remmiahdin haaveilua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja plymouth 71, 31.8.2010.

  1. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    kone menee osiksi talven aikana ja mielessä pyöriny jos sitä ahtais. mielessä ollut tuollainen ruiskukäyttöön tarkoitettu ahdin jossa on reikä takana ja tuli sellainen kuningas idea jos ahtimen laittaa imusarjan päälle,mutta rakentaisi koneen viereen "pedin" johon tekisi painekotelon jonka päälle laittaisi kaasuttimen ja siitä putki tuonne ahtimen perään. kaasuvivut joutuisi rakentamaan tuone sopiviksi ja kickdown kun hoituu vaijerilla niin sekään ei olisi ongelma. eli siis ruiskuista en mitään ymmärrä ja siksi tällaista erikois suunnitelmaa mielessäni pyöritän, eli kertokaa kommentteja ja aiheutuisiko tuollaisesta kokoonpanosta paljon viivettä kun jonkumoinen matka olisi kaasarilta ahtimelle. pysyis vaan romut pellin alla piilossa tollaisella systeemillä :D
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos vaikka jotain takaa imevää eatonia meinaat niin ei se mitään painekoteloa tarvii! Et kyllä varmaan painekoteloa edes tarkoittanut mutta kyllä ne tolleenkin toimii että impataan kaasarin läpi.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pitää vaan mielessä sen, että sen kaasarin tarvii olla riittävän kokonen. Mekaaninen ahdin tykkää ihan yhtä vähän imuilman kuristimista kuin mikä tahansa muu systeemi.
     
  4. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    kone on letukan 267 ja kaasari on edelbrockin 600.nen riittääkö se vai laitanko hyllystä 750.sen?
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    riippuu mitä muuta koneelle on tehty. tossa on vakiona vissiin karvan yli 100hv?

    600cfm riittää.
     
  6. repecab

    repecab 1st gear

    Tossa tulee eteen se ongelma että jos viritys onnistuu normitavalla koneesta löytyy ahtamisen jälkeen enää ehkä 50hp ja jaksaako auto noilla tehoilla enää liikkua. :eek: :D
     
  7. fairlane

    fairlane Gearhead

  8. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Hommaa vaikka 305 projektiksi, niitä kun saa halvalla ja on edes vähän suurempi poraus.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä toi kone varmaan jaksais pyörittää jotain M45 eatonia :poff: .
     
  10. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    kone ku on jo olemassa ja muuten rempattu ni ei viitsis heti vaihtaa ja ihan vittulunki vuoksi ku kaikki aina kiroo et myy se pikkunen romu helvettiin ja osta 350.nen no vittu empäs osta ku teen tosta lälläslää :lol:
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No sitten jos intoa löytyy niin Eaton M90 pyörimään niin tehot on pikkasen piristetyn 350 kikkaran tasolla! Tai jopa yli.
     
  12. IH

    IH 1st gear



    viritys epäonnistunu jos teho putoo yli 25%
     

Kerro tästä muillekin!