Rammari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ähväsata, 18.4.2016.

  1. ähväsata

    ähväsata 3rd gear

    Nelisen vuotta sitten aloitin vähän kerrallaan tämän kunnostuksen. Aika rispaantunut ja mätä se oli. Runko poikki, helmat paskana ynnä muuta "yllätystä". Nyt kaikki tervattuna ja kunnossa. Silti liikenteestä ei ole ollut pois paria viikkoa kauempaa.
    Alunperin malli on sitä halvinta-alkaen-hintaluokkaa, eli kaikki sähköherkut ja koristeet loistivat poissaolollaan.
    Tai ei sentään ihan kaikki. Ratashuoneen peiton päällä puskeva pässi on kyllä uljaasti puskenut tuulta vasten alusta asti.
    Sähköherkkujen puute on pelkästään hyvä asia, niitä ei kiitos, mutta koska kiiltävän perään olen kovasti, niin sitä puutetta olen yrittänyt kohentaa.
    Kai jotenkin onnistunutkin :)
    [​IMG]
     
    palontie, LPV, passerby ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. ähväsata

    ähväsata 3rd gear

    Mukavaa harrastella välillä luonnonvalossa missä lämmin tuulonen henkäisee jarrupölyt mukaansa.
    Otin etujarrut auki kun kerran jarruhommien makuun pääsin. Ei niissä katsastuksessakaan vikaa ollut. Piti vain purkaa ja herkistellä koska olivat pitkän käytön jäljiltä kireässä ja ruosteessa. Joka niveleen samalla rasvat.
    Takajarru sen sijaan oikutteli jälleen, eikä ollut jumissa, vaan öljyssä sen jälkeen kun auto oli ollut vuotavalle puolelle pitkään kallellaan.
    Talvella laitoin takapäähän ihan kaikki uutta ja nyt ihmettelin miksi rummusta tulee öljyä.
    Otin siis nöyrästi perästä öljyt, akseli pois ja tarkistin sen juuri uusitun stefan. Täysin ehjä.
    Kokosin, testasin ja kas, öljy tulee stefan ja stefan pesän välistä mihin oli kovertunut huokonen. Eipä tällaistakaan ole ennen tullut vastaan.
    [​IMG]
     
  3. ähväsata

    ähväsata 3rd gear

    Kun huokonen oli tukittu, piti putsata jarrukengät. Enhän mä nuukana niitä uusinut, koska juuri sen tein.
    Jos kuvittelee pääsevänsä kliinerillä ja rätillä, pettyy. Koettu juttu vanhastaan.
    Niihin imeytynyt öljy ei lähde bensassa uittamallakaan.
    Hyvä kikka on se bensassa uittaminen JA kosanilla polttaminen. Homma uusitaan niin kauan kuin viitsii ja niin kuumana kuin kehtaa. Rummulle tekee hyvää sama käsittely.
    Sen jälkeen avataan toinenkin rumpu ja vaihdetaan "kuiva" kenkä kostuneen pariksi, molempiin siis.
    Näin jarrut saadaan tasapainoon. Ja ihan kelvollisiksi jopa.
     
    isalmela, Camino'79 ja LPV tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!