Rengasliikkeissä ei osata vaihtaa renkaita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja d-lowrider, 10.4.2012.

  1. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    On noita vasenkätisiä pyöränpultteja ainakin 50-luvun Cadillacissa ja 90-luvun Mazda pakussakin tullut vastaan.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Muutama viikko sitten tossa kadun toisessa päässä joku vanha pappa oli vaihtamassa kesärenkaita alle. Ohi kävellessä huomasin. Ehdin jo kävellä ohi, mutta näytti niin vaikealta, että menin kysymään tarviiko apua.

    Oli ekaa rengasta lopettelemassa. Ja apu kelpasi tämankin näköiseltä kaverilta. :lol:
    Kiristelin sen ekan loppuun, ja vaihdoin toisen. Kun siirryin tunkkaamaan toiselle puolelle takarengasta ilmaan, ihmetteli, joko sinä sen vaihdoit?
    Sanoi, että häneltä meni sen ekan vaihtoon ½ tuntia. Mulla meni koko hommassa alle sen, vaikka oli joka vanteessa vanha kulunut lukkopultti. Jotka kyllä onneksi vaihtui normaaleihin.
    Pappa oli tyytyväinen, kaivoi lompakkoa esille ja kysyi mitä on velkaa. Huikkasin vaan, ei mitään, ja jatkoin matkaa.

    Joku muija oli tullut siihen vähän matkan päähän seisoskelemaan ja tuijottamaan kädet ristissä rinnalla. Luuli varmaan, että ryöstän sen papparaisen tai jotain. :rotfl:
    Ilme oli semmonen "minä vahdin sinua". :lol:

    Sori ot.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ok. Mulla ei ollut tiedossa, kun noi moparit.
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ei sen renkaan poikkileikkauksella ole eroa sisärenkaallisen ja -renkaattoman välillä samankokoisessa renkaassa. Sisärenkaan on oltava myös oikeankokoinen. Ja ilmalla täytetty sisärengas on tietenkin erimuotoinen silloin, kun se ei ole ulkorenkaan sisällä. Eri kokoinenkin. Sisärengasta käytettäessä on käytettävä rengastalkkia hankauksen ja ulko- ja sisärenkaan välisen liian tiiviyden poistamiseksi. Sitä ei tunnuta tiedettävän kaikissa rengasfirmoissakaan.
    Ikinä en ole saanut sisärengasta käytettäessä jäämään mitään pysyvää ilmataskua. Joskus ilman tulo välistä pois voi kestää minuutteja, jos venttiilinvarsi on reikäänsä oikein tiivis.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    2 päivää on mulla ennätys :eek:

    Paineet normaaliksi ei vikaa/havaittavaa suhinaa -> illasta rengas tyhjä, noh lisää ilmaa jos ois ollut ilmatasku.

    Taas illasta rengas tyhjänä, nyt hieman enemmänkin, lisää ilmaa.

    ja seuraavana iltana tarkistus ,2 oli pudonnut paineet normaaliksi ja sit piti monta vuotta
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tuttu kyseli meiltä pultteja oisko jäänyt kun rengasliikkeessä oli käynyt vaihdattamassa mazdaan renkaat siihen 3;teen se oli sitten jäänyt vanne oli yhdellä pultilla kiinni kun se pihaan ajettiin :eek:

    Sit menin kattomaan sitä tapausta ja viisaana kysyin, et miks tossa lukee "mutterit vääräkätiset" kaaren ylälaidassa tarrassa :odroll: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!