RB early valtteriin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja cuda69, 26.7.2011.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    noitahan on muutama kilvissä suomessa,mm kajaanissa dart,nykyäänhän ei vissiin käy vertailuautoksi esim tuo Jannen auto?.Himottas asentaa tuohon -64 valluun 440 mosa ja saaha vielä kilpiin.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

  3. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    motti

    Joltakin stroukki Sb lainaan, tehopaperilla +20% commandoon, ja uudet litrat otteeseen.
    Varaosa kirjoista esittää samat alustan osat 64(273)-> esim 69(440).
    Seuraavan kerran isolohko alumiiniosilla painovertailuna, samoilla tehoilla ja , Läpihuutojuttu. :lol:
    Tämän näyttää vielä todisteena-> :rotfl:

    http://video.google.com/videoplay?docid ... 885440275#

    Veskun pikkulohko akselipaino edessä sama isolohkolla, alumiinkannet, imari. Akku takakontissa. Oli vaan seuraava korimalli, niin helpompaa vertailu moottorien kanssa suoraan isolohkolle.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Suurin muutoskatsastamalla menevähän on vaan 340, tehojen ja tilavuuden mukaan. Kannattas varmaan yrittää saada vertailuautoksi uudempi korimalli, jos ei muuten niin poikkeusluvilla. Alustahan on helppo päivittää isolohkoa vastaavaksi, suositeltavaa muutenkin.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joskus kun tuli noiden muutoskatsastusten kanssa tapeltua, konttorille mukana neljä kirjaa ja 24 A-nelosta liitteenä, niin käväs mielessä et voi aivan varmasti todistaa ton early A-bodyn vastaavaks kuin uudemman mallin. Valikoimalla vaan kirjoista ja varaosakirjoista sopivia asiaa tukevia kohtia, esimerkiks mopar performance chassis book ja sitten noi tehtaan manuaalit, joku chilton tms korjausopas jne. Tietty alusta pitää olla sellanen et se vastaa alkuperäistä isolohkon alustaa, voimansiirtoa ja jarruja. Mulla on muutama noita ollut, mut vanhaan hyvään aikaan muutosleimattuja molemmat. Toinen oli '64 383:lla, viimeks liikenteessä ollessaan siinäkin tosin 440. Siihen anottiin luvat Arolta vuonna '80 ja lupaehdoissa sanottiin et "saa laittaa, ei vaadi muutoksia auton muissa rakenteissa kuten voimansiirrossa, jousituksessa ja jarruissa". Mainio peli 9" rummuilla. Toinen taas oli 80-luvun loppupuolella tehty '66 dartti mihin oli hankittu jonku paikallisen piirimyyjän "tukipaperit", mottina oli '75 440 jossa tehoa 235 heppaa, todistus jousista, jarruista jne. Teholukema oli myös otteessa mut ei siihen koskaan puututtu leimalla muuta kuin hämmästelymielessä. Patsi tietty Erwin vainaa Fyyran leimalla, oli sitä meiltä et on varmaan enemmän mut katotaan nyt tän kerran läpi sormien ku kerran oli ite 60-luvun lopulla samalla vehkeellä ollu vetämässä "karvarallia"...
     
  6. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Re: motti

    joo ja on siinä aluvespumppu ja kotelo, liikkuvatkin voi jonku kilon tehä ja aluzyyläri. Kuttaperkkaa suojat, peitto ja puskuri. Paino ilman kuskia n. puolitankkia beesaa 1340 kg.
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kyselin parilta konttorilta ja kieltävä vastaus tuli,paitsi jos on poikkeuslupa,eikös earlyssä ollu suurin moottori 318?ja mikäs se % oli minkä verran saa olla suurempi?joku 383 vois mennä.No siitä huolimatta paan tuon rb:n siihen ja murehitaan leimaa sit myöhemmin :D
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    273 + 25% = 341 ja 235hv + 20% = 282hv. Muutoskatsastuksella menee siis 340, kunhan auto painaa yli 1415kg. 7kg/kw tehopainosuhde kun ratkasee nykyään noissakin :( Mun early 318:lla punnittiin ~1350kg.
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    darthan käy verrokkiautoksi tuohon ja siinä on ollu 318
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei oo ollu A-bodyssa
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ja verrokkiautoksi ei käy kuin saman mallisarjan auto. Eli Dart ei ole verrokki Valiantille... Eikä uusikoppainen earlylle. Autojen tyyppikatsastustodistukset kun ovat eri numeroilla.









    Ellet onnistu hämäämään katsuria :rotfl:
     
  12. kinde

    kinde Gearhead

    66 Barracudaan on 318 luokiteltu kun niitä tehtiin 500kpl.
    FIAn rataluokitus todistus.

    318cid + 25% = 397cid

    :rotfl:
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No pahus, Barraan saa siis isomman mosan kuin Darraan... :rotfl:

    Onkos sulla paapperi jo olemassa?
     
  14. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    66 valtteri

    olihan 66 valtteri kans rataversiona ja D-Dart jenkeissä myös, miten koneet niissä?
    Suomessa 2 kpl rata-ajossa 66 2d valttereita uutena, kai 273 ja 4-lovinen.
    Kai se barracudakin käy luokitukseen, olihan se valiant barracuda 64-66. :rotfl:
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Minkälainen 318 on ollu 66 Cudassa :eek: Kun eihän LA 318 tullut kuin vasta 68 vai 69 muihin malleihin. D-Dartin kone on 273 275hv.
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Minkälainen 318 on ollu 66 Cudassa :eek: Kun eihän LA 318 tullut kuin vasta 68 vai 69 muihin malleihin. D-Dartin kone on 273 275hv.
     
  17. kinde

    kinde Gearhead

    Ihan LA-moottorilla jo vuodesta 66. Jenkki-Joe ajoi myös rallia niillä vehkeillä. :lol: :eek:
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    SInäsnä kyllä hieman omituista kun sitä 318 LA:ta ei missään muissa tuotantoautoissa käytetty. Eikä siitä ollut kuin kakskurkkusta versiota tarjolla muutenkaan ennen ku vasta 70-luvun lopulla. Liekö tossa kyse vain jostain luokituskikkailusta? Eipä toi D-darttikaan mikään oikee tuotantoversio ollut mun mielestä.
     
  19. kinde

    kinde Gearhead

    No tuo 318 siis tuli vuonna 67 autoihin. Eiköhän sitä siis tehty jo aikaisin vuonna 66 ja varmaan insinöörit halusi saada sen kilpatalleille käyttöön hetimmiten eli loppuvuodesta 66 ja luokituksen mukaiset 500kpl raapaistiin kasaan. Tarkemmin en osaa nyt sanoa mutta luokitus on olemassa. Jossain muinaisessa Mopar Musclessa oli stooria ralli Barracudasta vuonna 66 ja siinäkin oli tuo 318 motori.

    Tai mistä minä noista mitään tiedä.

    Mutta.

    Eiköhän sen luokituspaperin voi jokainen tarvitseva sen tilata ja käyttää referenssinä JOS haluaa vaikka 383 luvat saada siihen Valtteriin. Melkoista vääntöä varmaan joka tapauksessa.

    Itse meinaan tyytyä 360 magnumiin. Ja meinaan saada luvat kuntoon. 8)
     
  20. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Noniin,leimahomma selvis,siitä sitte myöhemmin ku auto kilvissä. :D
     

Kerro tästä muillekin!