Rockauto-FedEx

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jannis, 23.2.2008.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Oon varma koska siitä tuli maksumuistutus eilen :mad:
    Onneksi löysin sen alkuoeräsen kuitin ja fedexin onneksi ne ei vastannu eilen puhelimeen, ois tullu aika raakaa tekstiä :argue:

    Tänään sain sieltä jonkun jo langan päähän niin sehän selvitti asian ja soitti puolen tunnin päästä takas jotta saa heittää sen laskun roskiin, mun kuitti oli kuulemma ollu väärässä mapissa.. :poff:

    En varmaan heitä noita lappuja roskiin vaan pistän ne mappiin talteen, ei oo enää luottoa etteivätkö tekis kolmatta kertaa samaa mokaa :soosoo:
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Johtuneeko siitä, että "myyjät" saa nykyään periä luottokorttiyhtiöiden kulut omilta asiakkailtaan. Myös luottokorttiyhtiöt perivät kortin haltijoilta maksua kortin käytöstä nyt syksystä lähtien. MC:lla taisi olla 2€ per tapahtuma + 2% summasta ja lisäksi valuutanmuuntokurssina käyttävät kuluttajille epäedullisempaa kurssia.
     
  3. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Tuo lady FedExillä kuullostaa niin tutulta että taitaa olla edelleen samalla työmaalla.
    Mulla oli tulossa lähetys jenkeistä, alkuperämaa japani ja teknisesti tuli "saksan kautta". Soitin FedEx:lle että stoppaavat lähetyksen terminaaliin jonka noudan ite jottei vahingossakaan käy niin että paketti jää viikonlopuksi johonkin jakoon, päivä kun oli jo perjantai ja kone seiso ja jakeluaikataulu oli hieman epäselvä.
    Asiakaspalvelun nainen jolle soitin, kaikki meni hienosti ja molemmat ymmärsivät toisiaan hyvin ja pakettikin pysähtyi Hikiin niinkuin piti mutta kun menin noutamaan pakettia niin vastassa oli tämä hoonosoomi jonka kanssa oli helvetin vaikea kommunikoida suomeksi eikä pakettia meinanu löytyä ja olis pitäny olla lippuu ja lappuu ja laskutus osoitetta yms. koska oli täysin sekaisin siitä että mistä tämä on nyt tulossa.
    Vihdoin kun sille selkis että se on takuuosa koneeseen ja sakemmanni hoitaa tullaukset yms. niin sain sen paketin.
     
  4. 370

    370 Gearhead

    Mua vituttaa lähetellä fedexille noita turhia tilausvahvistuksia. Tilauskaavake on paketissa ja sieltä selviää asiat, hinnat ja rahdit. Rokista oon tilannu ja fedexin kanssa vissiin niillä sopimus. Esim. Eggen ja USPS:n kanssa ei hankaluuksia, tulee suoraan tulliin ja sinne sitte rahojen kera. Tulli ei tietenkään lähellä kaikkia, mutta näin meillä. Pohojammaalla.
    Taidan tästedes suosia USPS-ystävällisiä firmoja.
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tämä on raivostuttavaa rahastusta. Miksei jos kerran olen maksanut kertaalleen postituksen ja valinnut vähän nopeamman toimituksen, tavarantoimittaja toimita sitä siihen osoitteeseen mihin se on osoitettu- lähimpään tullipiiriin! Sille perkulee fedexillehän on jo maksettu siitä että se pistää tavaran liikkeelle mahd. nopeasti. en halua mitään 10 euron arvoisia erikoispalveluja tullimaksujen hoitamisesta, vänkään mielummin itse tiskillä ja maksan mitä virkailijat lapuista pystyy näkemään.

    siis kysymys: voiko fedexin kympin käsittelymaksun mitenkään välttää?
     
  6. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Mulle on tullut 1 paketti Rockista USPS:n kautta, mutta kaikki muut on toimittanut FedEx , olisko niin että RockAuto toimii vaan virtuaalisesti netissä eli kun tekee tilauksen rockista niin se voi mennä mihin puljuun tahansa jonnekinpäin USAaa, jolla on sitä tavaraa hyllyssä mitä olet tilaamassa, ja ne paketoi sen rockauton teipillä ja lähettää Suomeen, ja nähtävästi sillä firmalla ei ollut sopimusta FedExin kanssa vaan USPS:n.
     
