Remmin kiristimen rallatus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja chevytb02, 24.5.2017.

  1. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Rupes tänään laturiin remmin kiristimen laakeri rallattaa trailblazerissa. Eli kysymys, pystyykö tohon vaihtamaan pelkän laakerin vai pitääkö ostaa koko paska?
     
  2. eilhik

    eilhik Gearhead

    Tuskin koko paskakaan maksaa mielettömiä.
    Kerran vaihtanut pelkän laakerin jeepin välirissaan niitit auki ja pultit muttereilla tilalle ja laakeri kaupasta samaa kokoa joka oli loppu tämä ei ollut kiristin vaan välilaakeri remmille mutta sama tapa laakerin vaihdossa joka tapauksessa.
     
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Oukkei, kiitän ja kumarran.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Uudemmissa on muovipyörä, jossa laakerin vaihto vaatii vähän harrastusta. Jos siinä sattuu oleen vielä metallipyörä, tai sulla on vanhempaa varapyörää jemmassa, niin laakerin vaihto on minuuttien homma. 6203 2RS menee kai yleensä.
     
    KajS tykkää tästä.
  5. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Metallinen on, sen laakerin tyyppinumeron kait näkee siitä pölysuojasta.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, mut liki varmaan se on 6203.
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Jos on kysymyksessä jousikuormitteinen kiristin, niin monesti se varren nivelkin alkaa olla väljä siinä vaiheessa kun rullasta on laakeri loppu.
     
  8. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Tuskin on jousi kuolleentunut, vipuvartta joutus käyttää ett sai remmin pois.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jokunen mullakin noita on, eikä yhtään väljäks mennyttä vartta ole näkynyt. Laakereita on kyllä joutunu vaihtaan.
     
    KajS tykkää tästä.
  10. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Juu ei ollutkaan kiristimen lakru vaan vesipumppu mikä rallattaa. Aika paljon on klappia kun tuulettimen siivestä tempoo. Ei sentään vielä vuoda mutt kun antaa kierroksia koneelle nii johan mekkaloi ja lämmöt pysyy normi rajoissa. Uusi pumppu tilattu. Taitaa olla alkuperänen vesipumppu, kai se 260 000:ssa tulee tiensä päähän.
     

Kerro tästä muillekin!