Ei oo, ja on sellanen, että jos kosket säätöön ja käännät muka takas samaan kohtaan, niin se ei oo enää sama kohta.
siinä on sitten joko aika karu jenka tai hullu vipusuhde tai molempia, eikö se ruuvi sitä lautasta pöki? pienikin liike tekee ihan valtavan säädön, vielä jos se ruuvi kanittaa yhtään niin mukavuus on taattu.
Tottahan se voi muuttua, mutta kyllä se on ihan viimeinen keino mielestäni. Tuplatarkistus muille osille.
TPS:n säädössä on hyvä tietää se, että rakenne sallii säätöliikkeen sekä aksiaalisesti että säteittäisesti. Sen vuoksi sitä ei saa säädettyä entiselleen esim. tehtyjen merkintöjen mukaan kuin silkalla tuurilla, vaan säätö vaatii läpi menevän jännitenmittauksen eri asennoissa, jotta säätöalue saadaan asettumaan tehtaan spekseihin. Ei ole mitään mystistä vipusuhdetta, vaan valmistustoleranssit läppäakseliin tulevassa koplingissa ja TPS kiinnityksessä tekevät tuon.
Tää keksintö on mulle uusi tuttavuus.tuotu noin 7v sitten suomeen ollu ajamatta noin 6v ostin sen vasta itelleni .puuttu ses valosta poltin kantoineen kuin abs valo myös .abs korjasin se on ok vain pari anturii oli rikki.ses valo ja on laitettu paikalleen en ymmärrä miksi poistettu.se kaasu läpän plugi oli Poissa kans..on sellasta pientä hipistelyä vähän joka paikassa mutta ei paha.
IAC perussäätö noilla handenin ohjeilla ja tyhjäkäynnin pitäis asettua kohdalleen. Sen jälkeen vielä TPS perussäätö mittarilla, koska se muuttuu IAC säädön myötä.
Mut jos tps on kaasuun koskematta tuo 0.5v ja kaasua polkastaessa palutu myös 0.5v niin mulla ainakin ollut se sillon hänessä. Läpät täysin auki on sitten 4+ volttia. Just oman tpssän uusin niin vaati tosiaan hervottoman kairauksen kun suoraan paketista+säätövarat anto yli 0.7v.
Juu. Noi tarvikeanturit ei välttämättä ole mittatarkkoja, lisänä vanha 30v läppärunko, niin selfmadepatenttia alkaa vaatimaan.
Jos sitä säätöruuvia on pyöritelty, niin se vaatii uuden perussäädön...joten säädä se ja TPS kohdilleen, sekä opeta IAC uudelleen. - Käytä kone normaalilämpöseksi - Sammuta kone - Yhdistä A ja B pinnit ALDL-poistokkeelta hyppyjohdolla tai vaikka paperiklemmarilla. - Käännä virrat päälle, mutta älä käynnistä ja odota joku 15 - 30sek...IAC ajaa itsensä kiinni. - Irrota IAC pistoke - Irrota hyppyjohto ALDL pistokkeesta - Käynnistä kone, pitäisi käydä jotain 500 - 550 i/min - Säädä tarvittaessa siitä tyhjäkäynnin perussäätöruuvista kierrokset kohdilleen, automaatti 550 i/min ja manuaali 500 i/min. - Sammuta - Kytke TPS anturiin volttimittari sinisen ja mustan johdon väliin. - Käännä virrat päälle, mutta älä käynnistä. - Säädä TPS anturia kääntämällä niin että volttimittari näyttää 0.48-0.50V, kun kaasuläppä on kiinni...voi olla että joudut viilaamaan vähän anturin reikiä, jollei se ole säädettävä. - Irrota akkukaapeli tai ECM sulakkeet ja anna olla ainakin minuutin irti...ECM nollautuu jolloin kaikki opittu ja myös väärä tieto katoaa. - Kytke myös IAC pistoke takaisin - Kytke akkukaapeli/sulakkeet - Käännä virrat päälle, mutta älä käynnistä, anna olla hetki ja käännä virrat pois, IAC hakee uuden paikan. - Käynnistä auto, auton pitäisi käydä nyt normaalisti sen mitä on oletuksena PROM:lla eli lastulla. Tuo 800 - 900 i/min on vielä ihan normaalia, usein nämä käyvät 600 - 800 i/min, mutta kunhan kierrokset pysyvät tasaisena ja alle 1000 i/min, niin sekin on ihan ok. Kylmänä kuuluukin käydä kovaa ja kierrokset voivat käydä vaikka 1100 - 1200 i/min hetken aikaa kylmällä koneella...mutta sitten ne alkavat pikkuhiljaa laskea sieltä. Jos kone käy jatkuvasti kovaa se viittaa alipainevuotoon jossakin, esim TBI-tiivisteessä tai alipaineletkussa/putkessa tai niiden liitoksissa...kone saa ylimääräistä ilmaa jostain. Myös väärin säädetty perustyhjäkäyntiruuvi sotkee homman...tosin tuo 0.50V TPS anturilta viittaa ettei se ole pahasti pielessä tai sitten joku on jo säädellyt sitäkin. TPS pitää säätää aina jos sinetöityyn säätöruuviin kosketaan ja IAC opettaa uudelleen.
toi ei ole kjet mistä oli puhe tuolla hetken, samaten kun mystinen vipusuhde liittyi k jettiin eikä tbiihin.
Sain ajettuun iac kiinni ja motti käy 550 rpm hienosti, mutta kun tein noi kaikki loput systeemit niin kävi edelleen mielestäni liian lujaa 900rpm.voi olla että ei nollaantunnu muisti.en tie.täytyy ottaa uusinta.
Minä ajelisin sillä mahdollisimman sekalaista ajoa jonkun aikaa ja seurailisin mihin se käynti lopulta asettuu...sillä on paljon opittavaa.
Tuossahan ne handenin ohjeet tulikin kirjoitettuna, mutta jos ei meinaa kierrokset asettua katsoisin mahdollisen egr venttiilin vuodon, itellä vuosi tiippari egr:sta ja imi ilmaa sitä kautta. Jarrutehostinlinja / tehostin on kans yksi imuvuotomahdollisuus.
Valuu ohi aiheen mutta onko kukaan korjaillut tällasesta keskuslukitusta.sähkö hukassa minkä sulakkeen kautta tulee onko poxii tai relettä ja missä.oli koje taulu jo suht kappalein ja ovenväli johdot tutkittu.
Auton vuosimalli vissiin 1995...vaihtuu just tossa 95 - 96 eli onko se vanhalla vai uudella koelaudalla ? Uudesta en tiedä, mutta vanhassa ei ole ainakaan mitään boxia k-lukolla, vaan se on sellanen lenkki ovesta oveen ja jakasijat välissä. Moottoreilla on miinus molemmin puolin ja katkasijoilla käännetään moottorille plussa riippuen kumpaan suuntaan halutaan sen toimivan, auki tai kiinni. Perinteisesti niistä katkeaa tai hankautuu johdot puhki oven sisällä teräviin metallireunoihin lähellä saranapuolta...A-pilarissa on sisällä avattava liitos ja sen saa kitkutettua kyllä sieltä ulos vaikka siellä oven välissä onkin ahdasta...sitten sen johtosarjan saa ulos oven sisältä. Myös katkasijat voi olla kuluneita...uusia saa eBay ja varmaan myös RockAuto. Sulakkeen nimeä en muista tähän hätään mitä siinä lukee...
ACC-BAT sulake( circuit breaker) on sille myös rele.laita yv sposti osoite niin voin laittaa manuaalista kuvia