Rochester Q-jet seosruuvit ja niiden puute

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Petri R., 19.7.2017.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    '85 Capricen Rochesterissa on ensiöpuolen kaasuläppäakseli huomattavan väljä tilanne oli tarkoitus korjata vaihtamalla koko läppärunko edukkaasta varaosakaasarista. Kävi kuitenkin niin että tämä varaosakaasari on uudempaa mallia (ilmeisesti E4ME) jossa tyhjäkäyntipiirin seokset säätyy jo sähköisesti, joten tyhjäkäyntipiirin säätöruuvien reiät on tulpattu jo tehtaalla.

    Osaisko joku sanoa ennakkoon, onko nuiden metallitulppien poisto aivan turhaa hommaa vai onkohan siellä takana ihan validit reiät kierteineen odottamassa seosruuvien asennusta? :) Samaten kiinnostaisi, onkoh nuissa läppärungoissa muuta eroa vai ovatko vaihtokelpoisia (Capricen kaasari ilmeisesti M4ME).
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä siellä muistaakseni on ihan seosruuvit paikallaan. Hankalalla kannalla vaan.
    Sen pohjan voi verrata keskenään, luulen, että se on ihan varmin tapa varmistua. Jotkut erot ei edes vaikuta sopivuuteen.
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    No niimpä tosiaan on kun netistäkin asiaa tutkii. Paikallaan olevasta kaasarista nuo tulpat on vaan poistettu. Täytyy poistella varaosakaasariststa nuo ja syventyä ajokauden päättyessä läppärunkojen mahdollisiin eroavaisuuksiin.

    [​IMG]
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se holkitus maksaa joku 50 euroa tyyliin, mitä järkeä pistää toista paskaa tilalle?

    Samalla hakkaa tulpat vex
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ei tietenkään mitään järkeä ole laittaa toista paskaa tilalle, vaan kyseessä on hyllystä löytyvä 30€ varaosakaasari jonka läppärungossa ei ole sormin tuntuvaa välystä, kun taas auton omassa kaasarissa välys on iso. Samalla kun uusii tiivisteet niin vaihtaa koko läppärungon toisesta kaasarista. Muutenhan näitä ei olis järkeä risteyttää, mutta tää läppärungoltaan parempi kaasari ei käy autoon, koska autosta ei löydy kyseiselle kaasarimallille tarvittavaa "elektroniikkaa".

    Itseasiassa alun perin ostin koko varakaasarin siksi että siitä saadaan vallan toiseen Capriceen puuttuvat ryyppyläpät ja ehjää ryyppyä sun muuta varaosaa ja tähän otsikon autoon melkein jo holkitussarjan tilasin, mutta tulikin kaksi kärpästä yhdellä iskulla... :)
     

Kerro tästä muillekin!