Rochester qjet läppäakselit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jake22, 9.4.2016.

  1. jake22

    jake22 1st gear

    Rochester qjet kaasarin läppäakselit on väljät.Ilmavuotoja ja bensaa tiputtelee imusarjan päälle.Onko Helsingin lähistöllä jotain koneistajaa,joka pystyy korjaamaan akselit.Tuusulassa olis tarjolla 2kpl kaasareita.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Auttaako vanhojen koneistus? Uudet (koneistamallakin) tai sitten holkitus maybe.
     
  3. jake22

    jake22 1st gear

    joo,holkitusta tarkoitin.Akselit luultavasti ok,mutta läppäakselinrungot väljät.
     
  4. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    No tuolta sitten puslitussarjaa ! http://www.cliffshighperformance.com/bushings.html
    Eikä varmaankaan niin vaikea homma että tarvitsisi koneistajaa vaivata. Käsittääkseni ihan perus juttu jos Q-jettiä elvyttää, tuolta olisi tarkoitus itsellekin tilata kunhan siihen vaiheeseen ehättää... Sama herra on raapustanut Q-jeteistä kirjankin ja Pontiac foorumeilla on ison veden takana melkoisen gurun maineessa.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Näyttää kitti aika halvalta verrattuna K-linen vastaavaan. Tuossa on periaatteessa vain pora ja holkit sekä pusheri. Millä poran saa menemään keskelle ja suoraan toisesta reunasta kuluneen reiän keskelle jos ei ole koneistamotyökaluja ja hyviä keskitystyökaluja käytettävissä?
    Muissa kuin yksikurkkuisissa kaasareissa on kolme ohjurireikää läppäakselille, yksi kaasarin keskellä ja ne pitää olla linjassa.
    Ei se K-linekään ole optimaalinen, mutta siinä on kalvaimessa (huom. ei-pora) ohjuritappi joka osuu keskireikään ja lopputulema on aika hyvä.
     
    Muokattu: 10.4.2016
  6. ftms

    ftms Gearhead

    itse olen noita tehnyt ruiskuläppärunkoihin koneistuskeskuksella jyrsimällä jolloin reiästä tulee pyöreä ja se tulee juuri siihen kohtaan mihin sen asettaa. homma vaatii läppärunko/kaaarikohtaisen jigin joka pitää koneistettavan kappaleen (kaasarin) oikeassa paikassa ja asennossa - siis keskellä läppien porauksien linjaa - työn ajan.

    korjaustyöhön liittyy sen verran monta aikaavievää vaihetta että siitä tarvitsee saada jonkinlainen korvaus menetetystä vapaa-ajasta. normikaverin on usein vaikea hyväksyä että likainen, juuri autosta irrotettu kaasari tarvitsee ensin putsata ja purkaa ja siihenkin kuluu aikaa...

    helan voi sitten sopivan reiän tekemisen ja aihion asentamisen jälkeen koneistaa samassa kiinnityksessä haluamaansa mittaan.

    operaatio kunnolla tehtynä ei ole mitenkään mahdoton mutta aikaa noihin kaikkiin vaiheisiin palaa kyllä. olen noita tehnyt silloin kun "oikeiden töiden" aikataulut mahdollistaa ja poka ymmärtää ettei pullakahvit riitä korvaukseksi...
     
  7. Väne

    Väne Gearhead

    Tuo Rugglesin sarja ei kyllä keskitä reikiä mitenkään.
    Minulla on kalvain(ebaystä) joka ylettää läppärungon läpi, ensin koneistetaan kuluneempi vivuston puoli jolloin kalvain keskittää itsensä keski- ja oikeanpuolen reikiin, asennetaan pusla ja käännetään kalvain jne..
    Vivuston puolen kaasuläppä on monesti niin kulunut että joutuu vaihtamaan, ja akselitkin on joskus puneella.. valoa vasten katsomalla saa läpät sovitettua yhtä tiiviiksi.
    K-linen sarjakaan ei taida keskittää koko läppärungon läpi?

    Kaasarissa taitaa olla kyllä muutakin vikaa jos bensaa tiputtaa akseleista..
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Samaa mietiskelin. Eikä nuo nyt kyllä minusta ole edes kovin arkoja pienelle väljälle.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    K-Line kalvaimen ohjuri ylettyy vain siihen keskireikään saakka, aika hyvin sillä on kuitenkin käytännössä tullut, ei ole juurikaan jumitellut. Yksi korjaamistani on muistaakseni kaivannut vähän herkistelyä.
     
  10. ftms

    ftms Gearhead

    minä en tiedä minkälaisia heloja tai holkkeja noissa sarjoissa tulee mukana ja minkälaiset välykset noilla tehdään akseleihin nähden. vaikeaa on kuitenkin saada tarkkaa ohjausta soikeaksi kuluneesta ja/tai väljästä reiästä...
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Se vähän riippuu. Kyselinkin toisaalla aiemmin quadrabogin akselien uloimpien holkkien etäisyyttä. Syystä että riittääkö työkaluni tekemään sen kunnolla. Ensimmäisen holkin ohjaus otetaan koko kuluneesta linjasta, silloin saadaan oikea linja missä akseli on mahtunut kääntymään. Kaikki loput ohjaukset otetaan uudesta holkista jonka läpi juoksee koko ajan ohjausakseli, tuolla tyylillä sitä ei voi ryssiä.
     
  12. fordstw

    fordstw Gearhead

    Olisi (lähes) käyttämätön Qjet tarjolla jos jotain kiinnostaisi.
    Ollut vene moottorin päällä ja moottori ollut varalla.
    Sitä päivää ei tainnut tulla että varamoottoria olisi tarvittu..

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuo taitaa olla ihan venekaasari numeroiden mukaan? Niistä taitaa puuttua esim. alipainelähtö jakajalle ja onko perussäädöt muutenkin erilaiset kuin autokaasareissa. .... venemiehet tietänee tarkemmin?
     
  14. Rytari

    Rytari Gearhead

    mä ainakin hain vaan paikallisesta laakerikaupasta pussillisen akselille sopivia messinkipuslia (missä oli joku teflon pinnoite sisällä) makso jotain euroa...ei montaa. ja ihan vaan semmosella poralla mihin oli tehty ohjaus päähän vetäsin ne rungon reiät.

    pikkusen lämmitin runkoa ja sopivalla hylsyllä naputin holkit sinne paikalleen, en muista laitoinko kierreliiman sinne holkkiin mutta harkitsin ainakin sitä ilmatiiveyden varmistamiseksi. kolme kaasaria taisin tehdä kerralla ja niissä ainakin läppäakseli pyöri ihan nätisti ettei ne reiät kovin vinoon voineet mennä.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun auton päällä oli muistaakseni numeroiden mukaan venekaasari tai Checker autosta oleva. Checkereitä ei ole valmistettu enää tollon kun toi kaasari on tehty.
     

Kerro tästä muillekin!