remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: Ei kierrä

    meniskö laihalle?
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Muista tarkistaa/säätää seokset veden kanssa.
     
  3. sonie

    sonie 3rd gear

    tuli tossa laitettua novaan remmi tänään, niin sitä vaan mietin kun hommasin samalla uuden flektin ja siihen ohjaimen nii mihin se lämpöanturi tässä tapauksessa kannattaa tunkea ?
     
  4. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Löytyiskö joltain tarpeettomana 6V-71:seen jakopään koppaa ja snouttia, jos löytyy ni meikäläiseen voi ottaa yhteyttä vaikka yv:llä myös muut osat kiinnostaa kyseiseen aparaattiin ;)
     
  5. jublomb

    jublomb 1st gear

    Re:


    Mulla on ahdetussa sb moparissa ylävesiletkussa säädettävää mallia oleva anturi,ja toimii hyvin.
     
  6. avchalle

    avchalle 1st gear

  7. Jenssi

    Jenssi 1st gear

    Tänne kans yvtä jos joltain löytyy käyttökelposta ahdinta. Moottorina toimii Olds 350. Ahdinimusarjasta olisin myös kiinostunut. / Jenssi, 045-11 92 332 Pedersöre
     
  8. avchalle

    avchalle 1st gear

    ????????
     
  9. challenger500

    challenger500 Gearhead

  10. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kun kukaan muu ei ole kirjotellut mitään, niin kai sitä ite sitte uskaltaa jotain kirjottaa kun tuota kokemusta on hyvin vähän tullut, ei tosin Paxtonista ja eikä varsinkaan moparin isolohkosta..
    Mutta onhan sillä aina jotain vaikutusta että imusarjaan saa ylipaineen, käsittääkseni oli se sitten tuotettu tollasella Paxtonilla tai vastaavalla, tai pakokaasuahtimella, tai blowerilla. Sitä en tiedä mikä teoreettisesti noista olis paras vaihtoehto, tuo bloweri taitaa ainakin olla hyötysuhteiltaan kaikista heikoin. Tuohon tehonkasvuun 6psi:llä kannattaa enemmän tuijotella niitä matalempia prosentteja kuin niitä ylempiä, mitä tuossa linkissä luvataan.
    Ja tuo moottorin ahtaminenhan on jo tyyliin sata vuotta vanha keksintö, niin ei kai se kovin turhaakaan ole kun sitä vielä tänäkin päivänä yhä enemmässä määrin harrastetaan.
    Ja sitten auton käyttötarkotuksesta riippuen, jos sinne tollasen ahtimen laittaa, niin näin kärjistettynä onhan siellä enemmän mielenkiintoista tuijotettavaa kuin hienot venakopat ja krominen ilmanputsari. Varma katseiden vangitsia ja katu-uskottavuuden luojahan on tuollainen bloweri mitä tuossa tarjotaan..
     
  11. avchalle

    avchalle 1st gear

    Eli sillä olisi vaikutusta tuohon 500hv.hen noin 150hv.tä lisää. Eikä kukaan näkisi kun me ajellaan konepelti kiinni. Eikö se enemmän kiinnosta kun bloweri ja kaasarit kurkkivat konepellinläpi?
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No senverran lisään et vaikka ei näy pellin lävi niin kuuluu pitkän matkaa.

    Jonkin verran olen ajanut keskipakoahdetulla ja ikinä en sellaista itselleni laittais, en vaikka saisin ilmaiseksi.

    Mielestä yksi ärsyttävimmistä äänistä mitä tiedän...

    Toki suhteellisen siistin näköinen asennus/ paketti on linkin kuvassa... Tuota kaasarinhattua blow thru-turbokäyttöön?
     
  13. pile

    pile Gearhead

    Itse olen ollut paxtonin kanssa tekemisissä vuodesta -94 asti ja siihen tarkoitukseen mihin se on tehty niin täyttää tehtävänsä täysin.Tuosta äänestä mitä ahdin pitää pyöriessään joko pitää tai ei.eri ahdin merkkien välillä on suuriakin eroja tuon ääntelyn suhteen ja myös saman merkin sisällä.esim. vanhemmat(90 luvun) procharkerit ontoi tosi voimakkaan äänen ja nää uutukaiset on huomattavasti hiljaisempia.
     
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Onkohan täällä muita blow thru kaasarien kanssa pelaajia? Valmiitahan saa kaupasta ja ne pelaa kyllä, sitä ei tässä tavallaan haeta vaan itse modifioidulla kaasarilla ajavia kaasaristeja.

    Mun setuppi on nyt sellainen että sbc400 koneen päällä on kaksi Eaton M90 ahdinta, ja ne tuuppaa ilmansa cooleriin josta sit taas kaasariin, joka on Holley 750db. Kuulerin jälkeen ahtoputkissa on kaksi dumppia ja yksi 70mm läppärunko jolla "vuodetaan" ilmaa ulos kaikissa muissa tilanteissa paitsi kun kaasua on painettu niin syvälle että toisiokurkut aukeavat. Ahtopainetta on siis työnnettävä ulkoilmaan tai muutoin noi Eatonit lykkää koko ajan painetta, ja ilma on todella kuumaa kun tuuppaavat tavallaan kaasuläppiä vasten.
    Pelkillä dumpeilla en saanut hommaa skulaamaan joten siksi lisäsin ton 70mm läppärungon.
    Nyt sikäli homma kyllä pelaa eli kaikki noi monimutkaisuudessaan toimii, ja taloudellisuuskin on kohtuullinen, ei kai kuitenkaan pisaralla pitkälle pääse mutta lähelle vaparin kulutusta kuitenkin mataka-ajossa.

