Ranskalaiset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja JAMANT, 3.1.2009.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vaimon Citroen Berlingo (ikävä myöntää :rotfl: ) vm -00 omaa yhden omituisuuden (ai yhden vaan :rotfl: ), joskus (nyt kolme kertaa puolen vuoden sisään) kun ajaa sen ensin lämpimäksi ja sitten sammuttaa koneen kymmeneksi minuutiksi, ja sitten yrittää käynnistää, niin ei lähde käyntiin, starttaa kyllä vaikka maailman tappiin (tai kunnes akku loppuu), mutta ei edes lupaa, ei vaikka tekis mitä!!! Sulakkkeet tarkistettu ja irroitettu yksi kerrallaan ja hakattu tietokonetta nyrkillä ja nollattu koko järjestelmä akkukenkää irroittamalla, mutta ei mitään!!!

    Mutta kun työnnät sitä metrin eteenpäin, niin perkele, sehän lähtee laakista :mad: :mad: !!!! Mikä ton voi aiheuttaa ja miks lähtee kun siirtää metrin??? Ja hei, ei mitään ehdotuksia mistään maasäteilystä :soosoo: :soosoo: :rotfl: :rotfl: !!!

    Mulla on yksi teoria, josta en vielä puhu mitään, mutta siihen liittyy tollo (viisas) Ranskalainen (Tunisialainen siirtolainen väärennetyillä papereilla) insinööri (höh), ABS-hammaskehät, lisää työtä merkkikorjamolle -into, rahat pois asiakkaalta-halu ja mun oma Ranskalaisen auton viha :rotfl: :rotfl: , joka aiheuttaa vaimolle aina :argue: - ja :poff: -tunteen.... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Mutta oliskos oikeasti mitään hyviä ideoita, mistä toi vois johtua?? Tai onko jollain ollut samanlaisia kokemuksia Citikassa tai muissa patonki-maan tuotteissa???
     
  2. mauni

    mauni 3rd gear

    millä motorilla ben/diesel 1.9/2.0
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Aijoo, oli se mulla mielssä laittaa, mutta sitten kun kirjoitin niin tietenkin se unohtui :-? :-? :-?

    1.8 bensa!!
     
  4. Trampas

    Trampas 1st gear

    Otak sää avaimen välillä pois?

    Ajattelin vaan, kun kyseessä berlingo, niin jos siinä on jollain lailla toiseen filosofiaan perustuva käynnistyksen esto. Eiks berlingo ole tavallaan jakeluauto?
     
  5. Kakkosnelonen

    Kakkosnelonen 1st gear

    Kokeile napsauttaa kaukosäätimestä ovet kiinni ja auki, sitten starttaa.
    Olettaen tietenkin, että autossa on kaukosäätöinen keskuslukko.

    En kyllä ymmärrä miten tuo auton työntäminen voi vaikuttaa mihinkään :-?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Totakin kokeiltiin ja toisilla avaimillakin, mutta ei mitään vaikutusta asiaan!!!

    Ei toi työntäminen mullekkaan oikeen aukene, mutta se on toiminut jo kaks kertaa :eek: :eek: , molemmilla kerroilla lähti työntämisen jälkeen laakista ekalla starttauksella!!!
     
  7. mauni

    mauni 3rd gear

    neppaakko sen käyntiin silloin kytkimellä kun sen metrin siirrät vai
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Otin ja kokeilin toisillakin!!!

    Eikä oo mikään jakeluauto, ihan tavallinen alunperin 5 hengen auto, johon muutoskatsastettu kaksi lisäpenkkiä taakse, jotta meidän suurperhe mahtuu kerralla mukaan (mä + vaimo + 3 poikaa + 1 tytär + anoppi :odroll: )!!!
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    ??? Nyt ei ymmärtänyt kysymystä!!!

    Ei ole kokeiltu mäkilähtöä, ihan vaihde vapalla työnnetty metri eteenpäin ja sitten ihan starttaamalla käyntiin!!
     
