Ravistaa vauhdissa

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja LordMrFord, 26.5.2019.

  1. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Missähän mahtaa olla vika kun 170cid Fordin kutonen ja kolmilovinen laatikko ravistaa tuossa seitsemässäkympissä?
    Ravistus loppuu kun painaa kytkimen pohjaan ja kone ei kuitenkaan itsessään ravista vaikka antaa jenkaa tyhjänä.
    Ravistus ehkä pienenee hieman kun laskee kytkimen oikein varovasti eikä tiputa vain sitä alas.
    Kytkinpaketti on uusi, pinionilaakeri saattaa olla vähän väljä kun joutui hoonaamaan poralla mutta sama vika oli ennen vaihtoakin kun siinä oli väljää yli puolisenttiä.
    Myöskin laatikko on ilmeisesti uudempaa mallia ja patentoitu kytkinkoppaan kiinni.
     
  2. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    siis joku Cologne vai mikä? tota noin onko se vaihdelaatikko suorassa siellä? jos on moottori vaihdelaatikko yhdistelmä vinossa se muuttaa kartaania ja ravistaa.
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    1962 170 cid Lima.
    En ole suoruuksia katsonut mutta alkuperäisellä paikallaan ja eikös sen pitäisi ravistaa silloin myös ilman vetoa kun karnaani pyörii kuitenkin vai muuttaako tuo pykälä silmässä asiaa?
     
  4. Kalu

    Kalu Gearhead

    Heitellää ny lottonumeroita, mitä ite tsekkaisin. Väljät ristikot, no ei ehkä välttämättä? Kartaanin kulmat ketuillaan just niin hilkulla et vapaana ei hirveesti studaa, mut veto päällä pinioni nostaa nokkaansa sen verra et tutisee kun lehtijouset ja puslat antaa periks...?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. grantorino

    grantorino 2nd gear

    Vaihteiston kannatin kumityyny saattaa olla irtipoikki kulunut, silloin pääsee voimansiirtolinja hytkymään maantienopeuksilla. Viime kesänä yhteen aspeniin uusin tuon kumityynyn ja auto alkoi kulkea yli satasta ravistamatta.
     

Kerro tästä muillekin!