RC harrastajia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja CapriceClassic, 16.2.2008.

  1. ata

    ata Gearhead

    Mä olen tätä hommaa herätellyt tänä vuonna, tai kamojen hamstraus alkoi viime vuonna, mutta vasta tällä viikolla on päästy ekan kerran koeajoja suorittamaan ja onhan se auto tässä viikon aikana ehditty jo rikkoakin muutamalla eri tavalla.

    Autona Retroracingin 1:10 4-vetosähkoauto ja korina tällä hetkellä saman firman tuotannosta Opel Kadett B Coupe. Ihan hauska on ollut ajella ihan himassa taloyhtiön parkkipaikallakin ja ompahan tullut naapureiden kanssakin puheenaiheita kun siinä on sillä pyörittänyt... :) Nyt se on tällä hetkellä takavetoinen kunnes posti tuo uusia vetareita...

    Täytyy katsoa jos joskus yrittäisi mennä ajelemaan jonkun porukan sekaan, vaikka mähän olen ihan surkea ajamaan ja autokin on hidas eikä täytä kisaluokkien vaatimuksia (vääränlainen moottori ja nopari ainakin VTR-luokkaan vissiin).

    Tuon lisäksi edelleen on australialainen Mini-R 1:18 takavetosähköauto, jolla tulee myös pyöriteltyä parkkialueilla ym. ja siinä on 2004 Pontiac GTO-kori päällä. Tuo on ollut jo useamman vuoden, mutta toimii edelleen, mitä nyt takajousitukseen tarttisi saada vähän varaosia ja moottorin rattaita pitäisi hommata uusia.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Re: Mun kamppeet

    Nostetaanpa vanha aihe esille...

    Hommasitko tuon remmiahdin-kitin ja kuinka se toimi/toimii ???

    Kovasti kiistelevät 2-tahtisen nitrokoneen ahtamisesta...tulee lämpöongelmia helposti.

    Itellä kanssa tollanen HPI Savage 4.6 eli .28 padalla ja toinen SS-malli rakenteilla .30 4.12 hp Nosram pannulla.
    Vois tohon vanhaan .28 koneeseen kokeilla kanssa tollasta remmiä...ihan sama vaikka sulaakin...eilen tuli tuliterä pannu varalle.

    Tunnustan että olen nykyään hurahtanut noihin nitro-käyttöisiin RC-autoihin...vissiin se on se ääni ja ihana nitron tuoksu...niin olenhan tunnetusti "nitroholic", sairaus josta ei koskaan parannu :rotfl:

    Mutta ihan oikeasti, noita on pahuksen kiva rakennella ja viritellä samaan tapaan kun oikeita autojakin...osia saa edullisesti Ebay:sta, eikä rakentelulla ole käytännössä mitään rajaa...ainakaan mikään AKE/Trafi ei rajoita tyhmillä määräyksillä, eikä tartte katsastaa !!! :wink:

    Ainoa rajoittava tekijä tossakin on tietty tossakin se lompakon paksuus...
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Sekaan vaan VTR-kisoihin!
    Mä luovuin drifti rc touhusta ja siirryin touring kisaamiseen nimenomaan VTR-luokkaan!Ja samalla hommasin Tamiyan Mini Cooperin ja kisaan silläkin.On muuten oiva luokka oppia kisaamista,vauhti on tarpeeksi kovaa,usko pois.

    Puhumattakaan VTR-luokasta jossa on "vain" 17,5 stanukone.
    Mikä tahansa nopari kelpaa kunhan saat pakin pois ja siinä ei ole "punchia",tai säädät sen dynaamisen ennakon(punch) pois.Ja sitten tuo 17,5 kone joka maksaa 55-60e,välitykset kohdalleen ja treenaamaan!

    Kisoissa ei tartte hävetä vaikka kuinka huono olis ja vain treenaamalla oppii.Kaikki on aloittanut pohjalta ja neuvoja säätämiseen saat varmasti.

    Viime Sunnuntaina oli Korialla kisat jossa oli 13 "veturia" vääntämässä.
     
  4. ata

    ata Gearhead

    Kävin tuossa kesällä kerran VTR-kuskien treeneissä ajamassa Espoossa ja totesin tuon harjallisella moottorilla varustetun Retroracingin auttamattoman hitaaksi kisatouhuun, jopa VTR-luokassa, pihasudittelua on jatkettu ja laite jäi tuossa kesän aikana jopa 3-pyöräisen varikkomopon takarenkaan alle... yllättäen siitä ei hajonnut kuin kori siinä... senkin sai teipattua about ehjän näköiseksi. Toki onhan mulla varakori olemassa, tosin vielä maalaamatta.
     
