Rellu Megane 05 käyttikseksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ls1978, 9.8.2014.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Rellu Megane Scenic 2004 vaimolla jo viisi vuotta 15000km/vuosi.
    Ikkunamekanismit hajonnut, ebaysta osat 15€.
    Alapallo 2kpl. 11€/kpl.
    Koiranluut 2kpl 15€/kpl.
    Lambda-anturi, olikohan n.80€
    Lämmityslaitteen etuvastus, relluharrastajalta olikohan 60€
    Muuten normihuollot itsetehtynä.
    Jakohihnan rullineen vaihdoin määräaikashuoltona.
    Hyvää ollut, ettei ruostevaivaa ollenkaan.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Oli joskus semmone II-koppanen 1.9dCi ja ei moitteen sijaa. Helvetin hyvin kulki ja mukava ajella. Leimaan tartti vaan nuo alapallot vaihtaa. Joku 30tkm ajettiin ja yli 300tkm oli mittarissa kun vaihdettiin pois siinä vaiheessa oli turbo jo holo ja öljyä laski läpi huolella.

    Sähköissä ei ollu häiriöitä ei missään päin koko aikana. Ja koppa oli ruosteeton.
     
  3. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Kiitos kaikille kommentoijille tähän mennessä. Kai se täytyy rellu käydä piinaamassa koeajolla ja pohtia uskaltaisiko ottaa vaihdossa osamaksuna. Eiköhän sen aina jonnekin saa hukattua jos ei miellytä
     
  4. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Osta ihmeessä, et tarvitse harrasteautoa erikseen.

    Miksi ihmeessä ihmiset kiusaa itseään ranskalaisilla
    tai italialaisilla autoilla, kun muitakin on saatavilla?
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    :eek: :eek: :eek: mieti nyt viellä vähä. On kaverin auton kans kokemuksia, jos yhdeen paikan saat toimi, sit toine jo odota :mad: Mut aikaa saa kuluma :lol:
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    :D :D :D

    Mun kirjanpitäjä on kaikin puolin fiksu ja mukava ihminen mutta kun se on nainen, niin se ostaa auton sillä kriteerillä että "nyt mulla on tämän verran rahaa, kuinka uuden auton mä saan näillä fyrkilla" ja sit sillä on just se 7 - 8 vuotta vanha Clio tai Stilo mitkä harvoin näkee edes ehjää viikkoa.

    Edellisen puolan vaihto reissun päätteeksi sanoin, ettei enää omin päin mene ostamaan autoa vaan mulle tulee paljon helpommaksi, kun katsotaan se sun seuraava kulkine yhdessä....
     
  7. meteor

    meteor Gearhead

    Melko paljon meganea liikenteessä näkyy eikä ne kaikki voi susia olla, vaikka täältä sen kuvan saakin. Jos ranskikset ja italialaiset on ihan paskoja niin sanokaas mikä on sitten ok?
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Esim. ekan korimallin Avensis on aika viaton. Muihin ominaisuuksiin en ota kantaa.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Netistä kysymällä saa tyyppiviat ja aina kun saat vikoja niin tuntuu että se auto on paska. Tosiasia on että kaikki autot hajoaa jossain pisteessä. Kannattaa varmaan miettiä mitä mieluiten korjaa. esim. sähkömies saattais harkita Alfa Romeota ellei sitten pelkää tuoda töitä kotiin. :odroll:
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ja osaltaan silti jotkut viat on halpoja korjata vaikkakin vittumaisia. Se että autossasi on pommin maineessa oleva vaihdeloota niin ei sekään autuaaksi tee. Tai kone joka voi poikia koska tahansa..Töissä olevalla varaosa hepulla on TSI-golf jota on korjattu jo aikalailla.. Eikä ole ollut halpaa sekään. Mutta Meganeista niin tiedän hyvin yhden yksilön jolla on ajettu 100tkm,eikä ole kuin rutiinihuoltoa suoritettu... Eli hirmusen hyvä ollut.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tarkoitatko kenties volkkarin dsg-lootaa? Joku Passatti tai A4 voisi olla ihan kiva käyttöauto, mutta jos se loota on tosiaan pommi niin antaa olla.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Parille kaverille samaa koittanut sanoa, ostavat auton sen perusteella, kun se oli niin kivan näköinen.
    Sit niitä muutaman satasen pommeja pitää pajoittaa päiviä että saa ajokuntoon.
     
  13. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Sepä se. :rotfl: Itseasiassa tuossa Golffissa on viä sekin mutta se ei ole vielä levinnyt..
     
  14. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Kaverin Megane, kolmiovinen vm 04. Vaihdelaatikko hajosi 356tkm kohdalla, yksi kerrallaan vaihteen lopetti toimintansa > 1,3 ja peruutus. Puretusta samanlaisesta löytyi uusi vaihdelaatikko joka on toiminut nyt 20tkm. Muita vikoja ei ole ollut, uusittu kulutus osia: jarrupalat, laturin hihna, polttimoita, uusi akku, pyyhkijöitä.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hyvin olet perillä KAVERIN autosta. :poff:
     
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    Noissa meganeissa vaihteiden käyttöakseli on laatikon alareunassa.
    Jos stefa hiukan tihkuttaa, saattaa öljy mennä vähiin. Kannattaa vähintään 100 000km välein tarkastaa vaihteiston öljymäärä.

    Kyllä noilla relluillakin pärjää, jos ei nyt ihan sormi suussa ole.
    Käytetyissä autoissa on hyviä ja huonoja, merkistä riippumatta.
    Mun mielestä kannattaa etsiä ruosteeton yksilö, oli sitten japski, ranskis tai saksalainen. No ei ehkä pösöä kuitenkaan.
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eikös puhe ollut autoista? Siis joissa on ajominaisuudet ja toimiva alusta...

    Sori, oli pakko 8)
     
  18. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Olen huoltanut kyseistä autoa siitä lähtien kun kaveri auton osti, kun kaveri on mallia tankkaa ja ajaa... Välillä suuren vituksen kourissa kun remontoi toisten autoja, tulee ajatelleeksi kyseiselle ihmistyypille ei saisi myydä autoja ollenkaan. Olenko ainut joka ajattelee näin?
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Jos mulle tulisi se yli 50 tonnia vuodessa kilometrejä, niin ei olisi kun yksi vaihtoehto.

    Etsiä jostain vuosituhannen alun Avensis niin pienillä kilsoilla kun mahdollista.
     
  20. f34

    f34 Double Gearhead

    TOYOTA
    Avensis (1998-2003)
    Moottoriviat
    Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
    Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
    Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
    Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
    VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
    Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
    Polttoainepumppuvuotoja.
    Vaihteiston ja voimansiirron viat
    Vaihteistossa laakerivikoja.
    Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
    Jarruviat
    Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
    Takajarrulevyt ruostuvat.
    Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
    Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
    Käsijarruvikoja.
    Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
    Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
    Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
    Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
    Raidetangon päät ovat väljät.
    Alatukivarren pallonivel on väljä.
    Iskunvaimenninvika.
    Sähköviat ja valoviat
    Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
    Istuinlämmitys on rikki.
    Keskuslukituksen vikoja.
    Ruosteviat
    Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.
    Tavaratilan kansi ruostuu alareunasta.

    Tsori oli pakko....
     

Kerro tästä muillekin!