Range Rover Classic ja maastokelpoisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja KiRu, 23.9.2009.

  1. mke77

    mke77 Gearhead

    bj:t ja viimuset hj:t ja jotkut rj:t... ja unimoggi onki muualla euroopas liikennetraktori!! ollu jo aikojen alusta, myöskin nostolaitteilla :rotfl:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko noi ennen oikeaa 80-sarjan lantakasaa vaiko jälkeen paskottu 4-veto :rotfl: .
     
  3. mke77

    mke77 Gearhead

    sen vert täytyy laittaa et mersu o ehken "hiukan pidemmällä" noitten lukkojen käytöös kun ne o niinku hyrrauli välityksellä. siellä o iha sylinteri keskkonsolissa mistä vetään nupista, jolloin sylinteri liikkuu perän ulko puolella!! itte sylinteri o neljällä pultilla kiine jolloin mahollisesti voi syltyn irrottaa ja siirtää ton "liun" manualisesti!!

    toyota hiukan "lapsellisempi" kun se o iha vaijereilla :oops:

    muutenki mersu pidemmällä "maastoajoa"ajatellen!! sieltä tulee laatikoista(kyllä vaihde aski ja jakosaki o erillään jolloin siellä o 30cm kartaania välissä) tulee konehuoneeseen ilma/huohotus putket , samoin molemmista peristä!!! kaikki konetilan ja hytin "läpiviennit" o tuplasuojattu. kytkin koppa o täysin umpinainen!! sillä o jopa paperi tiivisteet joka saumassa et sinne ei vettä pääse!!

    tosin hinnat o NELIVETOgd:ssä myös kohallan! vaikka ei NELIVETO toyotkaan oo halpoja...varsinkin jos kyseessä o viel avolava lantikka!! hinta pompsahtaa rajusti!!
     
  4. liamf

    liamf 3rd gear

    mitäs porukka ajattelee fordin excursionista. onhan se vähän painava (vähän päälle 3t), mutta maavara ok ja voimaa piisaa. lukkoja kyllä tarvittais?
     
  5. liamf

    liamf 3rd gear

    joo täytyy täst lähtee nukkuu ja näkee unii "kursionista"?
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "kursionin" kun ajat jumiin johonkin, niin tarvitaan Caterpillar noutamaan se metsästä. Ei se ole maastoauto. Muuten varmasti ihan ok äijäauto.
     
  7. liamf

    liamf 3rd gear

    joo rupee jo pikkasen vituttaa. siis tää mun tietokone. tai siis tarkemmin tossa mun nettiliittimessä on vissiin jotain vikaa. tää on kolmas kerta kun kirjotan saman viestin uudelleen kun lähetysvaiheessa se on vain hävinnyt. tai sit riippuu mun atk taidoisrani en oo mikään fakiiri näis mut jos tulee jotain outoa prkl niin se ei johdu susta vaan tää atk...on pari promilleakin kyllä veressä mutta asiaan. joo huomenna töihin hitsaamaan mut on täs ennenki sunnuntaina valvottu. joo ehkei ihan aito maasto auto ku painoo niin paljon että suzuki samurai omistajaa varmaan hirvittäis. mutta on sentään jatkuva neliveto, ei mitään keskitasauspyörästöjä. alennusvaihde. maavaraa. voimaa. ja ihan maasturin näköinen. ei kai voi ihan suoralta kädeltä teilata. maastojakin on monenlaisia. jollain se maasto on kun on kymmenen senttiä lunta maassa ja toisella taas joku hardcorejuttu jossain metrisessä mutakrunnissa ja sit viel jotai pystysuoraa seinää vähän ylöspäin.. minkäslaisii kokemuksii (kärryy alla) sulla on heittää noin rankkaa vastapalloo "kursionista". ?
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No ei ole kokemuksia, mutta 3 tonnia painoa ja pitkä akseliväli ei ainakaan paranna maasto-ominaisuuksia.

    Mutta niinkuin sanoit, riippuu millaisessa maastossa on tarkoitus ajaa.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No ei toi 3 tonnia mikään suuri este ole pikku offailulle, suuri koko rajoittaa tietty puiden väliin mahtumisia tai sitten on kyljet ruvella niinkuin esim omassa blazerissa. Sitä ei oo punnittu mutta ei se kauaks 3tonnista jää. Tarpeeks kun isontaa renkaita niin ei se enempää uppoa kuin pienempi maasturi normirenkailla. Lukot on hyvä olla molemmilla akseleilla niin että kaikki neljä vetää ettei tarvii turhaan jumitella.

