remmiahdin valtakunta

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. partel

    partel 1st gear

    Ok, englantiksi, jota olen nähnyt draw-through + roots.

    When carbs are too small, venturies will see too much vacuum and meter too much fuel until the bowls go dry. So for a few moments it will be very rich, until carbs go dry and its over. Larger/normal carbs see normal signal and are fine.

    Mut see on luultavasti 1000+ hv ongelma, 2 x 600 pitäis kylla riita. Ongelma on jotain muuta.
     
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No mä ihmettelin kun laskin tolla kaavalla että nyt(7%under) pitäis olla 2x780cfm,ja 1:1 suhteella 2x850 ja sokerina 7%overilla 2x900cfm karburaattori 350 motissa....
    Nykyisillä 2x650 blowerdemoneilla kun ei vielä ole soppa loppunut kertaakaan.....
     
  3. jukka63

    jukka63 1st gear

    Liian pieni bensapumppu,ahdistaako linjat,onko regu väärissä säädöissä jne.Laita sinne bensanpainemittari regun paine puolelle,niin saat eliminoitua ainakin noi.Kaasu pohjassa pitäis paine olla n.6-7 psi koko ajan.Koskee tietysti holleytä,noista muista en tiedä.
     
  4. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    no nyt kokeilin isommilla ahtopaineilla sehän pelas paremmin, laihalla ei käyny oikeestaan muulloin ku sillon ku rupes "2kurkut" aukee tai jotain siinä puolkaasun tienoilla mutta kun reippaammin vedätti seokset näytti aikas hyvältä eli miten tuo ahtopaineen nosto voi vaikuttaa tuohon ??
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Kysymys ahdistajille kipinöistä: onks teillä käytössä minkälaiset vehkeet ja kuinka äkkiä sytkälaitteiden tehottomuudesta tulee ongelma? Mopareissa yleisesti vissiinkin käytössä oma sytkäboksi ja joku hyvä puola vai erehdynkö? Servileteissä sitten ehkä HEI- jakaja vai jotain muuta?
    Sillä ajattelin että pärjääkö tuollasella parannetulla HEi:llä(petronix puola ja syt.yksikkö ja kierroksenrajoitin) mitenkä pitkälle vai jääkö heti auttamatta alitehoisesks? Tein kyllä crank trigger pyörän ja anturin kiinnikkeen ja josko käyttäs toisena vaihtoehtona HEI:tä lähetyssaarnajana kera jonkun hyvän puolan?
    Ehkä sitten niiden lisäks ahdoilla myöhästävän msd-poksin vai onko tollaset kamat turhia melko miedossa kokoonpanossa?

    Jos HEI:llä pärjäis niin en vielä ostais sytkäboksia+puolaa+saarnaajaa kun on toi kampiakselikin vielä kaupassa :wink:
    Tiedän että moni asia riippuu ja roikkuu mutta noin yleisesti kuulisin mielellään kokemuksia.
     
  6. jukka63

    jukka63 1st gear

    Toi sytkäpuoli on aika yksinkertaista,kipinää tulee tai ei.Aikoinaan ostin vapari letukan isolohkoon viimesen päälle sytkävermeet.Ei mitään eroa kulussa,tyhjäkäynti parani ilmeisesti msd poksin takia.Nyt ei viitsi panostaa ahdetussa mihinkään hifi jakajaan+hi tech sytkäboxheihin.Lompakko määrää.Kulkee kuitenkin ihan kohtuulisesti.Vakiojakaja prepattuna,msd6 boxi,paremmat piuhat ja tietysti NGN:n vakiotulpat.Yhdessä vaiheessa mulla oli Moparin oranssi boxi,toimi silläkin ihan ok.Luulisin,että toi hei jakaja vastaa aika pitkälle moparin boxiversiota.Noitahan kehitettiin aikoinaan saastepolitiikan takia.Noilla sun vermeillä pitäis pelittää ihan ok,jos ei pelitä,sitten osaa vaihtoon.
     
  7. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Minä ajelin kaksi kesää täysin vakiolla hei systeemillä, ahtoja oli 0.7 bar, ei mitään ongelmia.
     