  5. monstertruck76

    monstertruck76 1st gear

    Re: Mun kamppeet

    Juu kyllä homasin sen ja ostin myös suomesta ilokaasukitin siihen... mulla oli 28 giga chrusherin kone omassa savassa. aikamme kun kikkailimme välityksillä uskalsin ajaa sillä jo maantiellä ohjaten kaverin autosta sitä.Ahdin oli ok idea mutta kaasut ei...kone räjähti 120km vauhdissa ja sava lensi rekan kärryn telipyörien alle tuhoisin seurauksin..
    Nyttemmin virittelen FG monstertruckia 2-t koneella.Ahdin on myös tekeillä varakoneeseen...
     
  6. monstertruck76

    monstertruck76 1st gear

    muuten

    Sport truck....mulla olisin Nitrous expressin nos kitti jouten autoon...uusi kitti.ilmo löytyy tuolta myynti osiolta.
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    löytyy rc ajoneuvoja täältäkin

    juu minullakin on nitroralliauto , kuormaauto, sähköauto, ja pari venettä
    mukavaa puuhaa joskin yhtä kallista kuin jenkeillä ajeleminen
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Kaivoin vanhan lennokkiharrastuksen esiin,ja nyt onkin tulossa Kyosho Kelly sarjasta STP "sponssattu" pylon racer.
    Jos vielä oppis laittelee tännä kuvia siitä niin niitä kelpaisi näyttää.
     
  9. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

  10. PK

    PK 1st gear

    Täältä löytyy innokas lennokkimies. Kalustona nyt n. 1m kärkivälillä oleva 109E mersu, 190A focke-wulf, C-47 dacota ja SE5A. Vähän isompia löytyy Fokker eindecker (magnattila) ja oldtimer mallinen "kyömy" nimen tunteva vekotin. Talven aikana meinasin rakentaa LA5:n n. 1m kärkivälillä. Kaikki nuo toimii sähköllä. On sitten lisäksi yksi hävittäjäalus veteenkin ja 1/16 kokoinen tiger panssarivaunu.
    Laitan linkin meidän kerhon sivuille, jos jotakuta kiinnostaa.
    http://sites.google.com/site/lennokkiaijatry/
     
  11. fishingpt

    fishingpt 1st gear

    Täältä löytyy Kyoshon Madforce Kruiser polttis joka on kokemassa tekniikan muutosta; iskunvaimentimet, vetarit, vaihteisto, moottori+kytkin ja nelipyöräohjaus.

    Kruiserin alkuperäinen kori on minusta todella tyylikäs. Pitääpä laittaa kuva projektista.
     
  12. lojo80

    lojo80 Gearhead

    HOP ! !

    Vanha topikki ylös.. :D
    Tuli sit..muutaman vuoden miettimisen ja kärvistelyn jälkeen ostettua Kyosho Fazer Subaru Impreza WRC 1/10
    http://www.youtube.com/watch?v=H9rqNx_6kq4
    Mut mielessä pörrää kokoajan joku polttis auto..mut treenataan tolla ny eka..
    :rotfl:
     
  13. saku76

    saku76 2nd gear

  14. Ville.

    Ville. 2nd gear

    [​IMG]

    Pakko kai tunnustaa
     
  15. saku76

    saku76 2nd gear

    Tulit ulos kaapista :lol:
     
  16. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Jotakin siihen suuntaan :)
     
  17. Caideman

    Caideman 1st gear

    Veneitä on tullut kyhättyä 8 kpl. Viimeisin 105cm x 35cm "Riva". Kahdella vesijäähdytteisellä sähkömoottorilla ja savugeneraattorilla. Tässä vähän videota, alussa näkyykin hentoinen savukiehkura veneen perässä. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=J8mghFzrq4U
     
  18. Jake

    Jake Gearhead

    Onhan noita autoja. Traxxas Slash 4x4 vxl, Slash 2wd vxl, Axial Scx10, Losi Mrc ja Lrp Shark. Sähköautoja kaikki.
     
  19. lojo80

    lojo80 Gearhead

    muutamien mutkien kautta SähköSubaru meni pois ja tilalle tuli Kyoshon DST 2T(1/10) Polttis.. :lol:

    Hieman haastteellinenhan tuo nitro on kelien suhteen mut kyl tässä opitaan kokoajan..

    Nyt vaan tekis mieli hommata toisenlainen koppa siihen..
    ja luonnollisesti..joku Jenkkikoppa mutta..Mistä semmoisen vois saada tuohon..? :odroll:
     
  20. ido59

    ido59 Gearhead

    HPI Savage X, XL:n rungolla. Ollut muutaman vuoden. Hauskaa touhua.

    RC-lennokkeja on ollut vaihtelevasti 30 vuotta :)
     

Kerro tästä muillekin!