Rautaperseajo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Vuppe, 8.2.2019.

  1. pptalo

    pptalo 3rd gear

    2 kertaa tullut ajettua. Ekalla ei mennyt läpi kun ei tullut suunnitelta kunnolla. Sillä ei ole väliä paljonko ajat vaan lyhin reitti kuitista kuittiin. Pari tälläistä mokaa tuli reitille ja 7 kilsaa jäi puuttumaan vaikka ajettiin 60 km. ylimääräistä. Seuraavana vuonna ajettiin uusiksi ja läpi meni. Eka Yamaha XJR ja toka Triumph Speed Triple. Kiirettä siinä ei todellakaan tarvi pitää. Jollain tankkauksilla tarvi viivytellä ettei jää ylinopeudesta kiinni (on niin rasittavaa ajaa 80 ettei pysty).
     
    Vuppe tykkää tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Joo tieto että kiemurtelu on turhaa kun matka mitataan lyhimmän mukaan tankkauspisteiden välillä. Sen takia niitä tankkauksia pitäskin vähän suunnitella, 200 kilsaa pääsen ennen kun pitää kääntää varatankille. Sen mukaan mentävä.
     
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Minä ajoin ekan rautaperseajoni lainapyörällä kun ei ollu omaa pyörää, enkä ollu pyörää koskaan edes omistanut, jotain kavereiden pyöriä olin nopeasti joskus tyypännyt. Lainasin kaverilta Rukan kelkkailukamat, ne oli muutaman numeron liian isot, joten heitin selkään repun ettei niin pahasti lepata. Päähän vanha Nolanin kypärä mopoiluajoilta, jotku varrelliset nahkakengät jalkaan. Sattui ajopäivälle puuskittainen tuuli, niin meinasi mennä heti alussa pieleen kun en uskaltanu ohitella rekkoja Hämeenlinnan motarilla(kaan) vaan ajelin rauhassa niiden perässä. Onneksi ajotaito ja uskallus parani loppua kohden, joten ajo tuli suoritetttua, mutta aika tiukille meni ajallisesti. Onneksi oli työkaverin suunnittelema hyvä ja selkeä reitti, navia kun ei ollu, vain A4-paperille kirjoitettuna tienumerot ja käännökset. Tärkeää on tankata aina kun reitti kääntyy, että viralliseksi matkaksi tulee edes suurinpiirtein se mitä on ajettukin.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oisko tässä aihetta ryhmälle?

    Porukalla liikenteeseen?
     
  5. palontie

    palontie Gearhead

    liikaa sääntöjä ja määräyksiä
     
    pas2, onoff road ja peto tykkäävät tästä.
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko jossain yksinkertaisena noita sääntöjä?

    Ja saiko itse todistella kaverin tankanneen ja toisinpäin?
     
  7. Vuppe

    Vuppe Gearhead

  8. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Joskus piti aloitukselle ja lopetukselle olla todistajat, jotka ei ajaneet samassa ryhmässä, mutta niitähän ei enää nykyään tarvita. Välitankkauksista on aina riittänyt pelkät kuitit.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikö se riitä että ite tietää paljonko on ajanut missäkin ajassa. Viralliset kilpailut erikseen.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Tässä kun on juuri kyseessä se " virallinen kilpailu".
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Jotenkin miellän kilpailun että kaikki on yhtäaikaa radalla ja ajetaan mies miestä vastaan eikä yleisellä tiellä. Varmaan näissäkin on jotain kilpailuja kuten cannoball jossain päin maailmaa.
     
  12. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    No itse sanoit sanan kilpailu.

    Keskituntinopeus lasketaan ja jos se on liian korkee niin hylsy tulee. Siinä mielessä ei voi kilpailusta puhua.

    Lähe vahtiin vaikka liikenteeseen ettei kukaan aja ylinopeutta.
     
    Muokattu: 11.2.2019
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Sitä vaan mietin kun on esim päitsi siellä on joka vuosi voittaja,maratonissa on voittajalla aika,kuka on vuoden 2018 ironbutt voittaja? Ei sen puoleen ihan varmasti kokemus siinä missä se päitsi tai maraton mutta en ihan niin paljon arvosta.
     
  14. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Kuten todettu niin mitään järkeä ei tässä ole, ja on mullakin vielä aikaa se tosiasia ymmärtää. :oops:
     
    urho3 ja palontie tykkäävät tästä.
  15. darpen

    darpen Gearhead

    palontie tykkää tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Niin tai sen voi ajaa myös sääntöjen mukaan jos siltä tuntuu. Voi olla myös sen aikaa kotona ja kaivaa nenää. Pakko ei ole lähteä. :rolleyes:


    Hmmmm... 1000 kilsaa mopolla on sitten sitä oikeeta meininkiä.
     
    palontie ja Inlinee tykkäävät tästä.
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Olen minäkin ajanut nuorempana kelkalla yli 1000km reissuja ja yli 700km päivämatkoja. Väittäisin että aika paljon raskaampaa ajaa kuin asfaltttietä prätkällä ja kevyempää kuin esim se päitsi. Tuskin kukaan ajaa enskaa rautaperseenä, sitten vois olla jo ihan diplomin paikka.
     
  18. Vuppe

    Vuppe Gearhead


    :odeek:

    So what?

    Härrekuud tässähän pistetään vaan perse penkkiin ja rullataan tuhat mailia.
     
    pas2 ja palontie tykkäävät tästä.
  19. darpen

    darpen Gearhead

    Harrastuksen parhaita puolia on just toi että voi tehdä niin kuten itsestään hyvältä tuntuu. ;)
     
    onoff road, palontie ja Vuppe tykkäävät tästä.
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Joo ei siinä mitään ei se ihmeellistä ole. Ainut kysymys oli alussa että onko sillä mitään väliä onko sulla joku diplomi siitä vai ei koska jos tässä yleensä on kilpailusta kyse niin sinähän kilpailet itseäsi vastaan etkä toisten. Sitten jos kilpaillaan toisiaan vastaan vaikka siellä Marathonilla niin saat kouraan vertailukelpoisen dokumentin vaikka juoksit aikaan 8 tuntia 30min.
     

Kerro tästä muillekin!