resepti toimivaan 727

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rahikainen, 16.12.2008.

  1. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Auto painaa n.1800kg, kone varsin vireä 383, perävälitys n. 3 paikkeilla.
    Mitä ihmeellistä osaa laatikko kaipaisi, että se pelaisi hyvin vuosikaupalla? Olen ymmärtänyt että aika pitkälle selviää vakio-osilla ja hyvällä shift-kitillä, olenko ymmärtänyt oikein? Manuaalikoneistoa aristelen, kun tykkään ihan automaattisesta liikkumisesta.

    Mikä olisi hyvä hyvä shift-kit, mistä osat, paljon maksaa? Työt ajattelin tehdä ite.

    projektilaatikosta on hävinnyt 2 vaihde. eli vaihtaa ykköseltä kolmoselle suoraan. Aiheuttaako mitä toimenpiteitä muun rempan lisäksi?

    Kiitoksia jo etukäteen.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vakioilla osilla saa ihan hyvän toosan rakennettua jos ei rallia aja joka päivä.
    Voi olla että kolmosen pakka on kulahtanut vituiksi jos panta on kulunu ja raapinu siitä pinnan rikki! Sorvilla sen saa kyllä oikaistua. Pannan vivuksi 3.2-3.8 on ihan hyvä niin saa napakan kakkosen.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Laadukas etupanta, 3.8 pannan vipu ja TransGo:n shift kit 1 tai 2. Eikä syvä öljypohjakaan haittaa tekis.
    Muista tarkistaa kuoren takapäässä olevan vapaakytkimen kunto.
     
  4. rt68

    rt68 1st gear

    Kakkosen katoamisen aiheuttaa myös etupannan katkeaminen tai ankkuripalan ja pannan työnninlaatan putoaminen liian löysän säädön takia jolloin ei aiheudu mitään lisätoimia normaali rempan lisäksi.
     
  5. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Juu kiitoksia! Ei ihan jokapäivä ainakaan rallia ajeta, jos jokatoinen vaikka :rotfl: Kuuleman mukaan oliks kuminpoltteluhommissa hajonnu tuo laatikko, en sitten tiiä kun tuli kaverille jo rikkonaisena. Onhan siitä kuorikin halki, mutta uutet tulee mukaan.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Toitoi, yleensä jos kuminpoltossa menee kuori halki niin se vapaakytkin sieltä takapäästä on pettäny. Eli se menee uusiks, muista tarkistaa kaikki osat huolellisesti että ei oo muuta vauriota.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, kuoren halkeeminen ei oo ihan jokapäiväistä leipää, et tarvii aika tarkkaan selvittää mistä mikäkin johtuu. Tietty jos kuoret vaihtuu, ni niissähän se vapaakytkin on, eikä sen toisaalta tohon kakkosen toimimattomuuteen ptiäis vaikuttaa. Mut kun purkaa, niin siitä ne selviää.
     
  8. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Kuori on hajonnut kiinnityksistä. Oikeelta puolen kahen pultin alueelta on murtunut palanen. En sitten tiiä mikä on moisen aiheuttanu.
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    No tollanen saattaa johtua löysistä koneen ja laatikon välisistä pulteistakin.
     

Kerro tästä muillekin!