Ravistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja cartman, 30.6.2002.

  1. cartman

    cartman 1st gear

    Löytyisköhän volvo asiantuntemusta? -83 340 rellukoneinen volvo (manuaali) täristää, kun lähtee ykkösellä paikaltaan liikkeelle. Kytkimestä se tuskin johtuu koska pakilla tai vauhdissa ilmiötä ei tapahdu. Kun reippaasti kiihdytettäessä nostaa kytkimen vaihdon jälkeen, niin takaa kuuluu vinkaisu (joka ei todellakaan johdu renkaan sutimisesta). Minkälainen systeemi tämä pikkuvolvon vaihteisto/vetopyörästösysteemi on? Onko manuaalissakin joku hihnatyyppinen voimansiirtosysteemi, jota kenties voisi kiristää?
     
  2. cartman

    cartman 1st gear

    Kardaanin etupäässä, siis kytkimen puolella on vähän väljää, kun kääntelee kardaania, joku jousikuormitteinen systeemi. Olisiko siellä erikseen joku juttu, jonka tarkoitus olisi tasoittaa lähtöä, vai onko vaan kytkinlevyn jouset niin löysät, että keskiö pääsee vipattamaan kehään nähden? Outoa, että se ei täristä pakilla, eikä tämä vielä selitä vinkaisua vaihdettaessa... Auttakee, nää on kauheita vehkeitä tämmöset.
     
  3. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    joo, mulla on ollu samanlainen leikki volvo mut se oli 360 ja volvon koneella, mutta sama vika. siitä oli vaihteisto/perä kompleksin yksi kannake poikki ja pompotti liikkeelle lähtiessä. hommaa kaveri avuksi ja vedät kässärin tiukalle ja nostat kytkintä vaihde päällä sen verran että auto ei ihan lähde liikkeelle, kierroksii pari tonnii, ja toista se niin monta kertaa että kaveri näkee helman alle kurkkiessaan et mistä se antaa periksi. siinä näkee ainakin kaikki kannakkeet ja tukivarsien kiinnitysten välykset.
     

Kerro tästä muillekin!