Rockauto-FedEx

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jannis, 23.2.2008.

  1. jannis

    jannis Gearhead

    Tilasin Rockautosta osia Caddyyni ja tilaukset sekä heidän toimitukset on ok. Rockauto lähetti mulle osia 8 eri paikasta usa:sta ja ne tulee samalla tilausnumerolla sieltä. Olin jo saanut 4 pakettia toimipisteeseeni, kunnes FedEx:n neiti otti yhteyttä pyytäen kauppalaskuja. Eikö ne osaa avata sitä minigrip taskua siitä paketin kyljestä, jossa niitä invoice kuitteja on jokaiselle tarvitsevalle? Sain eilen 15€ maksumääräyksen FedEx:ltä tullikuluista, mutta onko tää yhden paketin hinta vai koko lähetyksen? Ei selvinnyt laskusta. RockAutolle olen kaikki maksanut ja loput tavarat on tulossa atlantin päällä koneessa. Pitääkö mennä sinne FedEx:n toimistoon nyrkki pöydällä ja pyytää sitä huonosti suomea puhuvaa neitiä kerrankin hoitamaan asiansa, vai pitääkö ottaa oikein yhteys USA:n FedEx:iin, ja pyytää niitä saneeraamaan toimistotyöntekijöitään. Ennen kun FedEx toimitti mulle paketteja, ne soitti, että "minne voidaan toimittaa"? ja kaikki ok. Mihin tässä oikein mennään?
     
  2. pontiac60

    pontiac60 Gearhead

    juu ei ne sitä minigrip taskussa olevaa laskua kelpuuta enää edes tullissa. mutta täysin sama koneelta tulostettu lähetyslista/lasku kelpaa*??
    ja fedexin toiminta on hieman omituista joskus osia tulee koko viikko joka päivä joku pieni nappeli ja sitten soitetaan että pitäis saada lasku että saadaan tullattua. mutta käyhän se niinkin eipähän tarvitse itse mennä tulliin kuuntelemaan arvauslauluja mitä lippuja ja lappuja pitää olla mukana.....
     
  3. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Mä olen lähettänyt FedExille RockAuton sähköpostina lähettämän tilausvahvistuksen. Hyvin on kelvannut.
    Ja vaivaa on vähemmän kuin nyrkin pöytään takomisessa. :lol:
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Onko joku ongelma että ne hoitaa työnsä? Ja tullit kun pitää tuontitavarasta maksaa niin mitä sitten?
     
  5. testaaja

    testaaja Gearhead

    Itellä kävi sillain, että tilasin osia Rockautosta ja lähettivät ne kahdesta eri varastosta, toinen paketti tuli n. viikossa ja fedexi toi sen työpaikalle kun ei pystynyt kotiovelle menemään vastaan.

    Toinen paketti näkyi träkkingtiedoissa että on saapunut maahan ja luovutusta oli yritetty(tätä ei ollut tapahtunut) ja paketti jäi pyörimään johonkin fedexin varastoon.

    2kk paketin tulosta, kun olin kysellyt kertaalleen spostilla että missä mennään, soitti tämä hoonosoomi nainen ja kyseli mihin paketti voidaan toimittaa, eli toimitukset tapahtuivat nopeaa ja todella hitaasti, tulleja ei tarvinnut maksaa.
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Olet saanut tilausvahvistuksen Rockautosta, laita se niille sähköpostilla.
    Siinä on kaikki sun tilaamasi osat. Omat rockautosta tulleet paketit ovat vielä olleet matkalla kun soittavat jo ennakkoon ja pyytävät tilausvahvistusta tulevaa tullausta varten. Laske tulli/tullauskulut + alv 22% summasta (yleensä vain alvi verotettu). Ovat siis tehneet paperit ennakkoon koska nopeasti tulee ilmoitus että saa hakea (FedEX lähellä, haen sieltä itse)
    Esim. omissa tilauksissa 220$ paketista meni 32,79€ ja 106,04$ paketista 16,41€ maksua.
    UPSilla kun tulee saa hakea paketin heti ja lasku tulee postissa viikon päästä.
    t.kane
     
