remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Toi sytkäpuoli on aika yksinkertaista,kipinää tulee tai ei.Aikoinaan ostin vapari letukan isolohkoon viimesen päälle sytkävermeet.Ei mitään eroa kulussa,tyhjäkäynti parani ilmeisesti msd poksin takia.Nyt ei viitsi panostaa ahdetussa mihinkään hifi jakajaan+hi tech sytkäboxheihin.Lompakko määrää.Kulkee kuitenkin ihan kohtuulisesti.Vakiojakaja prepattuna,msd6 boxi,paremmat piuhat ja tietysti NGN:n vakiotulpat.Yhdessä vaiheessa mulla oli Moparin oranssi boxi,toimi silläkin ihan ok.Luulisin,että toi hei jakaja vastaa aika pitkälle moparin boxiversiota.Noitahan kehitettiin aikoinaan saastepolitiikan takia.Noilla sun vermeillä pitäis pelittää ihan ok,jos ei pelitä,sitten osaa vaihtoon.
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Minä ajelin kaksi kesää täysin vakiolla hei systeemillä, ahtoja oli 0.7 bar, ei mitään ongelmia.
     
  3. W201

    W201 3rd gear

    :eek:
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Kaavasta puuttuu ahtimen haviot. Etta normi rootsin kanssa tuloksen voi kai kertoa 0.6:lla, tms.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jees, kiitti tiedoista. Ilmeisesti luuloni ankarasta kipinätehon vaatimuksesta on peräisin jostain rajummilla paineille olevasta laitteesta. Taidan sitten ainakin alkuun päästellä kiinteellä ennakolla tolla heikuralla. Tulppien kärkiväliä voinee pudottaa 1,5mm:stä hieman alaspäin, vaikka milliin....
    Jätän crank trigger-pyörän ym. myöhempiin päivityksiin.
     
  6. pile

    pile Gearhead

    kyllä tuo 1.5mm ahdetussa on siinä rajamailla että on liian suuri.
    itse takkusin muutama kesä sitten auton kanssa kun se toimi normiajossa hyvin ja vielä kylmänä sai vähän verättääkin.mutta kun auto lämpeni niin sille ei kärsinyt yhtään antaa lämää,paukkui vaan niin että parhaillaan pakoputket halkesi auton alta.
    silloin etsin vikaa joka puolelta ja vaihdettiin uutta osaa ja vika oli vaan lopuksi tulppien kärkivälissä se oli tuo 1.5mm niin se oli liikaa 1.2mm ja toimii.ja kaikkein ihmeelisintä mielestäni tuossa oli se että autolla oli ajettu noilla samoilla sääröillä edellisvuosinakin ja se pelas kuin kello silloin
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Me ollaan pidetty ihan normivälyksiä, siellä 0.8-0.9 milliä ja jollain lailla noi on skulanneet. Dynottelu hommissa noilla on joskus spekuleerattu ja todettu, et se reilu kärkiväli ei todellakaan yleensä ole etu. Sylinteripaineen kasvaessa kasvaa myös noi virtavehkeiden vatimukset, mut hyvät vakiovehkeetkin kyllä riittä aika pitkälle.
     
  8. partel

    partel 1st gear

    Minä koettelisin vaikka 0.5-0.7 mm. Üksi Procharger SBC kaveri pienensi stock->0.8 mm ja 0-200 km/h aika parani 7 sek...

    Blowerilla on sylinteripaineet niin isot, että sytkälla on kovat paikat. Ja misfire voi olla huomamaton.

    Blown alko kansalla on 0.35-0.40 mm, MSD 44 magneeton (900+ mJ) kanssa! Meillä kilpaautossa oli 0.35, koska Digital 7 (#7535) oli liian heikko (190 mJ). Ainakin 1400+ hv kesti.

    Kadulla on MSD 6AL boksi, Blaster 2 puola ja Pro Billet jakajaa kestänyt.
     
  9. partel

    partel 1st gear

  10. vauhtivaunu

    vauhtivaunu 1st gear

    Taitaa se kannentiivisteiden kestäminen olla enempi riippuvainen siitä nakutuksen esiintymisestä kun siitä paineesta. Jos pata pääsee nakuttamaan, ei siellä kestä mikään välissä. Tai jos kestää niin männät häviää sitten.

