Rattikarahkan välyksen korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mantariini, 17.9.2007.

  1. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    On päässy tossa vanissa (vm-89 ja th700) ton karahkan puslat vähän väljistyy... On todella epätarkka vaihdettava varmaan sentti jos ei tuuma väljää kun vaihde on päällä.. Onko joku korjannu tollasta? Saako siihen jotain puslasarjoja tai jotain millä ne välykset sais pois.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siellä vivuissa ei ole kuin yks kuppimallinen pusla jonka pitää paikallaan jousi. Onko sulla toi mahdollisesti tipahtanut??
     
  3. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Tutkiskelin vivustoo ja väljä taitaa olla enemmänkin puslassa joka tulee runkopalkiin kiinni. Saakohan tota puslaa jostain? Mitenkäs sen kepin säätö suoritetaan. Vaihde kun on ykkösellä tuntuu ettei se ole ihan täysin kohdallaan. Eli onko tohon jotain helppoo keinoo? On noi jenkit vähän outoja mulle :oops: Mut opiskellaan pikku hiljaa niiden ihmeellisyyksii... :eek: Niin ja sellanen että onko nois laatikoissa pakkovaihteella moottorijarrutus? Tuossa ei ainakaan oo, kun kaasun löysää rullaa ihan normaalisti ja kierrokset laskee tyhjäkäynnille.
     
  4. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    kikka

    Ite laitoin akselin päähän kutistesukan täytteeks, o pysyny jo muutaman vuoden siel...

    Ja kyl se TH700 tekee moottorijarrutusta aina joka vaihteella, mut jos ajelet isolla Deellä, siis nelosella nii moottorijarrutuksen vaikutus aika minimaallinen. Pikku Deellä, kolmosella himmaa jo paremmin.

    IsotPojat ovat varotelleet ettei kannattaisi roiskia turhaan kakkost tai ykköst tehostaakseen moottorijarrutusta, ei kestä pidemmän päälle??? Ja nelosta o turha tarjota taajamas, kyl se voi vaihtaa isollevaihteelle mut sekin rasittaa lootaa ja laatikkoremppaa aikaistaa!
     
  5. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Perskeles pitääpä testata tota moottorijarrutusta huomen... En oo kauheesti ajellu viel mut tuntuu, ettei siel kyl oo minkäänlaista vastusta...Tai sit se on todeeella pieni.... Mikähän siinä on sit on vikana jos ei oo tota jarru efektii...
     
  6. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    ylivälitys

    eiköhän se löydy, ylivaihde on 0,7 välityksel, eli moottorijarrutuksen hidastusmomentti on 30 prossaa pienempi kuin kolmosen 1:1 välityksen verrattuna...

    Sit jos ei sielt mitää jarrua löydy ni siihe e osaa sanoa, joku muu varmaan vois tietää tääl, tai sit soitto HelsinginAutomaticCenteriin tai Powermaticciin voi selventää syytä ja kustannusta...
     

Kerro tästä muillekin!