RE85 Muutostuki ja vanhemmat autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja xarper, 29.1.2018.

  1. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi, Mä ajelin -94 RMW:llä muutaman kevät-kesä-syksyn E85:lla ilman boksia.
    Johonkin 25%/75% asti, (siis 95/E85 -suhde tankissa), toimi ihan ok. Siitä enemmällä starttuutti kohtuuttomasti aamuisin. Syksyn-talven-kevään kylmillä keleillä oli vaikea saada käyntiin, silloin ajoin enimmäkseen 95:llä. Tuosta syystä hommasin edullisen Ali-Express- boxin, jossa on kylmä-startti rikastus yms. apuja kylmälle koneelle tyhjäkäynnillä. Tuolla olen nyt ajellut noin 3 vuotta.
     
  2. Keme

    Keme Gearhead

    Kahta päivää vaille 3kk meni hakemuksen hyväksynnässä. Ny sit vielä 1kk, ni o rahat tilillä.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kovasti on hidastunut käsittely e85 muutoksista...aikasemmin päätös tuli kotiin kirjeenä alle 2 viikossa ja rahat oli heti tilillä kun päätös tullut/käsitelty.
     
  4. Keme

    Keme Gearhead

    Nojoo, käsittely kesti vuonna 2018 4 viikkoa ja 2019 5 viikkoa. Toisaalta mitäpä väliä tolla on, kaikki menee läpi ja sit rahat maksetaan tilille.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  6. AVRO

    AVRO Gearhead

  7. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Noin se varmaan meneekin taas,eli tarpeeksi etanolilla kulkevia kun saadaan niin sitten alkaa verotus pyöriä.Jos näin menee muutoskatsastan rangen takaisin bensalle siinä vaiheessa.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Meinasin kirjoittaa, että miksi edes katsastaa etanolille, koska se korvaus menee puoliksi jo katsastusmaksussa. Mut sit oivalsin, että useat ajaa niin uusilla autoilla, jossa lisäboxit sun muut pitää siunauttaa konttorilla.

    Mut ennen vähäpäästöisyyttä ”senkun ajelee”. Katsuria joskus jututin Darttia leimatessa, että mulla on ollut tankissa 85:ttä vsta 2010. Yritti se jotakin puhella muutoskatsatuksesta, mut kun perustelin aineen valinnan sillä, etten mä ole katsastanut tuota lyijyttömällekään ja ohjekirja edelleen vaatii vähintään L92 oktaanista, niin …
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eihän sitä mikään pakko ole muutoskatsastaa edelleenkään, lähinnä se tehdään sen takia että saadaan se 200e Trafi:lta.
    Katsastukseen muutossarjan voi poistaa tai tehdä muuten toimimattomaksi.

    Ne jotka mittauttavat päästöt konttorilla hyötyvät tästä vielä sen ettei seuraavassa katsastuksessa tarvitse maksaa, eikä tehdä mittausta, kun katsastuksen ajoittaa 2 kk sisään muutoksesta.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    200 euron etuudesta menee 1/2 muutoskatsastuksen maksuun. Jäljellä on satanen ja vaiva.
     
  11. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    E85 hinta on kyllä kummallisen korkeella nykyään.
    Kun bensan hinta nousi ukrainan sodan seurauksena, e85:n hinta nousi suhteessa vielä enemmän.
    Kai se on vaan kilpailun puutetta..
    Viime kesänä 98 ja e85 oli suhteessa saman hintasta tampereen seudulla.

    Kesällä tuli käytettyä 1/3 e85-litkua bensan seassa plymouthissa. Siitä tulee muuten tasan 100 octaanista.
    Laihensi sopivasti edelbrockin kaasaria kaikilla osa-alueilla.
    Afr-mittarikin asettu järkeviin lukemiin.
    Joskus kylmänä ryypyn kanssa startatessa pölähti vieno viinan tuoksu. :D
    ..moottorista..
     
    sbc350, LPV, artsiracing ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Muistaakseni ST1:sen Anttolainen "lupasi" aikoinaan Re85:sen hinnan pysyvän edullisempana suhteessa 95E:hen... Syönyt sanansa...
     
  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Kotikylään tuli E85-mittari, niin eFlexfuel lähti tilaukseen. Kohta voi vastailla bensankulutuskyselyihin vanhan Lancian vievän pari litraa satasella.

    Ei tuo tule ikinä itseään takaisin maksamaan, mutta mikä harrastus se semmoinen olisikaan, mikä ei rahoja vie.

    Muutostukeahan ei enää saa, joten enpä jaksa muutoskatsastaakaan.
     
    Vermilion, Slant Sickness ja DtiJ tykkäävät tästä.
  14. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Tuon hinnan nousun vuoksi tuli 9 vuotinen taival s10 blazerillä ja e85 ajolla päätökseen. Nousi polttoainekustannukset sen verran korkealle, et oli pakko hommaa bensa pikkukippo ja jättää blazeri harrastelaitteeksi. Varmaan tehny nyt hyvää rahaa e85:lla kun hinnat nostettu..
     
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    98E5:lla saattaa jopa säästää mutta 95:lla ei kyllä säästöä tule vaikka kattoisi vihreitten lasien läpi.
     
  16. Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!