ens kerralla pääset vähemmällä ku väännätkin sitä potikan käyttövartta sen verran että ne säätövarat osuu säätöalueelle, aika mellaa peltiähän se on.
Savukkeen sytytin, lukee siinä sulakkeessa mistä tulee virta keskus lukitukselle , sähköjakkaralle ja savukkeen sytyttimelle 10A.
Tuokin on hölmö homma kun se TBI:n orkkis TPS-anturi ei ole yleensä säädettävä (on olemassa), mutta TPI:n TPS taas on ja käy paikalleen, mutta liittimen pinnit on eri järjestyksessä...sitten se sivuliittimellä oleva malli jota käytetään mm Holikan TBI:ssa on myös säädettävä ja liitin käy suoraan...en nyt muista oliko se sitten muuten eri päin, ei sekään suoraan käy. Noita on niin monta vähän erilaista, siksi helpointa on ollut kun autossa useammat versiot valmiina, tökkii vaan sopivat kiinni mitä siellä milloinkin on... Samahan se suuttimissa on...liittimiä on erilaisia, normi GM TBI:t on samoilla, Holley TBI erilainen, mutta ne käy taas GM korkeapaine TBI:n suuttimiin...helpointa kun on yhdet Delphin liittimet konehuoneessa joihin vaan tökkää kulloisenkin ruutan:n suutinjohdot kiinni, niin toimii vaikka 8-pisteruutan kanssa tyyliin naps-naps... Holley Sniper on sitten vähän eri juttu...mutta jotain auton olemassa olevia liittimiä siinäkin voi hyödyntää.
Mikähän idea tässä pikkarin tbi systeemissä on. alipainekello siinä kaasuvaijerin puolella avaa läppiä kylmänä.kun lämpiää niin alipaine vetää sen männän pois kaasu vivulta ja iac hoitaa tyhmä käynnin.jymmärsiköhän kukaan mitä tarkotin.
Perskule, noissa 454 tbi-mosissa muuten taitaa olla sellainen alipainekello. Googlella löytyi tuollaista tarinaa aiheesta: http://www.gearhead-efi.com/Fuel-Injection/showthread.php?1178-Throttle-kicker/page2
Jep tota tarkotin.ompa kivaa kun itte vaikka ettii viikon googlel jotain niin ei tärppää.toisella minuutissa.tosin en kyllä ymmärrä sanaakaan Amerikkaa.että mikähän ton kapulan idea on.
Mullekin uus, eipä mulla 454 ole ollutkaan. Niin juu, suomeks se lyhyesti selitettynä tarkoittaa, että se estää ettei kaasuvivusto jumi lämpölaajenemisen takia. Isompi halkaisija niin pitää sulkea enemmän, ja näin jos tekee niin jäähtyessään voi jumia..
Tps mittauksessa aiheutti vähän hämminkiä kun ei heti tajunnu että toi murkula painaa läppii auki. Ei siitä muuta haittaa oo ollu .ei tota oo kaikissa 454:sissakaan
Voisi veikata että tuo Actuator löytyy jostain HD versioiden TBI:sta, kuten raskaaseen työkäyttöön tarkoitetut pick up:t...kuten monster:lla 2500 sarjan auto tai autot joissa ahdas kuuma konehuone, Van, asuntoautot, ehkä koulubussit jne.
Tämä alkaa menemään pahasti ohi topiccin... Tarkoittanet sitä välikappaletta imusarjan ja 454 TBI:n välissä vanhemmissa tbi-vehkeissä Quadrajet imusarjan kanssa, jossa kiertää vesi ja se toimii samalla adabterina TBI:lle ? Myöhemmin tuosta ja kaasari-imusarjasta luovuttiin ja tuli oma lämmitetty TBI imusarja jossa kiertää vesi plenumin alla. Tollanenkin on jossain ja taitaa olla se BBC kaasari-imusarjakin...tuli jossain romukuormassa jonka ostin jostain ?
Mulla uudehko meni aikoinaan 21 litran keskikulutuksella. Matkassa pääsi alle 17. Vuodet oli 94-96 ja laitteena 454ss. Nykyisin 98 Jeeppi vie ihan samat.