Ridin`& Drivin` -lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kustom STW, 6.11.2008.

  1. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Tulihan tuo ostettua. Ihan puskasta tuli , eilen huomasin ruokaostoksilla ja tänään piti käydä hakemass.
    Ihan ok lehti, mutta tarttee toivoo vielä kehittymistä.
    Mutta kun ganes ja pari muuta kiinnostavaa ekass niin aloitus oli hyvä.
     
  2. ata

    ata Gearhead

    Tuli kaupassa tutkailtua sen verran mitä siinä kehtasi... mutta en ihan vakuuttunut, vaikka kohdeikään kuulunkin ja luen mm. Mobilistia, V8:a ja tätä uutta Klassikot-lehteä ja etenkin Spinneriä mielelläni. Lehden koko oli outo (iso), taittotyyli oli vähän amatöörimäisen näköinen kansi mukaanlukien, ei oikein meikäläisen makuun. Jotenkin räikeän näköinen koko lehti. Sinänsä jotkut jutut vaikuttivat ihan mielenkiintoisiltakin, näitä lehtiä alkaa vain olla kohta jo niin paljon, että riittääkö niille kaikille lukijoita.

    Joissain kuvissa tosiaan pisti silmään pikselöityminen eli liian pientä digikuvaa on taitossa suurennettu liikaa ja graafinen ilme oli muutenkin vähän keskeneräisen näköinen. Itse on tullut kuitenkin tehtyä kolmattakymmentä autolehden kantta enkä ole noin räikeää tehnyt koskaan. Samaten harrasteautolehtiä on tullut toimitettua harrastuksena itsekin tosiaan seitsemisen vuotta, osin myös taitettua itse, joten hieman kokemusta tuosta on, etten ihan pusikosta huutele kuitenkaan.

    Mutta onnea vain uudelle lehdelle, jos sillekin kuitenkin ostajia riittäisi. Huomasin samalla että vanhojen traktorien harrastajillakin on kotimainen lehti nykyään... Alkaa noita harrasteajoneuvolehtiä olla jo aikamoinen määrä tällä hetkellä, kun laskee auto- mp- ja traktorilehdet ym. yhteen... osa noista käsittelee kaikkiakin aiheita.
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    olen ihmetellytkin tässä sitä minne hvs katosi toimitettuaan markkasenkasiin vain pari juttua, kadotakseen varmaan alle vuoden toimittamisen jälkeen... hyvä että virtaa piisaa , henkan stooreja on lysti lukea.
    pelkään vaan pahoin että kolmelle museoautolehdelle (retro, klassikot ja mobla) sekä kolmelle usa-harrastelehdelle ei riitä tässä maassa tarpeeksi lukijoita...
     
  4. sakuc

    sakuc 1st gear

    No jos 'äijä' kulttuuriin keskitytään eikä pelkkiin autoihin niin varmaan löytyy lukijakantaa, luulisin.
     
  5. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    ei oo näkynyt kioskeissa/kaupoissa täälläpäin. :eek:

    edit: muokattu paremmin aiheeseen liittyen.
     
  6. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Kiitos uudesta lehdestä näillä kovin pienillä suomenkielisillä markkinoilla.

    Nostan hattua kaikille, jotka uskaltavat / jaksavat tehdä lehteä, läpykkää tai mitä tahansa alakulttuurijulkaisua, varsinkin näin kovin kapeasta alasta niin kuin polttomoottori ja juurimusiikki.

    On helpompi asia tuomita / dumata, kuin esimerkiksi avustaa jotain lehteä menestymään ja löytämään paikkansa pienoisessa Suomessa.

    Onnea ja menestystä Henkalle. Ihmettelinkin jo missä mies luuraa. Odotellen seuraavaa numeroa.

    Laitan tilauksen läpykästä tulemaan sähköpostiisi asap.

    - Mano -
     
  7. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Tähän ei ole mitään lisättävää, oivasti naputeltu siellä muutaman kilometrin päässä! tilaus lähti täältä Lahelastakin.

    -Jamppa
     
  8. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    joo...s-marketistahan tuo tänään löyty . jo oli lehdellä kokoa 4x primer :lol: tuli heti mieleen lasten piirrustus kirjat. :lol: runsaasti mielenkiintoista/erillaista luettavaa"riittää useammaksi illaksi" .pitäähän tämäkin tilata (olishan se vasta 11 tilattu harraste-ajoneuvo-lehti :oops: )
     
  9. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Pitihän tuo lehti uutuus ostaa. Meinaan kyllä ostaa toisenkin numeron, on muuten tosi hyvä lehti. Toiseksi paras lehti heti moblan jälkeen.

