Ristikudos renkaat - pyöräkulmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja BigBlockHead, 27.5.2007.

  1. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Eroaako ristikudos ja vyörenkaiden pyöräkulmat toisistaan?
    Näin maalaisjärjellä ajateltuna vaikka renkaan korkeus muuttuu, niin kulmat pysyvät silti samana ?
    Yksi paikallinen amerikan auto korjaaja väitti vaan toista...
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Jos auto on sen ikäinen, että siinä on uutena ollut ristikudosrenkaat, niin kyllä tehtaan ohjearvojen pitäisi olla niille sopivat.
    Ristikudosrenkaiden paikkoja ja pyörimissuuntia pitää muistaa vaihdella, etteivät ne lähde kulumaan epätasaisesti.
     
  3. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Kiitoksia, Sami (taas kerran näissä rengas asioissa)

    Mitäs tuossa pyöränkulmien säädössä kuuluu oikein ottaa huomioon ?
    Autossa on ollut uutena ristikudosrenkaat (elikkäs 1962 Imperial) 15-820 on muistaakseni koko :)

    Vääntösauvojen säätö ? mites takajouset jos ovat kuoleentuneet?

    Kenelles täällä Turun suunnassa uskaltaa viedä tuon säädettäväksi...vai pitääkö viedä jonnekin kauemmaksi ?

    Markku
     
  4. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    [​IMG]



    [​IMG]

    Tuola näyttäisi olevan oikean arvot, mutta mites nuo asteet muutetaan minuuteiksi ? eikös nykyarvot ja koneet käytä sellasia arvoja ?

    Toe in, Camber ja Caster kuulostaa tutuilta, mutta Camber eri oikealla ja vasemmalla puolella, mitäs nuo muut ovat?

    Markku
     
  5. Nomad59

    Nomad59 1st gear

    1aste = 60min, luonnollisestii :lol: Toi auto on ollu alunperin "rätti"renkailla, eli tehtaan arvoihin vaan(SamiL tietää, mistä puhuu!)! Vyörenkailla toimii (yleensä) vähän pienemmällä aurauksella. Lähes tulkoon kaikki korjaamot, missä on tarvittavat välineet, pystyvät suoriutumaan tosta, antamillasi sääätöarvoilla! Noissa "paremmissa" autoissa camber vas/oik on eri (tien kaltevuus huomioitu.
     

Kerro tästä muillekin!