remmiahdin valtakunta

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. suurhattula

    suurhattula 3rd gear

    tervehdys.
    edellinen vastaus on täyttä asiaa.MUTTA jos haluat puuhastella/hitsailla/koneistella,niin mulla lojuu hyllyssä kaks pumppua tyhjänpanttina.taitaa olla mallia 6v-71=vaikee saada valmiita moottoriin sovitepalikoita(tai oli ainakin 10v sitten).soittele jos kiinnostaa.0500-574666 janne hml
     
  2. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Mun Paxton SN-93:n korjasi muistaakseni Simo Patoharju / Specialty Engineer joskus 2007 vuonna: http://www.speceng.fi/

    Tuli sille kyllä hintaa mutta oli ahdinkin kyllä kuin uusi. Samalla vaihdettiin tehokkaampi impelleri siihen niin sai vähä paremmin ahtoja, se alkuperänen impellerihän on todella huono. Ostin sillon ahdinsarjan käytettynä ja halvalla, se ahdin oli seissy hyllyssä koskemattomana muutaman vuoden. Mullakin oli ylivälitetty se vielä, tokalla testilenkillä ku veti Camaron neulan +200km/h nopeuteen niin jumalaton mekkala alko kuulumaan pellin alta. Oli menny se "kuulavälitys laakerikehä" paskaksi, siinä oli selvät jäljet että kun oli seisonu varastossa ilman öljyjä niin oli ajansaatossa syöny jälet sinne kuulien kehälle. No ne jälet sitte muuttuu yllättäen aika paljo pahemmaksi ku kiemuraa antaa tarpeeksi :D
     
  3. peet70

    peet70 1st gear

    No kuinka katoit pesävälykset...itte yrittänyt saada vetopyörän päähän momenttiavaimella katottuna n.3-4 nm voiman.Kiinnitys pultit 13-17nm.Eikös tuo shimmaus kuitenkin vaikuta voimaan jolla kuulia painetaan akseliin joka välittää voiman impellerille.Vinkkejä saa antaa jos oon ihan hakoteillä.Kuulat tuli kyllä metallisena korjaus sarjassa.
     
  4. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Kaverin puolesta kyselen. Löytääkö mistään järkihintaan (alle tonnin) SBM imusarjaa jossa olisi vielä pop-off venttiili turvaksi. Äkkiseltään näyttäisi että saatavuus on suorastaan surkea. Sekin mitä löytyi maksaa jo itsessään pumpun hinnan.
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei niit taida olla. Ainoo minkä tiedän on Austarlialainen MAx Wedge merkkinen, niit on kaks tullut mun kautta. Muut mitä oon nähnyt on Offenhauserin 2 x 4 pohjalta rakennettuja jotka on paljon korkeampia eikä ehkä niin hyviä.
     
  6. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Muokattu: 10.10.2017
  7. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Kaveri suunnittelee vanhanliiton konetta, siksi huuhtelupumppu.

    Pikkulohko
    Puristukset 11
    E85
    Kaasareilla
    Takokamaa alakerta
    Kannet virtaa 304/228cfm
    Nokaksi jotain 260/270 .050 ja nostoa .60 seudulle

    Menisikö tuollaisessa 6-71 vai joutuuko menemään 8-71 kokoon? Tietty ei tuonne varmaan paljon painetta tarvitse saada, 7-8psi varmaan riittäisi.
     
  8. fury69

    fury69 3rd gear

    Indyn modman imusarja.ei oo pop-off ventiiliä,tilaa pelkän runner-base:n ja tekee laipan itse ni saa ahtimen haluttuun kohtaan. hinta tais olla 400$.
     
    studio57 tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En oo varma onko sama. Muistaakseni silloin makso ausseis joku 7-800 sikäläistä taalaa.
     
  10. fury69

    fury69 3rd gear

    Indyn Modman ja Aussi Max Wedge on eri imusarjat.Aussi imusarja taitaa olla ainoa missä ei ole hitsaus/pulttiliitoksia.
     
