rochester quadrajet vakiosäädöt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja bjusmsix, 24.1.2016.

  1. bjusmsix

    bjusmsix 1st gear

    hei! osaisko kukaan auttaa, ei lähe auto seisonnan jälkeen oikein käyntiin niin mietin että pitäis saada vakiosäädöt jostain. mistään vaan ei tunnu löytyvän. kone on 307.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Seosruuvit pohjaan ja pari kierrosta auki.

    Lähteekö huikalla? Toimiiko ryyppy?
     
  3. bjusmsix

    bjusmsix 1st gear

    alkuun lupas huikalla, sitten lopetti. sen jälkeen kävi vain tyhjäkäynnillä ja kaasusta sammu. ryyppy ei käytössä
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei ne perussäädöt katoa itsekseen.

    Jos ei enään lupaa edes, on tulpat voinu kastua.
    Vettä tankissa?

    Ryyppy kannattaa fiksata kuntoon.
     
  5. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Onko auto seissyt kauan?
    Ei ne säädöt seistessä muutu.
    Saako yleensä soppaa, oletko lirauttanut
    kurkusta hieman suoraan ja käynnistänyt?
     
  6. bjusmsix

    bjusmsix 1st gear

    säädöt ollut pielessä, kun auto ei oo mulla kauaa ollu. viimeks kävi pikkupakkasilla joulunaikaan, ei ihan heittämällä menny sillonkaan tulille. soppaa tulee, näkyy kaasarista ja huikalla koitettu myös. ei lähde jos painaa kaasua tai antaa huikkaa, muuten käynnistyy hetkeksi tyhjäkäynnille. siksipä aattelin että perussäädöt ois hyvä palauttaa, sais koneen käyntiin ja ois helpompi alkaa katteleen säätöjä
     
  7. artz

    artz Gearhead

    Ääni tulpanvaihdolle heti alkuun. Mulla joskus hyvin käymään lähtevä auto alko vaatia aina enemmän kaasunpainalluksia ja pidempää starttia että lähti, (lähti kuitenkin aina lopulta.) Olin vähän kuin sammakko kiehuvassa vedessä, eli en huomannut heikentyvää käynnistyvyyttä ennen kuin se oli tosi huono. Tulpat pikkuhiljaa kastuneet ja menneet piloille vaikka kipinää antoivatkin. Vaihtamalla oli taas ihan eri meininki.

    Ilman ryyppyä voi pärjätä kesäkäytössä olevalla autolla mutta kylmillä ilmoilla sen tarve korostuu. Tsekkaa myös se
     
  8. Karck

    Karck 3rd gear

    Jos siis ei käynnisty hetkeksikään huikalla niin olet vääntänyt tyhjäkäynti suhteen liian pieleen tai tosiaan sytkässä/tulpissa vika.

    Toinen mahd seisonta vika:
    Käy tyhjää mutta ei kestä kaasua -> Kiihdytyspumpun kumi on seisonnan aikana kuivunut tai tukkeutunut alkoholi bensasta.

    Uusi pumpun kumi/putsaus.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Kauanko auto on seissyt edellisellä omistajalla käyttämättömänä? Mun FB seisoi toistavuotta käyttämättömänä, jonka jälkeen oli hyvin saman tapaiset viat. Vaikka siinä onkin Edelbrock, voivat viat olla samoja. "Nykybensa" oli kuivunut kohokammioihin sellaiseksi kivaksi sotkuksi, sitä ei meinannut ymmärtää, kun lähti kuitenkin käyntiin. Tyhjäkäyntiä kävi huonosti, kierroksia ei saanu nostettua kuin pikkuhiljaa hiivittämällä. Sittenkin kierroksilla, jos kaasua vähänkin hölläsi tai lisäsi, sammui heti. Kaasarin täydellinen purku ja putsaus auttoi. Myös sytytystulpat kannattaa vaihtaa, ovat halpoja. Virranjakajan kansi ja pyörijä saman tien vaihtoon myös, jos eivät ole uusia.
    Oletko katsonut sen Quadran etupään suodattimen? Siinä bensan sisääntulossa on sellainen "puikula" suodin, joka välillä menee tukkoon sekin.
     
  10. bjusmsix

    bjusmsix 1st gear

    siis mä oon ajanu sillä kyllä, mutta en ehtiny säätää. ja tosiaan katoin niin sytkä oli pielessä, kun merkkien mukaan oli ykkösellä niin sytytti kolmosta. laitoin sytkän oikein ja nyt yskii vaan kaasarista liekkiä. aiemmin kävi edes vähän. missä menee vikaan?
     
  11. rakkari

    rakkari 3rd gear

    Unohda ne merkit ne voi näyttä puutaheinää, käännä jakaja sinne missä se kävi ja käydessa käännä jakajaa ja kun käy miellestäsi nätisti ja vastaa kaasuun niin jätä siihen.
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos siinä ei ole rikastin toiminnassa, niin siinä voi olla silloin muutakin rävellettyä.
    Itse tekisin:
    -Kaikki tulpat irti ja relua starttausta pitämällä kaasu pohjassa niin että imusarjasta lähtee bensat pois ja sylinterit kuivuu. Kaasua ei kannata pumppailla tässä vaiheessa kun kiihdytyspumppu mättää silloin lisää bensaa.
    -Pienentäisin tulppien kärkivälin johonkin 1.2mm hujakoille niin ei ole niin arka seosongelmille. Noissa on alunperin tosi iso kärkiväli.
    -Sytytyksen säätö

    Kaasarin rikastimen korjaus ja rikastinta ja toisioläppien lukitusta hoitava alipainekellon uusiminen ( cpa177)

    Laihalle tehtaalla säädetyt moottorit tarvii rikastimen talvella ja mielellään imuilman esilämmityksen myös.
     
  13. Karck

    Karck 3rd gear

    Tää voi pitää hyvinki paikkansa, monesti vauhtipyörän kehä voi olla hajonnut ja pyörähtänyt paikaltaan.
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oldsin 307:ssa ei voi kun se koko värinänvaimennin on rautaa, se ei ole vaimennettu kumilla.
    Mutta jos on tietokoneohjaus, niin se voi sekoittaa säätöä jos ecm:ää ei aseta vianlukutilaan sytystä säädettäessä. Säädettäessä ecm asetettuna vianlukutilaan, pitää kierrosten olla muistaakseni 1100 ja ennakon silloin 18 astetta.

    Yhden 307 koneisen auton kyllä olen tavannut jossa värinänvaimentimen kiilaura oli hakkaantunut löysäksi.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ryyppy joo kuntoon. On hienoa kun auto toimii kylmälläkin yhtä hienosti kun lämpymänä. Itellä ryypyn säätö kesken vielä, nyt pistäs rikastaa vähän kun ei meinaa mennä +keleillä päälle.

    Imuilman esilämmitystä mulla ei ole mutta -25-30 pakkasasteessa mooas ohituksissa joten vois olla ihan jees talveksi hommata toi. Thermacin tuhosin kun oli umpijumissa ja uus maksaa aika paljon.


    Mun mielestä alottajan tilanteessa alkujn olis oleellista tietää mitä systeemeitä autossa on. Onko sähkökaasutin? Saastelaitteet? Tietsikkajakaja? Onko siis orggis vai roplattu?
     
  16. seitse

    seitse 1st gear

Kerro tästä muillekin!