Riittävä teho kadulle?

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja KiRu, 26.11.2019.

  1. KiRu

    KiRu Gearhead

    Mikä on mielestäsi riittävä teho kadulle, siis mikä on HP määrä jonka jälkeen ei tehoja voi siirtää katuun/käyttää? Auto ei ole äkkilähtö käytössä vaan normi työmatka käytössä tms. huviajelussa
    Esim. auto 1900 kg, lukkoperä, manuaali, 2wd takaveto
     
  2. WBBC

    WBBC Gearhead

    Olisko joku 500-600 heppainen hyvin kasattu matalalta vääntävä isolohko juuri sopiva?
    Tosiaan manuaalilaatikolla ja järkevällä perävälityksellä.
    Mulle ainakin riittäisi.
     
  3. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo 3rd gear

    Pitää olla tarkkana ettei karkaa käsistä jos on liikaa heppoja kuten kaverilla Cantterissa inssin mielestä 2900 kg autossa 0,8 kw liikaa ja tuli hylky.
     
    falcon1, Volvo_5.7 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  4. jakulepi

    jakulepi Gearhead

    Minä pärjään kovasti 383hp/550Nm pikkulohkolla. Käy fiksua tyhjäkäyntiä, pito ei vielä irtoa tarpeettomasti ja soveltuu monenlaiseen käyttöön. Vartilla menee korkeita 13 aikoja.
    Bensaahan tuo nauttii 20L/100km matka-ajossakin, joka on ehkä vähän yläkanttiin, mutta sitä saa lisää kun tankkaa. Perävälitys 3.42:1 ja turbiini n. 2600
     
  5. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    mullon käyttiksessä ihan riittävästi omaan käyttöön
    bemarin 335 coupe 3.0d 404hv ja 840Nm 431tkm takana ja ei konetta avattu, vakioahtimilla vielä, keskikulutus 6,43 l/100km viimesen 183tkm aikana
     
    Karpov, Slant Sickness ja f34 tykkäävät tästä.
  6. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    mutta harrasteeseen "too much power is allmost enough"
     
    Rotten, Muurahainen ja Pertti K tykkäävät tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    On kyllä aika janonen, varmaan ihan sika paksulla matka-ajossa?
     
    Peeaa tykkää tästä.
  8. Weijari

    Weijari 2nd gear

    Riippuu tietysti autosta, mutta jos on ihan stanualusta ja voimansiirto, niin 300hp:n jälkeen alkaa irtoilemaan ja hajoamaan jotain. Kytkinhän voi savuta jo aikaisemmin. En käyttöautoon laittais tehoa niin paljon että teho pyörii tyhjänä taivaalle, eli katsoisin minkä levyiset vetävät pyörät saa alle ja lähtisin tehon kanssa siitä ja sitten vielä vähän päälle :) konepuolella vanhojen maamoottorien stanu-alakertojen yläraja on 5500-6000rpm ja nokissa katurajana pitäisin mainosasteita 270.
     
    Muokattu: 26.11.2019
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Siitä kaasupolkimesta on kuitenkin aika hyvä säädellä sitä voimaa… ja manuaalin kanssa pitäisi olla ihan hyvä tuntuma latuun… niin miksei sitä tehoa voi olla vaikka kuinka monta sataa. Mul on yhessä autossa noin 400hp, manuaali, n. 1350kg ja on hauska, mutta isommilla vaihteilla vois voimaa olla enemmänkin.

    1900kg laitteessa voimaa saa olla aika tavalla että se tuntuu, toki se voi olla aika sutiherkkä sitten mutta sehän on vaan hauskaa ja kuljettajan säädeltävissä kuitenkin.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Pikkutehoinen 383 on ihan riittävä hukkaamaan katurenkailla pidon "liikennevaloissa" vaikka slikseillä menee matalan 12sekkaa vartilla liimaradalla.
    Tolla on jääny moni hylsy kattelemaan takavaloja vaikka niissä on ollut yli 600 essonhummaa:poff: .
     
    LPV, Diktaattori ja Herje tykkäävät tästä.
  11. XJR

    XJR 2nd gear

    Rekisteriotteessa lukee seuraavaa:

    Yleinen
    Ajoneuvoon asennettu vaatimustenmukaisuuden täyttymiseksi ahdin Kenne Bell 2.6 H välityssuhteella 2.5.
    Moottori
    Ahtopaine 1,8bar. .
    Moottori: Moottorinohjainlaitteen merkki: Megasquirt ja malli: 3.0 Pro Ultimate.

    Sopii lähikaupassa, mökillä ja Lapissa käymiseen. Perhe viihtyy kyydissä ja mahtuu kaikki tavaratkin mukaan. Pysyy muun liikenteen mukana.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Tässä yksi näkemys aiheesta jo vuosien takaa. Pahoittelen kuvanlaatua, 9v sitten kännykät oli vähän erilaisia.

    <iframe width="560" height="315" src="" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
     
    Rotten, dart -66, Bukero ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. saresks

    saresks 3rd gear

    0,7G on maksimi.
    Siihen riittää paikaltaan 100hv
    120 km/h nopeudessa 750+ nettona.

    Tuosta väliltä voi valita taitojen ja lompsan mukaan
     
    Pertti K, 4d sedan ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Voi olla, että jo tuo teho tuntuu tuossa lentävässä bajamajassa liialta.
     
    Jussi289, Rotten, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Ja paskat, pannaan papalle V8 kuoreen niin pääsee noppeemmin hakeen e-lääkkeen kirkolta.:D
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mä sanosin et ~350hv on kadulla semmonen kiva, eikä kuluta mahottomia vielä, jos puhutaan näistä Korean sodan aikasista kaseista kaasareineen.
     
    hantta tykkää tästä.
  17. hantta

    hantta Gearhead

    Kaverillani oli se babyblue -66 nova ss, 327+ th 400, aikakortin mukaan samalla koneella manuaalilla ajettu 12.99, hp- arvio ehkä 400 hp, ja se piirsi katurenkailla katuolosuhteissa 150 m viivaa, joka riittänee kaupungilla liikennevalolähdöissä ;)
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo kuulostaa just sellasen pers´aukisen laitteelle, jolla ei ole varaa edes polttoaineeseen, puhumattakaan että konetta aukasis tai ahtimia päivittäis! :p
     
    Pertti K, Jussi289, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Bukero

    Bukero 3rd gear

    nonnii, siinäs näitte ettei teho ole ongelma liikenteessä...vaan kaasupolkimen hallinta
     
    Poke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!