remmiahdin valtakunta

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. puna niska

    puna niska 3rd gear

    Mites lujaa tolla on menty,kun eikös toi ole se mylly joka on siinä sinisessä pikupissa?
     
  2. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Enemmän moottori tuntuu olevan pukissa kuin autossa, joten en oo päässyt radalle testaamaan vielä tätä setuppia.
    Menis kai se ihan ok jos alusta toimii ja pitoja saa, peruskunnossa tommosella pikapilla ei ihmeitä vedetä ajallisesti kun suditaan vaan. Sen se kyllä tekeekin erinomaisesti.
     
  3. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Remmiahdin ABCS Haapsalu 11.07.2015

    [​IMG]
     
    Inlinee, skiggeboy ja esmi tykkäävät tästä.
  4. skiggeboy

    skiggeboy 3rd gear

    Hyvältä näyttää toi pulju olikin uusi tuttavuus.
     
  5. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Jees, 45 tuntia tilauksesta oli romut kädessä.
    Hyvää toimintaa amerikkalaiselta viriosapuljulta (ja kuriirilta) näinä aikoina!
     
  6. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Kyllä goodvibesracingingille, muutaman kerran siellä offiisillakin käytynä
    Saapa nähdä kestääkö tänä kesänä yli 40km
    [​IMG]
     
    squide ja Herje tykkäävät tästä.
  7. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Hakkila-Ristikivi-Hakkila!:mad:
     
  8. XJR

    XJR 2nd gear

    Herje tykkää tästä.
  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Video unavailable
    This video is private.
     
  10. Kalu

    Kalu Gearhead

    Kyl se tänne näkyy, sulla varmaa jotkuu suojaukset päällä vai jossain ulkomaillako olet.. Nimimerkistä päätellen jaguaari piirtää muutaman metrin mustaaraitaa takafönäristä kuvattuna, eli ei sen kummempaa...
     
  11. ta12narina

    ta12narina 1st gear

    Terve,
    Minkämoinen nokka-akseli olisi hyvä remmiahdetussa moottorissa? Kone on Toyota 3T tappikone wisecon turbomännillä (puristussuhde 7.4:1) ja ahtimena kenne bell 2.1. Onko suotavaa että pakovenan aukioloaika on pidempi kuin imun? LSA näyttäisi olevan lähes kaikissa toyotan ahtokäyttöön myytävissä nokissa 114 (tarkoitus varmaankin vähentää overlappia). Mutta tuo venojen aukioloaika? Voisiko passeli profiili olla esim. 260/270 tai 280/290. Moottorin luonne saa kyllä olla hiukan ylävireinen. Toki liian kireällä nenällä varmaanki saa myös pilattua ominaisuudet. Minkälaisia nokkaprofiileja näissä v8 remmiahdetuissa käytetään?
    Kiitos tiedoista,
    jonttu
     
  12. XJR

    XJR 2nd gear

    Britti V8 DOHC 32V vähän reilummalla KB:lla ja ysin staattisella rutulla about noi sun ensiksi mainitut nokkaprofiilit.
     
  13. Tässä jonkun joen näkemys:

    From what I have seen, most BLOWER cams have a wide split duration (exhasut duration 6-14 degrees larger than intake).

    Most TURBO cams are reverse splits but the specs are closer (intake duration 2-8 degrees larger than exhaust)
    .


    Ainakin tohon kommenttiin sopisi sun ajattelema 10 astetta enemmän pakopuolella.
     
  14. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Noi asteet riippuu vähän myös siitä mikä on imu-pako virtauksen suhde. Jos pako virtaa jotain 70-80% imupuoleen verrattuna niin luokkaa 10 lisäastetta on ok. Jos pako huonompi niin sitten lisää asteita pakopuolelle ja päinvastoin
     
  15. ta12narina

    ta12narina 1st gear

    Kiitoksia paljon vastauksista,

    Nettiä tutkin niin tehty T - sarjan vaparikansi virtaa 12 mm nostolla suunnilleen luokkaa imu 190+ cfm ja pako 150+ cfm. Vaparikansi ei ole varmaankaan suoraan vertailukelpoinen mutta antaa viitettä imu ja pakopuolen erosta. Eli tuon imu-pako virtauksen suhteen mukaan se 10 lisäastetta pakopuolella olisi alueella. Oma kansi on vasta viety porttaukseen joten siittä ei tietoja.
     
  16. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Passeli profiili Toyotaasi on 12mm nostoa ja millin kohdalta 260/260 astetta. Ihan turhaa pitää pakoventtiiliä kovin paljon pidempään auki, jos se pakopuoli siis virtaa yli sen 150cfm. Mun laskin näyttää että pakopuoli virtaa 78% imupuolesta joka on aika hyvin jo. Jos kansi olisi erilainen, ts. pako virtaisi huonommin, joutuisi aukioloaikaa pidentämään.

    Kun lähtökohtaisesti, mitä isompi nokka, sen huonommin moottori toimii muutoin kuin isoilla kierroksilla ja WOT kaasun asentona.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kaikki nokat toimii. Ahdin vain kertaa tehot mitä siellä on vaparina.
     
  18. J.J.

    J.J. Gearhead

    Joskus aikoinaan isot pojat viritteli dohc turbo cosworttia ja niiden nokkien kanssa oli kauhea tusaaminen.
    Piti olla turbonokat kun kerran on turbokone.
    Viimenään kuitenkin lopputulema parhaiksi turbonokiksi oli ne samat kepit millä saatiin eniten laulua myös vaparina.

    Sama pätee joka mottiin ja kaikkiin ahtotapoihin.
     
    Charger´69 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!