Renkaanpaikkaussprayt - kannattaako mp:n?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja heikkisj, 1.8.2003.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Nythän kävi niin että moposta (anteeksi mp-aiheinen kysymykseni) oli sitten tyhjentynyt rengas eikä ilma pysy sisällä vaikka pihinää ei kuulukaan. Koska laite on ollut ajokiellossa nyt pari kuukautta niin kyseessä ei ole ainakaan naula tms. vierasesine, kenties ilkivaltaa. No, hyllyssähän on Euroopanmatkaa varten ostettu pikapaikkausspray vaan kannattaako moista käyttää?
    Olen kuullut kahdenlaista mielipidettä, toisen leirin mukaan ei kuin äärimmäisessä hädässä sillä renkaan sisältä ei mömmöä saa enää pois ja menee varmasti uuden ostoksi. Toiset taas sanovat että pistä vaan sisään ja sen jälkeen rengas ajetaan normaalisti loppuun. Olisiko jollain ihan oikeata tietoa?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Henkkoht en käyttäisi noita paikkapulloja, vian aiheuttaja jää edelleen epäselväksi. Pari päivää sitten korjattiin ensin vaahdolla "korjattu" rengas joka ei silti pitänyt. Syyksi paljastui kulutuspinnan läpi n 45 asteen kulmassa tunkeutunut 6" naula joka lisäksi oli hiertänyt kyljenkin lähes puhki! :-o Että siitä vaan turvallisia paikkaspraykorjauksia tekemään?
    Nyt kyseessä on tietysti auton rengas, mutta sama pätee myös prätkän renkaaseen

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2003-08-01 21:17 ]</font>
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Okei, kiitos kokemusten välittämisestä! Tuntuvat nuo paikkapullot olevat sitten todellakin lähinnä tienpäällä tapahtuviin hätäpaikkauksiin.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    ainakin täällä jenkeissä noissa pulloissa aina lukee että "vain väliaikaiseen paikkaukseen," ja mun mielesta/mun oman kokemuksen perusteellaa ne toimii tossa tarkoituksessa hyvin. Olin joskus 90-luvun alussa silloisen Suomalaisen kaverini kanssa lomalla(asuin silloin vielä suomessa) Amerikassa, jolloin ajoimme koko maan läpi vanhalla Ford STW;lla. Death Valleyssa päätettiin tehdä vähän off-roadia... no, kumi meni välittömästi. Vedettiin spraypaikkaus sisään, ja autosta tuli ajokelpoinen. Seuraavalla huoltiksella pantiin lisää ilmaa päälle, ja rengas kesti ei ainoastaan Californiaan asti, mutta myos Meksikon läpi. Siis spray paikkaus voi toimia hyvinkin.
     
  5. pannupää

    pannupää Gearhead

    Ruiske toimii prätkänrenkaassa tilapäisapuna (ellei sitten päätä olla toimimatta). Eli pääsee tuskan paikasta (esim. Mannerheimintie) ontuen vaikka Siuroon. Ja siellä on Koskibaari eikä yks joutava rengasrikko enää ole mitään universaalissa katsannossa.
    Pitempään ajoon paikkaruiskukkeita ei ole tarkoitettu. Ja jos saa kumin rikkoneen mp:n helposti vietyä sukupuolitautitestiin ilman ennakkosprayta (trailerilla), kannattaa se tehdä, sillä tuo suihke on joskus perkeleellistä irroitettavaa.
    Anyway: itse pidän paikkapurkin aina mukana, eipä jää monsuuniin keskelle pampasta. Kai. Ehkä.
     

Kerro tästä muillekin!