Ramcharger välitysjuttu...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Anonymous, 25.8.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuossa kun vaihtelin etu ja takaperään uudet öljyt niin huomasin varsin hauskan homman. Takana on ysivartissa 3.21 välitys ja edessä danan44:ssa 3.23 (Tunnuslätkien perusteella, en laskenut). Mahtaako nuo olla noin tehtaalta lähtiessä, vai onko osia vaihtunu joskus? Ja neliveto päällä jyristää tasasella kaasulla ja moottorijarrutuksella ajonopeuksissa. Mehtässä no problem.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    tuo olin siis minä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    siis dart69. Temppuilee tuo kirjautuminen...
     
  4. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    AUTS!

    En tiedä ko. asiasta, mutta maalaisjärjellä pitäis varmaan noi vällärit natsata 4x4:ssa - ellei jakoaskissa ole etuperälle jotain muuta kuin 1:1 välitystä :-?

    Duunin ratkorissa hajos etuperä kun joku nero oli vaihtanut vääränkokoiset eturenkaat ja ajellut täysveto päällä asfaltilla.
     
  5. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Noin pieni heitto ei kyl varmaan ihmeemmin vaikuta. Varmaan vaan jotenki valmistajat ilmotellu noin. Mä kyl laskisin ne koska ei tommosta eroa saa hampaalla aikaseks? Erikokoset lautaset?
    ÄÄH,mitä mä mistään tiädä ku luulen vaan!
     
  6. JanneB

    JanneB Gearhead

    Onhan tuo jenkeissä aika yleistä jos etu- ja takaakseli on erilaiset. Tuo on varmaan kuitenkin lähin mahdollinen välitysvaihtoehto? Ei noin pieni heitto varmaan vaikuta. Eihän kiinteetä nelivetoa pidä käyttää muutenkaan pitävällä alustalla vaikka välitykset olis identtiset.
     
  7. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Se varmaan johtuu esim. erkokoisista rattaista ym. Ja asiaa tarkemmin ajatellen se on IHAN sama välitys käytännössä. Johan erilailla kuluneet renkaatkin vaikuttaa enemmän.
     
  8. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Juu kyllähän tuo jakoaskin tasauspyörastö antaa jonkin verran anteeks -varmaankin.
     
  9. Blower

    Blower 1st gear

    Joo, kyl ne välitykset on tehtaalta asti hiukka erilaiset. Samat välitykset on tossa mun -83 Ramchergerissa ja jakolaatikossa ei ole keskustasaus pyörästöä.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitoksia blowerille kun katoit välitykset omasta. Ja taitaa tuo mun jyryytys nelivetopäällä johtua jakolaatikon pois pursunneista kumityynyistä...
     

Kerro tästä muillekin!