remmiahdin valtakunta

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Olen tehnyt 2kpl 6V71 ahtimia niin lähelle blueprint mittoja kuin mahdollista.
    Toisessa piti koneistaa koteloa lyhyemmäksi, toisessa toista roottoriakin piti lyhentää joku vajaa kymppi. Dough Hampton mulle antoi välysarvoja silloin.

    Aulis
     
  2. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Laskenta apua nyt , ahtimen tuotto = 436 cubic inches , niin paljonko tuo on CFM:nä ?
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Jalka on 12"
    Kuutiojalka 12x12x12"
    Onko tuo kierrostilavuus?
    Jos on niin se kertaa kierrosnopeus.
     
  4. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    On kierros tuotto …
    Laitatko vielä ihan numeroina tuon kaavan , en nyt ymmärtänyt...
    12x12x12 = 1728 cfm ? ja mites sitten ?
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    436/1728=0.2523 ja risat kerrottuna montako kierrosta sitä meinaa pyöräyttää sen minuutin mittajakson aikana
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  6. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Yes ……436/1728=0.2523 tämä kerrotaan vaikka 7000 (joka on kierroksia niin tulee 1766 CFM ja tämä oli just se mitä tarvitsin vertailuun koska esim. Weiand ilmoittaa cfm:än - 7000rpm :lla)
     
  7. SauliK

    SauliK 2nd gear

    haudi folks

    olisi tarkotus tämän vuoden aikana aloittaa olds 455 blower motin rakentelu, homma on ryöpsähtänyt käyntiin jo moottoriaihion hankinnalla. seuraavaksi meinasin hommata kokonaisen ahdinsetin, dyers blowersin kanssa olen käynyt sähköposti keskusteluja aiheesta

    panen tänne samat kysymykset kuin tuonne bloweri shoppiin

    suunniteltu combinaatio on 468cid ja jotain virtaavat rautakannet, voin kaivella sinnepäin virtauksia murica foorumeilta jos tarvitsee. puolisen baaria painetta ja 600hp maalina

    -e85 vai e98? etanoolia jos käyttäis niin ei tarvitsisi tilata kalliita custom takomäntiä puristusten alentamiseksi vaan perus takomäntää voisi käyttää. myöskin polttoaine järjestelmä tukisi jo valmiiksi tuota. mukavana lisänä hyvä tekosyy rampata isolla kirkolla "pensaa" hakemassa

    paljonko etanolilla kestäisi olla puristuksia? sellainen 9,5-1 kahta puolta olisi helposti saavutettavissa hyllymännillä, kuvittelen että se olisi ok kun olen tuolla 12,4 puristuksisella vaparilla ajellut nyt kolmatta kesää ilman robleemia

    iso kysymys, 6-71 vai 8-71? bill dyersiltä meinasi että 600hp voi käyttää kumpaakin mutta jos joskus haluaa lisää niin kannattaa ottaa isompi. tietysti!

    isompi kysymys, normi vai kiillotettu? olishan sitä mukava kaljoissaan ihailla kesäillassa tallin seinällä pystyssä kiiltävää ahdinta

    jos dyersistä on jotain sanomista niin toki saa ehdottaa muitakin putiikkeja, BDS oli minusta aika paljon kalliimpi

    tosiaan ajattelin pitkän säästöpennin satsata bränikkään ahdinsettiin nyt kesän korvilla joskus, en tee mitään itse kun pulttailen kiinni. kaasuttimien hankinta saattaa venyä ensivuoden puolelle(puhumattakaan sisuskaluista). riippuu vähän miten töitä jaksaa painaa, on tuossa nykysessäkin vaparissa vähän parantamisen varaa ja yks pikkulohko on kanssa tuloillaan että tämä tuskin etenee tänä vuonna sen enempää kun roikottamalla lohkoa ja ahdinta telineessä

    kippistä vaan ja lisää saunajuomaa, laittakaa kuvia ja videoita omista moteista. kesäki kohta
     
    Muokattu: 11.4.2019
    fenix ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Osta isoin mihin rahat riittää, niin ei harmita jälkikäteen.
    [​IMG]
     
    MTL1, Vuokralainen, SauliK ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Komee paketti, mutta täytyy kysyä, että eikö noin korkea paketti aiheuta ongelmia katsastuksessa?
     
  10. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Luultavasti. Täytyy leimalle vähän madaltaa.
     
  11. SauliK

    SauliK 2nd gear

    aion ottaa maxduran neuvosta vaarin! mikä motti sulla on?

    kolme kaasaria otti pippelistä
     
  12. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Kahdella kaasarilla muutoskatsastus ei ainakaan ollut ongelma, oli ton nykyisen setin ilmanputsarin verran matalampi.
     
  13. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Ford Racing lohkoon tehty 572 P51 kansilla ja jotain pikku juttuja muitakin. E85.
     
    SauliK ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  14. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    SauliK, varmastikin yli 400cid koneeseen kannattaa jo valita se 8-71, pyörittää sit vaikka (aluks) hiljempaa sitä että toi 600hp tavoite täyttyy.
    E85 polttoaineena on hyvä kaveri rootsille, ja just joku 9,5:1 sen kanssa vois olla puristuksena ihan alueella.
    Takomännät kyllä kuuluu mun mielestä aina ahdettuun koneeseen...
     
  15. SauliK

    SauliK 2nd gear


    olen samaa mieltä, tarkensinkin vähän viestiäni.

    sisuskaluihin on mielessä pyörinyt ainakin kolme eri combinaatiota joista tulee vähän eri tilavuuksia ja etenkin eri hintaisia. lohko kuitenkin asettaa vahvistamattomana rajansa tuohon 600hp paikkeille joten en tiedä onko paljon järkeä ampua kalliilla pyörivillä yli tuossa kohtaa.
     
  16. challenger500

    challenger500 3rd gear

    Tai sit voi AHTIMENKIN ostaa, eikä vaan isoa huuhtelupumppua :D
    [​IMG]
     
    Remmiveto tykkää tästä.
  17. Jouni_K

    Jouni_K 3rd gear

    Katuautossa huuhtelupumppu vaan on järkevämpi, suurin osa ajasta kun ei ajella kaasupohjassa niin hyötysuhde on parempi kuin jos turhaan puristeltaisiin ilmaa kokoajan.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  18. challenger500

    challenger500 3rd gear

    khyyllä ruuvi on järkiostos kaikilla mittapuilla
     
  19. Vermilion

    Vermilion 2nd gear


    Joo huuhtelupumppu on polttoainetaloudellisempi, jos sillä on merkitystä. Mutta remeli on kivemman näköinen ja ehkä kivemmat äänet. Remmiahdin antaa heti tehon ja väännön, mutta paljon enemmän vaatii huoltoa. Remmiä ja viinaa jos on masokisti ;)
     

Kerro tästä muillekin!