remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    olikohan 4160-mallinen holley(yhdysputkella) joka menee peräkanaa niinkuin edelit.
    Mutta sitä ei saa db-mallina.
    Eli muistaakseni db mallit on aina 4150-mallisarjaa.Ja ne laitetaan poikittain ja esim Weiandilta saa hyvää vivustoa.
     
  2. mxu

    mxu 3rd gear

    Ainakin 4165 (6210) holley on yhdysputkella oleva mekaaninen 650dp spreadbore, yksi vois olla kohta jouten jos jotakuta kiinnostaa...
     
  3. mk76

    mk76 3rd gear

    mitäs toi yhdysputki meinaa kysyy tuleva ahtaja käykö tohon hommaan normi mighty demon tuplana
     
  4. mxu

    mxu 3rd gear

    kaasuttimessa on vain ensiöpuolella polttoaineen tulo josta bensa sit menee sitä yhdysputkea pitkin toisopuolelle.
     
  5. [​IMG]


    Moro vähän apuja tarvittaisiin! ihan vaan ajankuluksi ajattelin laittaa tollasen paketin läjään .. en tiedä onko tuossa mitään järkeä tai ei mutta mutta ..

    Löytyykö joltakulta valmiita mittakuvia tuon paketin käyttöpään ja pyörien tekemiseen. Epäilisin, että nuo asiat on jo aikaisemmin jossakin kuvalliseen muotoon mietittynä?

    ECC
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mikäs tuo ahdin on tyyppiään ?

    Kannattaa varmaan laittaa kaksi tollasta ruuttaa tohon päälle...ei lopu heti virtaukset, kun tollanen yksi virtaa vaan sen 420cfm...2 x 420 = 840 cfm ja näyttääkin komeemmalta 8)
     
  7. juuh piti oikein kolleegalta kysäistä vahvistusta mutta siis GMC 6-53 tuo on. Kahta ruuttaa ajattelin siihen laittaa. Sellaisia keksintöjä ainakin noissa -90 luvun ameriican lehdissä taisi olla.

    Mutta kysymys oli siis, että löytyykö mitta tms kuvaa askartelua nopeuttamaan ????

    ECC
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    olis varmaan yks tollanen motorcraftin ruutta jouten...jos ei sulla jo kahta ole...
     
  9. Kiitos tarjouksesta, mutta pari tuollaista on joilla saa ainakin mockupit tehtyä talven aikana

    ECC
     
  10. Edelleen : Onko jollakulla SBC mittakuvia ahtimen käyttöpään ja muiden kilkkeiden tekoa varten. Laittakaa vaikka joku linkki jos tiedätte aiheesta jotain please.

    ECC
     
  11. Edelleen löytyykö jostain päin apuja tuohon aikaisempaan ? Onko Pirkanmaan suunnalla ns. itsetehtyä ahdinpakettia josta saisi tarvittavia mittoja.

    ECC
     
  12. B 50

    B 50 Gearhead

    Ee oo oikein t.i-miesten suosiossa ollut toi malli just ton peltisen rataskopan takia. Teettää aika paljon ylimääräistä työtä. Tainnu koko 53-sarjan kohtaloksi koitua kiertää ikuisuusprojekteina hyllystä hyllyyn. B&M:n pienemmät kai jollakin tapaa pohjautuu noihin, että olisko siitä suunnasta apuja. Lähinnä ebaylta vetopää aihioo.. Mutta toisaalta; jos ei onnistu tönärillä mitotus, ei todennäköisesti onnistu osien koneistuskaan. Ja sama kääntäen; se joka tohon koneistaa osat, osaa myös mitoittaa ne. Eli tönäri käteen ja hommiin, kyllä se siitä.
     
  13. Jep tuon pumpun valitsin lähinnä sen koon perusteella tuosta hyllystä. En kuitenkaan pidä tässä noita päätylaippoja tai laakerointia nyt ongelmana. Kuten aikaisemmin sanoin niin ajankuluksi ajattelin tuon askarrella. Parempi rottelon on olla pumpulla kuin ilman oli se sitten tyypiltään mikä tahansa.
    Taitaa kuitenkin olla niin, että enemmäkseen tänä päivänä käytetään noita " valmiita " kittejä, joilla tosiaan saadaan vältettyä nuo ikuisuusprojektit kuten D 50 sanoi. Varmasti järkevä ratkaisu käyttää niin paljon valmiita komponentteja kuin mahdollista. Eri asia onkin sitten jos haluaa tehdä asiat itse siksi, että ne on tehtävissä.
    Baysta ja netistä sain kerättyä aika paljon dataa, jonka mukaan homma on jo laitettu käyntiin. Kaappikellontekokurssilla olen jo ollut joten nyt sitten pitänee mennä opettelemaan sen työntömitan käyttöä. LOL

    ECC
     
  14. oovos

    oovos 1st gear

    Mites porukka on tehny noita veto systeemejä? siis pienellä budjetilla. vesipumppu on hiukan tiellä...
     
  15. maxy

    maxy 3rd gear

    Itellä kans rakenteilla tuollainen gmc 6/71 ja tulis chevyn koneen päälle. Pitäs saada jostain imusarjaa ja niitä hihnarullia/ vetosysteemeitä. Onko joku tehny vakio aluimusarjaan laippaa johon tuon ahtimen sais kiinni? :D
     
  16. jus57

    jus57 Gearhead

    Vähän samalla ajatuksella olen kasaillut vastaavaaa ja olen melkein kaikki palikat hommannut tuolta Ebaysta.
    Tällä hetkellä projekti oottaa aikaa parempaa....
     
  17. jus57

    jus57 Gearhead

    Saattais löytyä yksi ylimääräinen imusarjan alumiininen laippa.Jos kiinnostaa .Täytyy kaivella varastoja et saan mittoja ja voin laittaa kuvaa.

    No niin, se on sitten ainakin minun 6/71.seen liian kapea.Mihinhän ahtimeen tuo on tehty?
    http://kuvablogi.com/nayta/2285557/
    jos ketä kiinnostaa niin 40€ hp.
    0400-658507

    Niin ja tommosia osia löytyis kans...
    http://kuvablogi.com/blog/1060/31/
     
  18. B 50

    B 50 Gearhead

    Näyttäis ihan FK:n laipalta. Oovos, laippa haltuun, vai onko jo? :D
     
  19. oovos

    oovos 1st gear

    voinko laittaa kaks erikokosta kaasaria ahtimelle? olis 750 edelbrokki ja 600 cartteri. vai mitä luulette riittääkö toi pelkkä edeli 403 kiuluun 0.7 ahdoilla?

    laippa löytyy.
     
  20. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Kai se toimis erikoko kaasareillakin,mieluummin 2 samankokoista kuin 1 liian pieni.
    Tai erikoko-keitoksia.

    Tuo 750cfm 6-71 päällä ja +400 kubiikkia on kyllä sama kuin laittaisi laivanmoottoriin mopon kaasarin.
    Jotta 400cubic koneeseen saat 6-71 pumpulla 0.7bar niin pyörityssuhde varmaan jotain 4% under tai 1:1.
    Vaatii ainakin sen 2x600cfm tai 2x750 cfm.

    Remmikones ei tykkää jos sen ilmansaantia rajoitetaan nuon lujaa.

    Us-Partsilla tais olla uusi 600 edeli alle 200e joten turha leikkiä sillä kohdalla.Ostat sen ja laitat 2x 600 ja jätä se 750 hyllyys takaisin.
     

Kerro tästä muillekin!