    Exkursionissa on joko kytkettävä neliveto ilman keskitasauspyörästöö tai keskitasauspyörästöllä varustettu jatkuva neliveto ja toivottavasti keskidiffin saa sitten lukittua. Jatkuva nelikko ilman keskidiffiä olis ihan tönkkö ja söis rengasta ja särkis paikkoja, ei semmosta oo missään nykyautossa.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kerran Ikaalisissa oltiin pikku safarilla ja multa meni etuvetari paskaksi yhteen kantoon. Mun takana odotteli hummeri ja kuski kitisi jotain että pitääkö tollasilla romuilla mettään koittaa kun ne heti hajoaa!! Sitten kun mun hylsy oli saatu pois niin hummeri pääsi metrin pidemmälle ja uppos siihen niin syvälle että sen kuskin akan piti kiivetä ikkunasta pihalle :poff: . Sitä möhköä sitten revittiinkin useamman vinssin voimalla takaisin tielle ja sen hummerin omistajan akka vielä naputti koko ajan :rotfl: . Juu ei tollasella 3tonnin autolla voi mettään lähteä. Ehkä kovaan maastoon jos on tarpeeksi leveä reitti mutta ei mihinkään pehmeeseen kyllä kannata edes yrittää.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No justiinsa väittivät perus C303 volvoa 2700kg painoiseksi, en ole ite punninnut mutta omistaja ite sanoi näin. Niillä ajavat kuitenkin kovasti maastossa. Kaverin blazer paino pikkuakseleilla 2800kg, siihen verrattuna oma on jo vähintään 2900-3000kg. Ja sitten on vielä näitä isolohkoisia tupla-jakis vehkeitä missä on turmakaaria ja tuplavinssit yms safarisälää, niin varmaan mennään 3t yli että heilahtaa. Entäs suburbanit, onhan niilläkin safaroitu. Ja painaahan perus unimogikin kolmetonnii tyhjänä ja niilläkin on joku maastoon menny.

    Emmä sitä siis meinaa etteikö keveydestä olis hyötyä, mut ei pelkän painon perusteella voi sanoo ettei maastossa pääse. excursio on mielestäni ehkä liian hieno ja uus mettäpeliks, mut kevyttä mökkitie, pellonreuna yms. umpihanki ajoa sillä varmaan voi ajella. Offikilpuria siitä ei kannata alkaa väkisin vääntämään, vaikka sekin olisi mahdollista.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun steppari paino 6.2 turbokikkaralla vain 2300 kiloo ja hyvin sillä hinas ison unimogin pois suosta kun löi laatan lattiaan :rotfl: . Kyllä maastossa pärjää joo painavallakin vehkeellä mutta löysä ja lumi on myrkkyä niille ellei ole isot gummit ja sen verran puhtia että saa renkaat kulkemaan suossa toista sataa. Pelkät isot gummit ei aina auta jos niihin ei saa kierroksia. Niin ja mun unimökki paino vain 2100 kiloo omaa painoa :odroll: .
     
  13. Miuge

    Miuge 1st gear

    Mulla on ollu tuollanen C303 Volvo ja nyt on hommattu range rover just sen takia,että tuo range on g-mersun lisäksi ainoita maastureita joilla pääsee kohtuudella vakionaki ja niillä on kohtuu mukava ajaa tielläki.Ja märällä jängällä tuosta painosta ei ole kuin haittaa,mutta ei edes huonot tiet kule märällä jängällä!Tehosta ja vauhdista ei ole mitään hyötyä märillä soilla mitä täällä lapissa on!On nähty sata kertaa,kun etelänmies yrittää suon yli hapettamalla.Ei pääse pitkälle.Tunnin vinssaamisen jälkeen kelpaa jo neuvot.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Varmasti. Näytti olevan vaan tästä Turusta tuo alkuperäinen kysyjä kotoisin, niin kauhian vähän tota märkää jänkää on vastaan tullut meitin metiköissä :lol:

    Oltiin muuten viimekesänä siinä 50 kilsaa rovaniemestä ylöspäin mökkeilemässä ja hillasuolla käytiin samalla, mutta oli niin kuivaa että patsastelin siellä sandaalit jalassa. Muijalla oli kovasti hauskaa mutta eipä kastunut varpaat :rotfl:
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  16. Miuge

    Miuge 1st gear

    Joo sitä jängän pintaa ei pidä rikkoa,kun siitä on suunta vaan alas päin.Hitaat välitykset, isot renkaat ja paljon alavääntöä,niin pystyy "hiipimään" yli.Edes lukot ei ole välttämättömät,ainakaan edessä,koska repii kääntäessä jängän rikki.Missäpäin olit?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niissä soissa missä täällä etelässä ajetaan on yleensä pohja :poff: .
     
  18. Miuge

    Miuge 1st gear

    Niinpä.Ei tuo hiippailu ole loppu peleissä mukavaa.Paljon hauskempaa on vetää lappu lattiassa,niin että,lipuri lentää korkealle.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa, minä vai?

    Siinä Köyryn rannassahan me.
     
  20. Miuge

    Miuge 1st gear

    Niin sinä.Kun mun eukon sukulaisilla on mökki tuolla käyrämöjärvellä ja ne on
    sieltä turusta päin.Askaisesta.
     

Kerro tästä muillekin!