  10. mauni

    mauni 3rd gear

    sitä mäkilähtöä tarkotin . ota vikakoodit
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tosta ranskalaisesta en saa itse ulos mitään, muuta kuin jäteöljyt moottorista :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: , eikä siellä pala edes Check Engine -valo!! Joten en usko että sieltä mitään vikakoodeja löytyis, jos palais valo, en kyselis täällä mitään, vaan veisin suoraan kaverin pajalle vikakoodien lukuun!!
     
  12. dogu

    dogu Gearhead

    Ranskalaisia saa ostaa vain grilliltä. :soosoo:
     
  13. voittol

    voittol 2nd gear

    Se on se joku värkki joka tunnustelee ylä-kuolokohtaa tms. viallinen ?
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Miksi auton siirto metrillä sitten auttaa, kun mikään muu auton (patongin) potkiminen yms. ei auta :eek: :eek: !! Ja luulis tuon aiheuttavan vikavalon syttymisen!!

    Samaa mieltä, mutta tykkään kumminkin nukkua vaimon vieressä, niin ei voi muuta kuin kestää sen auto(patongin)valintaa :odroll: :odroll:

    Nyt lähden saunan lauteille miettimään asiaa......
     
  15. voittol

    voittol 2nd gear

    No minen tiiä hänestä enempää edes sitä että missä tuo värkki on, mutta joskus oli serkku poijjaalla sitikka joka kanssa ei lähtenyt startilla vaikka olis 1/2 tuntia antanut pyörii, mutta kun sen sito köydellä toisen perään ja nykäs metrin eteenpäin , niin johan kävi vaikka kuinka.( eli siis hinaamalla läksi heti)
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Täytyy joo kokeilla lähteekö mäkistartilla, kun seuraavan kerran jättää... Kun olis edes johdonmukaista, tekee ton joskus, siis vasta kolme kertaa puolen vuoden sisään!!! Ei voi joka kerta jättää mäkeen vaan ton kokeilun takia :rotfl: :rotfl:
     
  17. Kakkosnelonen

    Kakkosnelonen 1st gear

    Uskoisin ettei välttämättä syty moottorin vikavalo vaikka nokka/kampiakselin asentotunnistin olisikin rikki.

    Kannattaa tosiaan katsoa ne vikakoodit. Saattaa löytyä muitakin yllätyksiä :poff:
     
  18. WSE

    WSE 1st gear

    ei sytykään tuosta vielä. "vikavalon" alkuperäinen arkoitus kun on indikoida oikeastaan sitä toimivatko päästöjen vähentämiseen tarkoitetut järjestelmät vai eivät.
    Auton siirto voi aiheuttaa jonkin hieman huonosti kontaktia saavan virtapiirin tulemisen taas toimivaksi, johtuen lähinnä siitä että siirtäminen saa useimiten myös aikaan tärinää/heilahduksia.
    Tästä voi vikakoodien perusteella löytää osviittaa, tai sitten ei.
     
  19. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    Kyllähän se auto starttaamallakin hytkyy, vaikka pieni neloskone onkin. Auton siirtäminen hitaasti työntämällä tuskin isompaa tärinää aiheuttaa mitä toi pitkä starttaaminen.

    Autosähkö on henkimaailman hommaa, ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen mutta työkaverin '96 Ooppeli sammuili aika usein vasemmalle kääntyessä. Myös vilkku ränäs, vilkku nopeeta tahtia ja vilkutti kojelaudan muita valoja samalla. Tovin asiaa tutkittuani löysin pahasti hapettuneen takavilkun maadotuksen, raaputin puhtaaksi ja pistin takasin nippuun, ei kuulemma sen jälkeen sammuillu itekseen ja vilkku pelas ok.

    Eli jos huono tuuri on niin melkein mikä vaan voi vaikuttaa melkein mihin vaan, tervetuloa (nykyaikaisen) autosähkön pariin!
     
  20. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Onkos noissa bensapumppu tankissa?

    Olisiko että siirettäessä bensa hieman liikkuu ja taas pumppu on pelissä?
     

Kerro tästä muillekin!