    Ehkä tuo lehden iso koko ja kansilehden värikkyys meinasi ensialkuun vähän häiritä, mutta kulunevat tämän uutuuden "juttuun".

    Hyvät tarinat ja esittelyt on saatu tähän ekaan vedokseen. Ensi töikseni lukaisin jutun liekitetystä IFA:sta, hieno peli!

    Taitaa tämä Ridin' & Drivin' itsellä tulla V8-läpykän tilalle...
     
  10. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Pistin lehden tilaukseen,eli ekaa numppaa odotellessa luetaan vaikka Mobilistia tai V8,ehkä sittenkin kainuun sanomia.Mitenkäs Savon Sanomat,ai nii vastuu siirtyy täysin lukijalle. :wink: No toivottavasti lehdykkä kolahtaa lodjuun alkupuolella viikkoa.
     
  11. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Nyt kun itse HvS puikoissa täytyykin toivoa HUOpalahden RAittiusyhdistyksen historiikkia 8)
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Sama täällä että Mobilisti tuli lehdestä mieleen....

    Mutta, mutta, muistanko väärin jotta ko lehden päätoimittaja olisi ollut joskus Mobilistin toimittajana??
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Et muista väärin. Mielenkiintoinen tuttavuus tää uusi läpyskä, katsotaan kuinka pärjää kilpailussa, helppoa ei tule olemaan, tiedän kokemuksesta. Onnea Henkalle ja kumppaneille.
     
  14. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Varsin pätevän tuntuinen, sopivan rennolla otteella tehty lehti. On tässä maassa turhempiakian julkaisuja nähty... ja nähdään edelleen :D

    Mielenkiinnolla odottelen seuraavaa numeroa...
     
  15. Tepi

    Tepi Gearhead

    Vasta alkupäätä olen lukenut, mutta mun mielestä jutuissa on liikaa kritiikitöntä "tämmöstä mä oon aina halunnut ja tää on mulle rakas"-henkeä.

    IFA jossa on alkuperäistä autoa pelkkä maski jäljellä ja jonka ajo-ominaisuuksia jaksetaan silti arvostella, joku kymmenen vuotta vanha ruma V-MAX prätkä josta kirjoitetun artikkelin pääteema on se, miten artikkelin kirjoittaja tykkää siitä ihan kauheasti eikä myy ikinä pois, ja jälleen yksi sinänsä hyvä (+) artikkeli honda tuutista. :wc:

    Mutta, silloin kun lehden kuvituksessa on käytetty ostokuvia eikä omaa eukkoa, niin tulos on kyllä ollut mieslukijan mieleen :D Takakansikin oli niin hauska, että lehteä on parempi säilyttää pöydällä toisin päin...
     
  16. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    1/09 saapui tänään.....
    no lukekaa itse :poff:

    tsemppiä tekijöille,toivottavasti lehti ilmestyy tulevaisuudessakin :wink:
     
  17. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :D Olihan siinä juttua minun kahesta lemppari bändistä, eli Matchboxista ja Uriah Heepistä.
     
  18. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    Kaikki omakohtaiset kokemukset tähän lehteen rajoittuvat vielä tähän viimeisimpään 1/09 numeroon, pikaisen silmäyksen perusteella mielenkiintoisen oloinen lehti :D Pitää oikein kunnolla perehtyä ja paneutua, mutta tosiaan, vaikuttaa hyvältä 8) Täytyy varmaan pistää tilaus vetämään :D

    Tsemppiä tekijöille! :D
     
  19. Muki

    Muki Gearhead

    Ekan ostin ABC:ltä ja toka tulikin jo postissa. HvS:n jutut nyt vaan ovat niin maukkaita, että niitä lukee ilokseen. Ja mikä oli jonkun muun kynästä, oli sekin hauskaa luettavaa, vanhaan hyvään malliin tuli luettua sellaisiakin artikkeleita joita ei olisi välttämättä aiheen takia jossain muussa lehdessä lukenut.

    Kun mainittua aviisia lukee, niin jotenkin kuuluu taustalta rento ja hyvin virtaava blueskitara, ja joku lyö tahtia sormillaan lavan reunaan. HvS:n tekstissä on se ainutlaatuinen seikka että se soi !
     
  20. Campala

    Campala Gearhead

    Nostetaan nyt tätäkin aihetta. Mainion lehden numero 3/09 on jo lehtipisteissä...
     

Kerro tästä muillekin!