  7. Pantse

    Pantse 1st gear

    Rockautosta tuli Bonnevilleen matto Fedexillä, tuli kohtuu nopeasti Suomeen, mutta Vantaan Fedexillä homma meni turaamiseksi, ilmoittivat ,että toimittavat lähetyksen 8-16 välillä pyytämääni osoitteeseen , ilmoitin duuniosoitteen ja soitin perään , yllätys yllätys olivat jakamassa kotiosoitteeseen jossa ei ketään kotona...
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Toista viikkoa makasi paketti Vantaalla, kun hoonosoomi ei osannut laittaa sähköpostilla tietoa paketin saapumisesta, lähettäjältä unohtuneen puhelinnumeron vuoksi. Lopulta sovimme paketin toimittamisesta työpaikalle, mutta yllätys; sitä oltiin silti tarjoamassa kotiin ja tiedoissa oli väärä puhelinnumero :soosoo: . Onneksi paikallinen FedExin jakokuski oli entisiä työntekijöitämme, niin toi sen paketin työmaalle :D Maksoin tullin kulut sovittuna päivänä, faxasin kuitin ja viikon päästä soitellaan, olenko maksanut.... ...kele, mitä touhua ja selitä siinä kun toinen ei jummarra :wc:
     
  9. Rytari

    Rytari Gearhead

    kuka ihme se hoonosoomi on.. mua on palvellut ainakin 3 eri naista ja kaikki puhuu ihan ymärrettävää eteläsuomea... viimme tiistai iltana tilasin rockautosta osia, torstaina kyselivät sähköpoatilla tietoja tilauksesta ja perjantaina puoli ysin aikaan tuli eka paketti kotiin, eilen sitten toinen osa lähetystä... ei ne sieltä sen kummemmin enään laskuja lähettele (visalla verot)eivätkä osoitteita kysele, ekalla kerralla oli aika säätämistä sen asian kanssa mutta nyt kun mun tiedot on tallessa nillä niin homma toimii hyvin. kuski soittaa mulle aina pakettia tuodessaan että "sulle on paketti, mä laitan sen tonne sun varastoon"

    itellan kanssa on aina noita kummia parin viikon viiveitä ja töykeää tekstiä luurin toisessa päässä, ne myös osaa ottaa 80 taalan paketista parikymppiä alvia ja tullia + huolintakulut..


    ups:llä ehdottomasti asiallisimmat tyypit langan päässä ne soittaa mulle eikä toisinpäin, sähköposti sinne ja paketti on yleensä seuraaana päivänä tulollaan kotia kohti.. tai siis työmaalle, noita kuskaava auto kun sattuu aina viimmeisenä reissullaan käymään tuolla työmaalla ottamas tavaraa kyytiin.
     
  10. lake ender

    lake ender Gearhead

    Jaaha...mielenkiinnolla odotan kauan mun paketin käsittely kestää. Perjantaina pistin tilauksen rockautoon ja maanantaina paketti oli Vantaalla. Nyt on kohta tää viikko ventattu yhteydenottoa...
     
  11. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Useempi paketti tullut yhdistelmällä Rockauto/Fedex.
    Fedex on ilmeisesti jenkeissä isokin pelaaja,
    mutta kun yritin terminaali linnaketta etsiä lentokentältä,
    niin jossain varaston nurkassa oli nakkikioski.

    Se hoonosoomi lady on jonkinlaista orientaalia alkuperää =)

    Tilasin tehostajan pumpun säiliöllä ja perillä säiliö vuoti.
    Ehdottivat, että lähetän omalla kustannuksella sen takaisin
    ja ne sitten lähettää uuden.
    No vähän kun järkeiltiin, niin ei tarvinnut lähettää.
    Eli nyt olisi AcDelco tedaskorjattu pumppu myytävänä,
    joka siis vuotaa. Ehkä on vaan tiiviste lipsahtanut...

    Yleisesti on homma toiminut kuin junan vessa.
    Maanantaina kun tilaa, niin to-pe on perillä.

    Aika monta juttua on kyllä kotimaassa edullisempaa...
    Tampereen Automaasta tilatuista jarrusatuloista toiset tuli 2 viikkoa ja toiset 2 kk.
    Mika
     
  12. olds 350

    olds 350 1st gear

    Se pumpun tiivistesatsi maksaa jotain rapiat 10€ ja on helppo vaihtaa, ni älä nyt heti myy sitä pumppuas. Mäkin tilasin Rockautolta pumpun ilman säiliötä ja ihan mielenkiinnosta purin sen, että kuin se on peruskorjattu, niin olipa positiivinen ylläri, kun on aivan uuden veroinen.
     
  13. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Juu on noita korjaussarjojakin kaupan 3 kpl.
    Täydellistä ja semmoista missä on vain laakeri ja tiiviste.
    Ja vanha pumppu jonka säiliö on käyttökelvoton.
    Korjattuun pumppuun saa kaupanpäälle uuden hihnapyörän.
    Mika
     
  14. lake ender

    lake ender Gearhead

    Heti kun täällä vähän jupisi, niin jo tuli soitto. Tullaus hoitu visalla ja kamat tulee huomenna töhin kun en ole kotosalla.
     
