana ja 750 dp kaasuttimena, siitä tykkäsin. Kone pelas sinänsä ok sen aikaa kun pelas. Öljynkierto ja öljytilavuus!! Se sen moottorin tappoi, maavara ja koneen sijoitus ja öljytilavuus olivat oikeasti ongelma pienessä kopassa.
     
    Keränen tykkää tästä.
  10. Keränen

    Keränen Gearhead

    Kylläpä se on taas vastustanut. Pähkäilin melkoisten värinöiden lähdettä ja huomasin kytkinkopan haljenneen. Ei muuta kuin kone lootineen pois ja koppa hitsaukseen. Aloin katsomaan vauhtipyörää ja eiköhän se ollu ulkoisesti tasapainotetun koneen vauhtipyörä (400 & BBC). USpartsilta löyty hyllystä oikea vauhtipyörä ja sain sen seuraavana päivänä. Tarkoitus oli saada auto näyttelyyn(27.5) ajamalla samana päivänä kun osat tuli. Kiireellä auto läjään ja siirtokilvillä 25km päähän. Koneesta loppu tärinät, mutta 80km/h jälkeen kardaani alkaa täristämään. Etenkin kun höllää vähän kaasua. En ole vielä tarkemmin katsonut mistä johtuu. Tein uudet moottorinkiinnikkeet kun epäilin koneen tärinöiden johtuvan niistä kun entiset eivät olleet sitä parhainta suunnittelua... Pari kuva eiliseltä. Takana toyon katuslicksit.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 29.5.2016
  11. Keränen

    Keränen Gearhead

    Tuli pyörittyä auton alla pari viikkoa sitten ja kardaanin ristikon kupit oli väljiä omiin koloihinsa. Korjasin tämän ja tekasin vielä traction barsit. Tuli testattua 1000ft aikaa ja siitä ajasta päätellen(7 eri drag time sheet:ia) varttimaili menisi jonnekkin 12.5 tietämille.
     
    Muokattu: 27.6.2016
    Herje tykkää tästä.
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Ei ku radalle kokeilee...
     
  13. Keränen

    Keränen Gearhead

    Pitähään sitä ehdottomasti käydä kokeilemassa. Kilpiin laitto seuraavana vuorossa. Jarruvalokatkaisija ja tuulilasinpyyhkijät ja jos sitä vetäsis maalin pintaan..
     
  14. Keränen

    Keränen Gearhead

    Nyt on tuulilasin pesuri ja pyyhkijät. Alkuperäinen pyyhkijän moottori toimi alipaineella ja muokkasin tuon sähkömoottorille. Ongelmana on se että moottorin akselin päähän ei sovi kuin noin 6cm varsi, joten pyyhkijöiden liike pysähtyy vähän liian aikaisin. Jääpi johonkin kello 13.00 kohdalle. No..ei mua haittaa. Toivottavasti ei katsuriakaan :D

    Tällä hetkellä kärry on lähes kokonaan hiottu mataksi ja haljenneet pakkelit hiottu pellille. Pellissä oli ruosteen syömää huokoistaa pintaa, jotka puhdistin hiekkapuhaltamalla ja koritinaa päälle. Vielä riittää työtä...

    Viimeinen kuva pinkkinä:

    [​IMG]
     
  15. Keränen

    Keränen Gearhead

    Nyt se olis mualattu. Jotain täytyy keksiä noille puskureille. On lommoa ja pahaa ruostetta. Kävin tuossa kylillä pyörähtämässä perjantai-iltana ja poliisi-setää rupes kiinnostamaan konepellin puute. Yritin netistä kaivaa tietoa, mutta ei löydy mitään oikeaa faktaa. Kysäsin sitten katsastusmieheltä asiasta niin sano että max korjauskehotus alle -98 vm. autoon. Se ois ens viikolla rekisteröintikatsastus..konepellin kera :)
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    jamba tykkää tästä.
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    komiahan siitä tuli. vaikka mustaksi vedit. :D onnee leimalle.
     
  17. Keränen

    Keränen Gearhead

    Musta passaa kaikkeen :D Pikku näpertämistä melko paljo vielä leimalle, mutta viimeistään torstaina se viedään!
     
    kotr tykkää tästä.
  18. Keränen

    Keränen Gearhead

    Nyt sitä on piinapenkissä käyty ja läpi meni! Pari juttua joutuu korjaamaan. Tilasin mustapohjaiset orkkiskilvet. Noilla mennään pari viikkoa. Mutta mutta...alkaa hermot mennä tuon kardaanin kans. Aivan sama mitä korjaat niin aina se jonkin takia tärisee. Pitää katsoa heittokellolla onko tuo piru edes suora.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.9.2016
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tyylikäs Rambler!
     
    Keränen tykkää tästä.
  20. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tärräykseen ekana tulee mieleen, että onhan kartaanikulmat oikein, tai edes tieto miten ne pitäisi olla...?
     

Kerro tästä muillekin!