Reverse manual valve body..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Poni -69, 6.8.2013.

  1. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Moparin isolohkon jatkeena siis tf727 loota johon edellinen omistaja laittanu jonkin Cheetahin "reverse manuaalin" eli kaaviolla P-R-N-1-2-3
    Kuin tota tulis oikeaoppisesti käyttää katukruisailussa? Ylöspäin toki selvää eli 1-2-3 sitä mukaa ku kiihtyy mut entäs alas? Kolmoselta stoppiin astikko ennenkuin kakkosta? Ykönen vasta kun auto seis ja lähtee uudelleen liikkeelle?
    Voiko lootan kärsimättä kolmoselta vaikka polkasta lämän tiskiin ja survasta kakkosta pesään..? :eek:
    Tähän asti oon kolmoselta ihan ryömintävauhissa pykältäny kakkosen,töksähtää silti..
    Jenkkipalstalla joku kerto ettei kuminpolttoo tulis edes ajatella tehtäväks ykkösellä vaan suoraan alkaa kakkosella..
    Ei sillä ettäkö ees polttasin hyviä kumeja.. :D
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Ajat sitä kuin ajasit manuaalia. Ja burnis ykkösellä liikkeelle ja kakkosta päälle sopivasti.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vauhdissahan niitä vaihteita vaihdetaan, jos on shiftkitit sun muut, niin töksähtää kyllä. Valitset sopivan vaihteen sopivalle nopeudelle.

    Itse vaihtaisin kakkoselle ensin ja sitten lämä tiskiin, helpompaa lootalle kuin vaihtaa täydellä kaasulla pienempää.
     
  4. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Tollasella koneistolla ei sitten sais lyödä lämää tiskiin ykkösellä ennenkuin sen "esijännittää". Auto paikoillaanhan se luonnollisesti tapahtuu, mut jos auto liikkuu, niin pienellä kaasulla ensin veto päälle ennenkun painaa tallan pohjaan. Eli ykkönen päällä ei saa pumppailla kaasulla. Ja jos sitä kumia polttaa niin parempi alottaa kakkosella suoraan...
     
  5. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Samaa ymmärsin tuolta jenkkipalstoilta.. Mut voisitko tietämättömälle vääntää rautalangasta miks noin? :eek:
     
  6. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Noo mää olen ainaski muutamanki kerran kokeillu ykkösel paikalta esijännittänyt ensin ja sutimaan ja sit kakkonen siit vaan pesään.
    Ykkösel veto päälle ja veto pois ja taas päälle ei oo hyväksi.
    Hajottaa kai lootan tuossa veto pois alueella laatikko on tavallaan vapaalla, eli ei moottorijarruta ja sit kun lyödään lämä pohjaan niin ei hyvä. Mulla vaan tuo forward kai se samal taval toimii.
    Väärässäkin saatan olla.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos tollasella koneistolla loota jarruttaa ykkösellä niin se on rear band apply mallia ja parempi.
     
  8. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Se johtuu siitä että, kun noissa cheetah reverse koneistoissa ei ole ykkösellä takapanta kiinni, niin kaikki voima välittyy ykkösvaihteella vapaakytkimen läpi, ja sitä ei oo tehty kestämään iskuja joita esim. kaasua pumppaillessa sinne tulee.
    Sen vapaakytkimen hajoaminen saattaa johtaa siihen että eturumpu ottaa villit ylikierrokset takaperin ja räjähtää, joten en suosittele kokeilemaan kestääkö se... Noiden koneistojen kanssa yleensä suositellaan vahvistettua vapaakytkintä, muttei niittenkään luvata kestävän väärinkäyttöä.
    Forward koneistoissa on yleensä ykkösellä takapanta kiinni joten se on sen puoleen huolettomampi. Myös reverse koneistoja tosiaan on sellasia joissa panta on kiinni, mut tuo cheetah ei ainakaan valmistajan nettisivujen mukaan kuulu niihin.
     

Kerro tästä muillekin!