  7. GMies

    GMies Gearhead

    Tuli eilen puhelu fedexiltä, (viime kesäkuun alusta) ottavat jokaisesta tuoteryhmästä tullauspalkkiota 7€. Eli jos paketissa on korin varaosa 7€, manual (kirja) 7€, työkalu 7€, niin tullauspalkkio on yhteensä 21 €.
    Mikäli paketissa on kymmenen eri tuoteryhmään kuuluvaa osaa, on tullauspalkkio 70€.

    Että jälleen käännyttävä itellan puoleen. :( :( :rotfl: :rotfl:
     
  8. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    No joo ainakin googlen mukaan toi "Express Mail International" on USPS:n :eek:
    Täytyy nyt seuraavaksi kokeilla sitä, sillä USPS-Itella-tulli on ainakin mulle se parhain
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun fedex/rokkiautofarssista ei ole vieläkään tullut sitä tullauslaskua. Pistin sinne kyllä sellaista palautetta jota ei kehtaa tänne edes laittaa, mahtoiko se vaikuttaa astiaan :rotfl: .
     
  10. Miki76

    Miki76 2nd gear

    Mulle tuli jäähdytin kotiin 15.10 eikä ole tulli+alv. ym. laskua tullu.Enkä ole kyselly :rotfl:

    Ei ollu mun kohalla mitään valittamista Rock/Fed hommassa.Mutta eiköhän sekin tule vielä koettua...Tottunu jo näissä osatilauksissa,et joskus menee hemmetin hyvin ja välillä ihan päin persettä!
     
  11. musse67

    musse67 3rd gear

    Viime kuun alussa tuli Rockautosta parit pyöränlaakerit Fedexin kyydillä ja ihmettelin kun tuli suoraan perille ilman mitään kyselyjä. Ajattelin kanssa että tämähän meni hyvin kun ei alkanut laskua kuulua, mutta suunnilleen kuukausi tavaran saapumisesta tuli tullauslasku.
     
  12. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Ottakaa toimitukseksi USPS ja käytte itse tullaamassa ja maksamassa lähimmässä tullauspisteessä, niin pääsette vähimmällä vaivalla ja kuluilla.
     
  13. musse67

    musse67 3rd gear

    Hyvähän se on tullin nurkissa asuvien sanoa. Mulla lähimpään tulliin matkaa reilu 140km, niin ei sinne kovin pienen paketin takia viitti työpäivää tuhrata.
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo,mutta harrastajia on muuallakin kuin YDIN suomessa.
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Itella ottaa n. 23 euroa tullaamisesta ja paketti tulee postissa. Se on noudettava postin toimipaikasta koska tullauskulut maksetaan pakettia noudettaessa. Siis pienikään paketti ei tule kotiin asti, jos siitä joutuu maksamaan tullimaksuja ja huolintakuluja.
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    /\/\ Siis minun pointti oli, että Itella hoitaa tullauksen ja toimittaa paketin lähimpään postitoimipaikkaan, joka on ehkä lähempänä kuin monen sadan kilometrin lenkin takana oleva lähin Tullin toimipiste.
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Suivaannuin ja pistin service@rockauto.comiin tämmösen meilin, saa vapaasti muutkin käyttää:

     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Et olis voinu tota paremmin ilmaista!
     
  19. kpj

    kpj Gearhead

    Hyvin kirjotettu, kerrohan mitä vastaavat jos vastaavat ollenkaan...
     
  20. karra

    karra Double Gearhead

    Tilasin reilu viikko sitten mersuun osia kaverilleni Jämsään. Eilen tuli FedExiltä kirje jossa yhteydenottopyyntö tullin ja verojen maksua varten. Annoin sinne luottokortin numeron ja lähetin tilausvahvistuksen ja visalaskun maililla. Kaverini joka tapauksessa maksaa kaikki kulut minulle.

    Illalla vasta tuli tämä ketju luettua, ja olin juuri maanantaina tehnyt uuden tilauksen Tahoen huolto-osista ym.

    Äsken tuli postia jotta tavarat lähteneet tänään ja toimitus USPS kautta, Paypalilta otettu EUR 140 eli ei jää ehkä tulliinkaan tämä paketti (osat 119 ja rahti 71 $).
     

Kerro tästä muillekin!