    Tietysti kannattaa suosia tiivisteissäkin laatumerkkejä. Federal Mogulin tuoteperheessä on laatutavaraa.
     
  11. partel

    partel 1st gear

    Kyllä sanotaan, että vakiotiiviste on "safety valve". Itse en ole kyllä sitä huomannut, tiivisten kanssa on aina mäntä mennyt.

    Yhdellä kaverilla oli jakaja löysalla, kaikkissa sylintereissa puristuspaine 0 psi. Ja kaikki männät tuhkakuppeja.

    Toinen oli paineregulaatorin väärästi laittanut. Ei painemittarin portti riittänyt 2 x 850 cfm kaasareille. Muutama mänta, yksi kiertokanki poikki etc.
     
  12. sbc350

    sbc350 Gearhead

    mites pitkälle tollanen weiand 144 tai 177 ahdin riittäis 350:ssä ?
    rutut jos olis jossain 8 pinnassa ja kansina vaikka performerit?
     
  13. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Riippuen valmistajasta ja molyrenkaasta ; 0,006" x männän hakaisija (ahdettu)

    jollakin valmistajalla ilmoitetaan ylärengasvälys suurmmaksi kuin 2. renkaan
     
  14. jukka63

    jukka63 1st gear

    Eipä toi mulla oo ainakaan kulkua haitannut.Siitä on tosiaankin se hyöty,että isoimmat roippeet ei pääse ahtimeen.Siellä on aika pienet välykset ja ahdin ei tykkää siitä.Pitäisin paikallaan.
     
  15. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mulla on tullu vastaan kaks eri remmiversiota.Tihee hampanen ja harvahampanen.Joku viisas voi varmaan selittää noiden eron,kai se jotenkin kestoon liittyy tai jotain sinne päin.Itellä harvahampainen malli,kai se jotenkin toimii :D 10,06 liimaradalla,Pro jykän ohjastamana.Itellä ainut kokemus, Hyvinkään d:n kakkonen,Perinteisesti sutien ja muuta selitystä.Paras aika lajittelussa 11,62 :oops: Rattaat kustantaa about 150 kappale.Tietysti,jos on joku tuttu sorvari ja aihio, hinta putoo.Alsamotikkä, koko luokkaa 20x20 cm kustantaa sekin jotain,työt päälle,eipä noita hirveesti virallisilla pajoilla ole teetetty.
     
  16. B 50

    B 50 Gearhead

    Noi on ihan tavallisia teollisuudessa käytettyjä voimansiirtohihnatyyppejä. Yleensä kai pyöreäurainen 8 tai 13,9 milliä ja kulmikkaalla uralla 1/2". Paljon muitakin on olemassa, mutta em profiileihin, varsinkin 1/2", on halvimmat hihnat. Hammasjako sisältää yhden hampaan ja yhden uran, helppo mitata tönärillä. Jos vanhassa hihnassa on tehtaan merkintöjä luettavissa, pitäis selvitä ihan niittenkin perusteellä. Esim jos 1/2" remmissä lukee 570, niin se meinaa että se on 57" pitkä ja 114 hampainen. Olen törmännyt siihen tosiasiaan ettei helpota vaikka olis itse koneistaja, Ameriikasta saa valmiin kiillotetun hihnapyörän kuluineen samaan hintaan kuin Suomesta raa`an aihion. Koita siinä tukee paikallista yrittäjää.. www.superchargerusa.com homma toimi ainakin ihan mallikkaasti.
     
  17. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ja kannattaa muistaa että jos sitä kokoa muuttaa hihnapyörässä esim 2 hammasta eri kokoinen niin vaikutus ahtoihin on suhteellisen suuri.Helposti n 0.2bar.
     
  18. partel

    partel 1st gear

  19. sbm396

    sbm396 Gearhead

    olisko tyhjäkänti seos laihalla

    sillon kun mulla oli 6-71 kii ei poksahtelua ilmenny juuri ollenkaa vaikka kaasuaki hätäseen polkasi kävi aika paksulla tyhjää ja 1200-1500rpm
     
  20. jsskangas

    jsskangas 1st gear

Kerro tästä muillekin!