  15. jannis

    jannis Gearhead

    Joo, aloitin tän topicin ja on näköjään muutkin törmänneet tuohon samaiseen naisihmiseen. Sinänsä Rockauton tai FedExsin amerikan pään toiminnassa ei ole mitään huomauttamista itselläni. Viimeksi tilasin runkolaakerit käkkylään perjantai-iltana ja paketti oli suomen FedExillä sunnuntaina. Kiitettävää toimintaa mutta Stadista Heinolaan(työpaikalle) matka kestikin jo useita päiviä. Mulla on puolituttu kaveri Kanterilla myyjänä jenkeissä ja hänen kanssaan olen tehnyt kauppoja suoraan ilman mitään tilauskaavakkeita. Homma toimii hyvin ja toimitukset ovat olleet nopeita. Suomen tulliin asti. Siihen se ilo nopeasta toimituksesta tyssääkin. Siellä seniilit valtion virkamiehet hautoo papereita peräpukamiensa ohella. Vähintään viikon päästä tavaran saapumisesta saa ilmoituksen, että tavara on noudettavissa. Ei mitään vaikutusta paketin kyljessä olevalla "kiire" tarralla. Kerrankin menin hakemaan Lahden tullista Caddyn apusimpukkaa ja virkailijapappa kysyi, että mikäs osa sa tämä on? Ilmoitin, että siinä se lukee laskussa, johon pappa vastasi, että ei hän osaa englantia. Hohhoijaa. sanoin osan kuuluvan ohjausnivelistöön ja pappa tutki raamattuaan 5 minuuttia sanoen sitten, ettei heidän kirjansa tunne sellaista osaa. Tämä oli siis tullimaksun selvitystä. Lopulta sovittiin, että tavara oli alustan osa, mutta kun tullin arvo oli alle kympin, ei sitä peritä! Vittu mitä nyhjäystä. Sitten Suomi vielä aikoo liittyä EU:n nopean toiminnan joukkoihin. Suomalainen virkamieshän ei tunnetusti ota vastaan lahjuksia, mutta tällä kertaa olisi voinut yrittää varmaan tarjota vaikka jotain tekareiden kiinniketahnaa.
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mä oon muistaakseni neljästä eri firmasta Jenkkilästä tilannu kamaa tässä parin kuukauden aikana. Ekan lähetyksen tullessa Itella tiedusteli tullaanko ite vai hoitavatko he tullauksen. Ilmoitin, että pankaa tulemaan Lahden tulliin. Vuorokaudessa hoitu paketti Vantaalta tullin kautta mulle. Sen jälkeen on kaikki paketit tullu suoraan Lahteen alle viikossa, myös Rockauton kamat. Mun ymmärtääkseni ne ei tullu FedExillä vaan USPS:llä. Tullissa on homma hoitunu aina sujuvasti n. vartissa, paitsi viimeks meni vähän pidempään kun oli muutama venäläinen rekkakuski tulkin kanssa setvimässä papereita. Yhteenvetona sanoisin, että paremmin ei ois voinu hommat hoitua. Tuuriako lie vaan ollu. :eek:
     
  17. seppohovi

    seppohovi 3rd gear

    onkos kellään kokemuksia mitchell motorpartsista? kattelin 67 belveen tankkia ja anturia ja tuolla oli hinta rahteineen puolet siitä mitä esim.rockautossa. aattelin vaan että johtuuko hinnan alhaisuus siitä että osia saa ootella vuoden. http://www.mmpar.com/mmpars/default.aspx
     
  18. Anders

    Anders 1st gear

    Itse olen tilannut jotain pikku sälää Frankilta. Hyvin on toiminut ja tavarat tulleet perille. Sähköposteihin vastailu saattaa joskus kestää kauan.
     
  19. Anders

    Anders 1st gear

    Siis Frankilla meinasin juuri tuota Mitchell motorpartsia (Frank Mitchell)..
     
  20. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Mä tilasin toissa viikon torstaina iltapäivällä läjän pikkuosaa ja seuraavana tiistai-aamuna FedEx kantoi ne mulle duuniin. Oli ekä nettiosatilaus ulkomailta mulle ikinä. Matkaan lähtivät kolmena eri pakettina kolmesta eri osavaltiosta, mutta jo Pariisissa tapasivat toisensa ja sieltä tulivat yhtä matkaa Vantaan ja Helsingin kautta tänne Turkuun. Arvo oli rahteineen vajaat parisataa euroa, joten ei mennyt tulliakaan. Eikä kukaan soitellut ei huonolla eikä hyvällä suomen kielellä :eek:
    Eli tähän astiset kokemukset pelkästään positiivisia.
     

Kerro tästä muillekin!