Rengasalan ammattilainen/huippuosaaja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja toyopet, 27.3.2017.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    https://1drv.ms/i/s!AsHzGXluKfFD1Sv7ewCGQvHUxOEg
    En tiedä näkyykö kunnolla mutta liekö ollut rengasalan huippuosaaja eli sesonkiapulainen tai joku muu tasapainottamassa tätä joskus.
    Vai onko vaan niin kierosti epätasapainoinen vanne/kumi yhdistelmä ollut.

    Näitä varmaan sattuu kiireessä.
     
  2. cdv70

    cdv70 Gearhead

    Ei käi tota ole kiireessä tehty, jos on ollut aikaa liimata tommonen määrä painoja. :eek:
     
    Rotten tykkää tästä.
  3. Mikko1939

    Mikko1939 1st gear

    Vähä kiero vanne ja siihen paska pinnattu rengas ni monesti menee 200-250g painoja:mad:
     
    Mikkis tykkää tästä.
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joskus aikoinaan tainnu lyödä suunnilleen saman verran painoja. Kiire apulaisena.
    Ei siin oikee muu auta, ku laittaa mitä kone käskee!
     
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kiire, mutta olis tossa pitänyt jo kääntää kumia vanteella.
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Vanne kiero. Ei sitä painottamalla suoraa saa.
     
  7. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Tässä vaan on se että reunimmaiset puntit ei olekkaan siellä koneen osoittemassa paikassa.
    Liimapainoja voi myös latoa päällekkäin niin ovat edes suunalleen oikeassa kohtaa, jos ny eivät sitten ota kiinni johnahhii.
    Ratasta kun pyöräyttää eri kohtaan niin yleensä sieltä löytyy parempi paikka, vaikka ois pinnattu gummi ja kiero levy....
     
  8. paja1

    paja1 Gearhead

    sellasta paskaa vanteet suoraan paketista ettei mitään rajaa. viimeviikolla 4 kpl uusia kromi cragareita ja keskireiät enempivähempi toisessa laidassa=vipattaa painokoneessa kuin viimistä päivää ja ihan joka suuntaan. pitäs viedä johonkin missä saa painokoneeseen pulttijaosta kiinni niin vois jopa olla toivoa saada jonkunlaisiin painoihin.
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin no, tässä tosiaan on ulkokehällä 125g painoja sitten tuolla sisäpinnalla noiden ulkokehäpainojen vastapäätä jokseenkin saman verran liimapainoja.

    Jeepin alkuperäisvanteet, testasin vaan kaverin soodapuhalluskannua ja kaiken kuran alta huomasin tuon.
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Mitä tarkoitat noilla reunimmaisilla punteilla et ei oo koneen osoittamassa kohdassa?
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kaikki painot pois ja puhtaaksi ne vanteet sitten ilman kumia pyörittää alumiinivanne asetuksella

    Meiän tasapainotus kone antaa vinkeitä lukemia peltivanteelle jos pistää alumiini ohjelman päälle
    Liimapaino aluvannetta ei ole vielä tullut painotettua, niin siitä ei pysty sanomaan mitä sanoo peltivanne ohjelmalla

    Sen kanssa huomasin, että antaa ihmeellisiä lukemia, jos on väärässä painon sijoitus asetuksessa, eli humppiin tai pinnan taakse laittaa painon, niin antaa isoja painoja vaikka kehälle antaa 20g, niin pinnan taakse saattaa antaa 50g
     
  12. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Mulla cragareissa maltilliset vajaa 700 grammaa painoa pahimmassa, siis liimapainoja kun halusin kromikehät

    Ja pulttijaosta olleet kiinni koneessa. Ihan paskaa nuo kyllä on. Vanne ittessään on jo ihan törkeesti epätasapainossa.

    Joku volvon/saabin orggispeltivanne menee nollaan tai max. 5grammaa vaatii painoa liimapainona. Bemarin BBS orggisalut menee myös nolliin. Vaggilaiset uudet orggis kiinavalut cragar tasoa ja painaa törkeesti, "kevytmetallivanne" joopajoo.....
     
  13. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    puntinpaikka klo 12, toinen pää klo 9 ja toinen klo 15.

    Ei sinne oikeasti ole tarkoitus laittaa puoltakierrosta lyijyä, jos se kone huutaa 125g niin kyllä se siihen koneennäyttämään kohtaan edes tarttis saada.

    Jos taas kone huutaa lisää erikohtaan niin se eka puntti on väärässä kohtaa!
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Aika hankala saada se 125g siihen yhden painon paikalle. Sitä vaan joutuu laittaa maan vierekkäin kun tila ei riitä. Ei nuo painot nyt ihan puolta kierrosta näytä olevan ulkokehällä.
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Muutaman vanteen ohjeissa ihan lukee että ei saa puntittaa keski-reiästä.
    Että on ihan tarkoituskin puntittaa siitä kehältä.
     
  16. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Ostin parivuotta sitten pinnatut nastarenkaat, halvalla, ja kuvan kaltaista jälkeä on.

    Ei ikuna enää pinnattua rengasta.
     
  17. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    No joo ei ihan puolta mutta yli varttikierros kuitennii.

    panee päällekkäin tai sivusuunnassa vierekkäin niin ei vääristä niin paljoa, tai parempi kun kääntelee sitä ratasta siinä vanteella, kyllä sieltä yleensä löytyy tasapainoisempi kohta.

    Se puntinmäärä tuppaa kertaantua kun menee ohi paikastaan.

    Lyöntipainojakin löytyy lyhyitä ja painavia tai niillekin voi kaveriksi laittaa liimaköntin...
     
    dart -66 tykkää tästä.
  18. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Olen joskus joutunu enemmänkin pistämään jos, ja pari kertaa käyny että piti tyytyä staattiseen painotuksee, eli vain keskelle painoja ja takarenkaaksi. Kyseessä oli siis ihan uudis vanteita ja continentaalin kumeja eikä kääntö mitään auttanu kun oli pahimmissa vanne toiselta puolen 3mm paksumpi ku toiselta puolen. Tämä ollessani eräässä merkkiliikkeessä töissä ja automyyjät kyseisiä vanteita aina kaupantekijäisiksi autoihin tyrkytti. Välillä sattui hyviäkin yksilöitä, mutta noin 80% niistä vati yli 300g painoja. Ja tuo että painoja ei halua näkyville lisää rajusti painojen tarvetta tuollaisessa tilanteessa että sisäreunaan painot pitäisi tulla puolikierrosta eripaikkaan kuin ulkolaitaan. Tuollainen voi olla staattisesti painossa ja toimia takarenkaana jopa ilman painoja, mutta etupyöränä vipottaa.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Kuvasta päätellen väittäisin kieroa vannetta. Ite oikaseisin ekaks enkä mättäs noin paljon painoja. Ja rengas vaihtoon jos vanne on suora ja tasapainossa.
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei siinä oo varttikierrosta kuvan ja lasku opin mukaan. 60asteen välille jakautuu nuo painot. No näppärä kaveri osaa laskea paljonko se 125g vaikuttaa kello 12.
     

Kerro tästä muillekin!