Rochester 2 Jet float level / float drop ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bluestone, 6.8.2015.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Asentelin tuossa valikoituja osia korjaussarjasta Rochesterin 2 Jet kaasariin ja säätelin sitä samalla sarjan mukana tulleiden ohjeiden mukaan. Float level on selvä juttu, ohjeen mukaan 1/2" tiivistepinnasta kohon saumaan; ok....mutta mikäs merkitys on tuolla float dropilla ja sen arvolla??
    Ohje antoi arvoksi 1 9/32" ja säädin sen kohdalleen. Ennen säätöä tuossa oli droppia reilusti liikaa, mutta onkos sillä mitään merkitystä kaasuttimen toiminnan kannalta?
    Eihän se koho siellä ala-asennossa mitään säädä, neulaventtiili on silloin auki ja sulkeutuu kun koho nousee.....vai onko merkitystä sillä miten paljon neulaventtiili on auki??...vaikuttaako se virtaukseen???....mutta eihän normaali toiminnassa ehkä koskaan pitäisi edes joutua alueelle että tuo koho on täysin ala-asennossa... :eek: :odroll:
     
  2. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Vaikea sanoa, mikä se merkitys lopulta on, mutta kyllähän "toiminta-alueen rajojen säätö" on sinänsä ihan normaali asia muissakin yhteyksissä.
    Mulla on muuten jossain olemassa jouten se rochesterin kaasarien opaskirja - tai miksi sitä pitäis sanoa? - jos jotakuta sellanen innostaa. Se kun ei juurikaan perehtynyt 1-kurkkuisiin, niin joutais vaikka myydä pois...
     

Kerro tästä muillekin!