Ranskalaiset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja JAMANT, 3.1.2009.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On, alkaa kaikissa nykyään olemaan pumput tankissa!!

    Tämä on käyny mullakin mielessä, mutta se perhana jättää aina semmoiseen paikkaan, että ei kuule käykö pumppu!!! Jättäis joskus firman pihaan, siellä olis ainakin hiljaista kuunnella!!!
     
  2. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Vaikka ranskalaisista en tiedä niin yritetään auttaa.

    Mikään anturi tuskin on rikki (ainakin useimmissa merkeissä rikki oleva anturi sytyttää häiriövalon). Kampiakselin asentoanturi kun on rikki niin ei lähde ollenkaan käyntiin, koska ei tunnista ykk:eek:ota! Nokka-akselin asentoanturin rikkoutuminen ja sen vaikutukset riippuu vähän merkistä.

    Ite veikkailisin kanssa tota bensapumppua, bensapumpun vika ei vaikuta päästöihin niin ei valo syty. Voi olla ettet kuulekkaan käykö se pumppu vai ei, ne tuuppaa jotkut aika hemmetin hiljaisia. Kaverin volkkari sammuili itsekseen ja lähti parin minuutin päästä käyntiin hyvin--> bensapumppu oli kaput! Jollain citikka testerillä pystyy varmaan kattelemaan pumpun mittausarvoja, jos joltain löytyis testeri!
     
  3. ramair4

    ramair4 1st gear

    autodatan mukaan tuossa citikassa olisi polttoaineensyötön turvakatkaisin.
    tuo vois olla yks vaihtoehto.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sitäkin on paineltu joka kerta, ei ole se syynä (sen kytkimen kumminkin tunnistaa konehuoneessa heti kun konepellin avaa, se on se punainen nappula pelkääjänpuolen iskaritolpan kyljessä)!!!
     
  5. C-mies

    C-mies Gearhead

    Mulla -01 mallin Vectrasta meni tuo kampiakselin asentotunnistin.
    Oireena juuri että sammui välillä ja lähti käyntiin sitten kun oli jäähtynyt.

    Kuitenkaan vikavalo ei palanut. Näin luulin, ja Turun opel-huollon kaverikaan ei suostunut edes lukemaan vikakoodeja koska valo ei palanut. Raision opel-huollossa sitten lukivat koodit ja sieltähän se vikakoodi löytyi.

    Homman juju oli siinä että kojelaudassa on kaksi vikavaloa. Virrat kun kääntää päälle, kuuluu toisen niistä sammua hetken päästä ennen käynnistystä. Jossei sammu niin merkitsee että muistissa on joku "ei läsnä" oleva vika, kuten nyt tuo ykk-anturi.
     
  6. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    voisiko matka/nopeusmittarin anturi olla sähköinduktioon perustuva ja jos on jääny nastat kohdikkain niin ei jymmärrä
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mutta kun tuo ei sammu kesken ajon!! Ongelma tuleekin siinä että sammuttaa sen ja yrittää käynnistää sen sitten 10 minsan seisokin jälkeen!!!
     
  8. belair54

    belair54 Gearhead

    Vaimoni rellussa (02 megane) oli viime kesänä ongelmia kampiakselin asentoa tunnistavassa anturissa.
    Ongelma ilmeni vain lämpimällä moottorilla kun sammutti auton ajon jälkeen ja hetken kuluttua yritti käynnistää niin se vaan pyöritti muttei luvannut ollenkaan, eikä moottorin häiriövalo kojetaulussa syttynyt. Moottori lähti käyntiin kun se oli jäähtynyt ja toimi kuin ei olisi mitään vikaa ollutkaan, mut tää onkin rellun tyyppivika (ainakin cliiossa ja meganessa) niinkuin monet muutin pienet pirulliset sähköviat.
    Meidänkin perheessä tää patonki on aiheuttanut pientä sanaharkkaa vaimon kanssa :argue: mut kai se on hyväksyttävä kun rouva on siihen niin ihastunut.
    Ongelma ilmeni vain pari kertaa ja poistui kun moottori jäähtyi, tosin nyt anturi on vaihdettu tehtaan parantamaan :rotfl: malliin.
     
  9. J.M

    J.M 1st gear

    meneekö ka-tunnistimen johdot startin kaapelin kanssa samassa nipussa?jos menee niin se voi sekoittaa ka-asentotunnistimen signaalin.
     

Kerro tästä muillekin!