  11. fury69

    fury69 3rd gear

  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, tarkotin et en oo varma onko sama kun toi blowershopin myymä. Äkkisältään vaikuttais et toi blowershop voi olla jopa korkeampi. BDS kans ainakin teki noita just offenhauserin pohjalle, niil oli sellanen irtoyläosa joka on hitsattu sit offyn päälle. Mul on iteasiassa tallillakin yks sellanen B-lohkoon johon ei kans oikeen mitään löydy muut ku Indyltä. Rakenteensa vuoks vaan aika korkee.
     
  13. fury69

    fury69 3rd gear

  14. Catrik

    Catrik 2nd gear

    Pikkusen aikaa sai miettiä mitä helkkaria tuossa tuulilasissa lukee.. Blowed A Mopars RY, pitäskö tossa kuitenki lukea "blown" vai mitä tuo on tarkottavinaan
     
  15. Achti

    Achti 3rd gear

    Tere,

    Hieman uusi ja vieras aihe sinällään tää ahtaminen, vaikkakin onhan näistä jotain tullut lueskeltua sieltä sun täältä. Kokeilin myös hakea viesteistä, mutta yllätys tuo haku ei toimi. Onko tuollainen 8-92 ahdin millainen katukäytössä, onko kenelläkään kokemuksia? Kokoja ahtimissa on monennäköisiä ja on isoa ja pientä reikää ja jotain mihin lontoon osaaminen ei taivu :D sillä täältä hiukan tiedustelisin taustatietoa k.o. kamppeesta.

    Kiitos =)
     
  16. Catrik

    Catrik 2nd gear

    Luulisi että katukäyttäytyminen on prioriteettilistalla aika pohjilla jos puhutaan niin isosta moottorista että 8-92 käyttäminen on perusteltua. Jos tuollaista ahdinta on edes olemassa, eikö kaikki aftermarket puhaltimet oo 71 sarjaa ja Detroitin 92 sarja on V moottoreita?

    Kysymyksesi vaatii siis tarkennusta. Tarkoititko kenties yleisesti kaikkia roots ahtimia?
     
  17. Achti

    Achti 3rd gear

    Kyllä tuollainen olemassa on, jotain juttuakin löytää netistä. Sekäettä, yleisesti juttua rootseista täytyy tästä topicista lueskella ja opiskella. Kännykkä selaus ei oo mun juttu... mutta eritoten kiinnostaa tietysti kyseinen härveli, jos jollakulla on moisesta jotain tarkempaa infoa.
    http://www.thedieselstop.com/archiv...64&page=47&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1.htm tuolla on jotain. Pitää tietokoneen ääressä tutkia lisää.
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi on aika vähän käytettyjä V-mottien ahtimia, kiinnitys hassusti pitkillä studeilla jotka V-asennossa, eli ei käy normi blower imusarjaan suoraan. Noi "tein itse säästin" ratkaisut, mistä tässäkin kaiketi ajatuksena kyse, tuppaa loppupelissä yleensä kustantamaan huomattavasti valmista settiä enemmän. Mut toisaalta harrastushan on harrastus...
     
  19. Achti

    Achti 3rd gear

    Joo näinkin tässä päivän mittaan oon käsittänyt, haasteellinen tuo V-kiinnitys sinällään. Pakkohan noita itte on koittaa tehdä, ainakin jotakin. Lähinnä just nuo koko (8-98) ja virtaavuus asiat kiinnostaa. Jos tälläiseen ryhtyisi, niin 496 strokerin päällehän tuollainen tulisi.
     
    SauliK tykkää tästä.
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei V-mallin asentaminen ole sinänsä mitenkään ihmeellinen juttu. Enimmikseen ne pysyy alaspäin olevil kulmapinnatapeilla kiinni. Toki vinot pitää sen siitä keskeltä.

    Asentaessa hihna irti ja kokoajan pyörittää kun kiristelee ahdinta imusarjaan. Yhtään ei saa pyörintävastus muuttua.

    Se että onko tuollaisesta apua isolohkossa jää nähtäväksi..
     

Kerro tästä muillekin!