    Holleyssä mulla kuitenkin sellainen ongelma etten saa toisiokurkkujen lisärikastusta päälle, oli siellä sit kiinni normaali powervalve tai BRPV, eli ahdoilla ei lisäbensaa nyt tunnu lähtevän mukaan.
    Ilmeisesti mun kaasarilätsä on sen mallinen ettei toi toisiokurkkujen kohokammion tuuletusputki näe ahtopainetta ja se aiheuttaa laihalle menon ahdoilla, ehkä? Toisaalta tolla normaalilla powervalvellakaan ei homma toimi, ihan samanlailla jää laihalle ahdoilla, ja toihan saa sen painesignaalinsa imusarjasta. Bensanpaineet kyllä riittää ja paine reagoi ahtopaineesen ihan normaalisti.

    Turbomustangsdotcomia on tullut kyllä ahkerasti luettua mutta en keksi mistä homma kivestää.

    Harmi kun kuvablogi on pimeenä, ois voinu laittaa kuvatuksia setupistakin kyllä.

    Ruiskuun en siirry kyllä kovin pienellä taistelulla, ihan periaatteesta, joten sitä on ainakin tässä vaiheessa turha tarjota korjauskonstina, kaasarin modaamiseen ottaisin sitä vastoin kovin mielellään apuja vastaan jos täällä joku on oikein asiaan vihkiytynyt.

    Aikasemminhan tää on ollut ahdettuna keskipakoahtimella ja sillä homma toimi kyllä, joten kyllä sen näinkin saa toimimaan kun tarpeeks värkkää:)
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    Hieno setuppi !!Laitahan kuvia !! Ittellä on tuommonen dual ajatus pyörinyt kanssa mielessä. Katteles niitä blowtru kaasarin teko ohjeita jos vaikka sieltä löytyis avain onneen, itte ajelin csu kaasarilla pari kesää ja hienosti toimi
     
  16. El 60

    El 60 Gearhead

    Vois avata blow thru aiheelle oman topicin.. Ja kuvia kehiin niin saadaan jotain mielenkiintosta tännekkin. Itse en päässy vielä tänä kesänä säätämään joten kokemukset on aika vähissä mutta kaasari "valmiina" ja löytyy pidennettyä tuuletusputkea jne. BRPV kokeilujen aika on ens kesänä.
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Tuollanen on nyt näkymä konehuoneesta, kurasilla teillä ajelun jälkeen ja jonkin verran tekemistä noissa letkuissa/johdoissa että saa siistimmän.
    Kaikki vetovehkeet ym. kuitenkin toimii, kaikki itse tehtyä umpimalmista. Ahtimet pyörii 12500rpm koneen 6000rpm käynnillä, ja näköjään ne kykenee lykkäämään 0,5bar imusarjaan. Ei ole paljoo mutta sentään 0,2bar enempi kun Vortech V2 ahtimella jolla edelleenkin auto on nopeimmilaan ollut. Vortechin jälkeen oli käytössä omatekonen keskipakoahdin, sen elinikä vaan jäi puoleen tuntiin....

    Kuvissa näkyy lasikuituinen kaasarilätsä, epäilyksen täyskaasun laihalle menosta kääntyy sinne suuntaan. Taidan talven aikana tehdä uuden, mahdollisimman tarkkaan kopion EV-hatusta.
    Sit sekin se täytys kokeilla että saako seosta paremmaks ihan vaan reippaasti suurentamalla suuttimia vai onko se probleema sit jo buustereissa....?
     
  18. sbc350

    sbc350 Gearhead

    aijai tässä on asennetta! hieno toteutus!
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

    Hieno paketti !! Meillä on talilla orkkis ev jos tahot pois sulkee vian, voin kysyä joutaisko lainaksi
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kiitos lainatarjouksesta, mulla taitaa olla sellanen EV-hattu saannissa lainaan tästä läheltäkin ja taidankin käyttää sitä mallina. Suoraanhan ei sellanen valmis hattu mulle käy kun ahtoputki sijoittuu hieman väärin siihen nähden, eli omatekonen on tehtävä.
    Sillain tuumasin että teen kaksi uutta hattua, toisen missä on välilevy erottamaan toision ja ensiön, toisen sellaisen joka on ilman kys. välilevyä.
    Muoto kuitenkin molempiin suurinpiirtein tuosta EV-hatusta.

    Harmi kun noi kelit loppu lumen tulon takia niin ei päässyt ihan selvyyteen tästä viasta, no keväällä sit jatketaan harjoituksia :)
     

Kerro tästä muillekin!