  8. W201

    W201 3rd gear

    :eek:
     
  9. B 50

    B 50 3rd gear

    Kaavasta puuttuu ahtimen haviot. Etta normi rootsin kanssa tuloksen voi kai kertoa 0.6:lla, tms.
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Jees, kiitti tiedoista. Ilmeisesti luuloni ankarasta kipinätehon vaatimuksesta on peräisin jostain rajummilla paineille olevasta laitteesta. Taidan sitten ainakin alkuun päästellä kiinteellä ennakolla tolla heikuralla. Tulppien kärkiväliä voinee pudottaa 1,5mm:stä hieman alaspäin, vaikka milliin....
    Jätän crank trigger-pyörän ym. myöhempiin päivityksiin.
     
  11. pile

    pile Gearhead

    kyllä tuo 1.5mm ahdetussa on siinä rajamailla että on liian suuri.
    itse takkusin muutama kesä sitten auton kanssa kun se toimi normiajossa hyvin ja vielä kylmänä sai vähän verättääkin.mutta kun auto lämpeni niin sille ei kärsinyt yhtään antaa lämää,paukkui vaan niin että parhaillaan pakoputket halkesi auton alta.
    silloin etsin vikaa joka puolelta ja vaihdettiin uutta osaa ja vika oli vaan lopuksi tulppien kärkivälissä se oli tuo 1.5mm niin se oli liikaa 1.2mm ja toimii.ja kaikkein ihmeelisintä mielestäni tuossa oli se että autolla oli ajettu noilla samoilla sääröillä edellisvuosinakin ja se pelas kuin kello silloin
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Me ollaan pidetty ihan normivälyksiä, siellä 0.8-0.9 milliä ja jollain lailla noi on skulanneet. Dynottelu hommissa noilla on joskus spekuleerattu ja todettu, et se reilu kärkiväli ei todellakaan yleensä ole etu. Sylinteripaineen kasvaessa kasvaa myös noi virtavehkeiden vatimukset, mut hyvät vakiovehkeetkin kyllä riittä aika pitkälle.
     
  13. partel

    partel 1st gear

    Minä koettelisin vaikka 0.5-0.7 mm. Üksi Procharger SBC kaveri pienensi stock->0.8 mm ja 0-200 km/h aika parani 7 sek...

    Blowerilla on sylinteripaineet niin isot, että sytkälla on kovat paikat. Ja misfire voi olla huomamaton.

    Blown alko kansalla on 0.35-0.40 mm, MSD 44 magneeton (900+ mJ) kanssa! Meillä kilpaautossa oli 0.35, koska Digital 7 (#7535) oli liian heikko (190 mJ). Ainakin 1400+ hv kesti.

    Kadulla on MSD 6AL boksi, Blaster 2 puola ja Pro Billet jakajaa kestänyt.
     
  14. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Kestääkö "täydellisen" tiivistesarjan mukana tulevat kannen tiivisteet ? minne asti nuo kestää??
     
  15. partel

    partel 1st gear

  16. vauhtivaunu

    vauhtivaunu 1st gear

    Taitaa se kannentiivisteiden kestäminen olla enempi riippuvainen siitä nakutuksen esiintymisestä kun siitä paineesta. Jos pata pääsee nakuttamaan, ei siellä kestä mikään välissä. Tai jos kestää niin männät häviää sitten.

    Tietysti kannattaa suosia tiivisteissäkin laatumerkkejä. Federal Mogulin tuoteperheessä on laatutavaraa.
     
  17. partel

    partel 1st gear

    Kyllä sanotaan, että vakiotiiviste on "safety valve". Itse en ole kyllä sitä huomannut, tiivisten kanssa on aina mäntä mennyt.

    Yhdellä kaverilla oli jakaja löysalla, kaikkissa sylintereissa puristuspaine 0 psi. Ja kaikki männät tuhkakuppeja.

    Toinen oli paineregulaatorin väärästi laittanut. Ei painemittarin portti riittänyt 2 x 850 cfm kaasareille. Muutama mänta, yksi kiertokanki poikki etc.
     
  18. sbc350

    sbc350 Gearhead

    mites pitkälle tollanen weiand 144 tai 177 ahdin riittäis 350:ssä ?
    rutut jos olis jossain 8 pinnassa ja kansina vaikka performerit?
     
  19. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Ilmankos tää ei pelaa eikä säätö onnista kun = kannen tiivisteet paskana pyttyjen väliltä ja imusarja halki saa nähdä mitä muuta vielä löytyykään. :rotfl: :poff:
     
  20. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    molymännänrenkaat paljonko välys??? tarviiko eri välyksen 1.ja2. renkaat?
    nopea kokeilu..... oli pytyn "yläkohdassa" männänrenkaanvälys 0,35mm(uudet)
     

Kerro tästä muillekin!