Remmiä kiukuttelijoille! Uus sarja kesän katuautokahinoihin.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Shining Whit, 18.1.2020.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ajatus olis pitää sitä ja vehkeitä sen tyyppisenä mitä joskus Hangossa jne. Mut jonkinnäköset säännöt tulee. Leima ei tule olee pakollinen vaan vähän katotaan sellasta yleisilmettä. Et ei niinku "pro" vehkeitä, tietty jos on vankkaa katuhistoriaa ni sellanen käy, esimerkkeinä Jarkon Oldsi, Junilan Chevelle jos hengis, Eetun vanha challengeri jne. Varmaan tulee jotain rengasrajausta jos ei otteesta, vaikkei leima olekaan pakollinen. Kuten sanottu, valinta on mutupohjanen ja subjektiivinen, kuinka hyvin Helmistä lahjoo jne. tulemista ennen kantsii lähettää laitteen tekniset tiedot ja kuvia ni ei tuu pettymyksiä. Tulossa on jo laitteita ja määrään pyritään, vaikka sit laadun kustannuksella. Mut voi olla et mieli muuttuu jo huomenna.. siihen saakka kunnes jotain on paperilla.
     
  2. Tiedän, että ei pitäisi tätä(kään) ehdotusta sanoa, mutta sanon silti:

    1. Aftermarketlohkot lohkot kielletty.
     
  3. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Eiks! se toinen oo lähös aameeriikkaan;)?ajeleen.
     
  4. max

    max Gearhead

    Miksi ne pitäisi kieltää?
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Mä en rupeis kieltää tommosta. Rupee olee alkuperäiset lohkot monessa tapauksessa olee harvinaisia. Mut helminen kieltää tai hyväksyy. Mä tuun katsomoon neuvoo.
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kattoo ny ku saa inspiraation, mut tos vähän hahmotelmaa mitä se vois olla, ja toi subjektiivisuus on tärkeetä ekassa kohdassa, "diktaattorin" päätettävissä vailla valitusoikeutta. Esimerkiks jäähdytysjärjestelmät sellaset et niil selviää ajamisesta ja polttoainesäiliö samoin. Voi viel muuttuu aivan muukskin... kuitenkin mikä tulee säilymään on et ei kovin montaa kohtaa ja kaikki ihmisen aisteilla todettavissa.

    -katuautohenkinen, katsastusvarusteet (valot, vilkut, pyyhkijät, töötti) toimittava

    -suomalainen rekisteriote

    -moottorityyppi saatavana alkuperäisenä

    -alkuperäinen eturunko, ei putkitakarunkoja

    -max rengasleveys DOT 13.5, 325 radial, slick 10.5, isompi DOT sallittu jos otteessa

    -polttoaine pumppubensa, E85 tai Diesel

    -ei kombinaatioahtamista mukaan lukien ilokaasu

    -turvavarusteet kilpailujärjestäjän sääntöjen ja auton kulun mukaan

    -tuhkakuppi



    -lasikuituovet
    -lexan ikkunat
    -jousitustyyppi/ohjausmuutos per akseli

    kaks sallittu neljästä
     
    pete72 tykkää tästä.
  7. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Tuhkakuppi :p
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Onko aftermarket tuhkakupit sallittuja?
     
    Aake-cc tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aftermarket tuhkakupit suositeltavia, nopeammissa vaaditaan SFI-hyväksyntä.
     
    Aake-cc, JuhaKuu ja Vermilion tykkäävät tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jaahans. C-bodyja sorsitaan jos haluasi Hemin Rootsilla... :p:D
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    "Real cars have four ashtrays"
     
    impala67 tykkää tästä.
  12. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Booring. Joo skippaan kyllä kiitos.
     
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Onhan siellä, pelottava ajatus ajaa sillä varttimaili kaasu pohjassa. :odeek::rotfl:
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Moottorityyppi tarkoittaa sitä et ei tuu veekasi trabanttia. Ei noit oo tarkotus suurennuslasil kattoo, hemic-body ja veekasiamerikaanokin mahtuu määritelmään. Mut tarkotus siis edelleen se, että jätetään pro-vehkeet niihin ympyröihin mihin ne kuuluu, ja vingutetaan remmiä & pidetään mukavaa.
     
    pete72 tykkää tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aika usein sanottu, et ei auton tarvi kulkee kovaa ollakseen nopee.
     
  16. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Jukalla63!on SFI hyväksytty TUHKIS!:oops:
     
  17. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Mites helminen ku oot noita kritisoinut aina siitä että pitää saada just mun autolle luokka näillä ja näillä säännöillä. Nythän ollaan asian ytimessä ja mm rengaskoko ym palvelee just erästä pöllyttäjää lähipiirissä..:)) No näinhän se menee, aina omaan napaan katotaan ensin... tai siis talliin mitä löytyy. No perustajahan määrää niikuin edellä mainittiin ja muu kansa vikisee.
     
  18. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Helmisest mitään tiedä, mutta kyllä tänne luokkia mahtuu. Tosta klikkaamalla ja ihan ittelle sopivilla säännöillä...

    [​IMG]
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tie luitko mistä toi lähti liikkeelle. En mä tiedä miten hyvin se sitä palvelee tai valmistuuko se edes, mut ainahan säännöt jotain palvelee paremmin kun toista. Mitään laajempaa käsitystä ei ole siitä millasia laitteita sinne on tulossa tai mitä ne kulkee, ja pudotuskisa ajetaan brakettina joten mahdolisuudet pitäis olla aika yhtenevät. Fakta on et mä Piikkilän Vellun heitosta ton ideoin ja järjestäjien kanssa sovin et tollasta kokeillaan. Säännöt ei ole vielä valmiit mut jos sust tuntuu huonolta ni mä luovutan ton ideoijan ja vetäjän paikan ihan mielelläni esimerkiks sulle ni teet sit sellaset hyvät säännöt ja viet homman maaliin.
     
    gremlin ja three hundred tykkäävät tästä.
  20. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Päin vastoin, kyllähän se sinä oot jos joku tommosen maaliin hoitaa jos joku. Tämähän olikin hieman ketunhäntä kainalossa sun aiempiin jokaisella pitäs olla oma luokka kannanottoihin. Mut niinku kirjoitin on toi pumppujen saaminen samaan luokkaan varmasti yks piristys koko street lajille. Ja tokihan noi säännöt tarvii tehä ja rajat vetää johonki. Toi rengaskoko on vissii toi n50-15 eli se 325 mikä sillon oli se levein m/h . Jatka vaan samaan malliin. Kiitos ja anteeks
     

Kerro tästä muillekin!