rockautosta tilaaminen

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

1. -tl-

-tl- Gearhead

Jos tilaat tavaroita EU:n veroalueen ulkopuolelta, ne on tullattava, ja niistä on maksettava arvonlisävero. Jos lähetyksen tavaroiden arvo ilman kuljetuskustannuksia on enintään 22 euroa, veroa ei tarvitse maksaa.

2. Beach

Beach 2nd gear

Jos tuote alle 22€, niin saa ilman alvia. Jos tuote yli 22€, niin myös rahdista alv.

3. pfihlman

pfihlman 1st gear

Helou, mitä tuohon etukäteen tullaus-menetelmään tulee laittaa? Pitääkö etsiä jostain tullin sivuilta joku notuli vai miten se niinkuin käytännössä toimii? Pitäs ehkä turbiini tilata ellei korjaamo löydä sellaista:
    Enter Tax ID Pre-Pay Customs Charges (except Mail packages)? (Not available for selected shipping method)[​IMG]

4. Ei mitään, laitat vaan täpän siihen pre pay custom charges kohtaan

5. Beach

Beach 2nd gear

Aina maksanut tullit ja verot vasta kun tavara Suomessa. Jos en ihan väärin muista, niin Rockauto osaa lähettää alle 150€ ostokset niin, että ei tarvitse tullia maksaa.

6. Hai

Hai Gearhead

Mites ne sen tekee?

7. dart -66

dart -66 Gearhead

No eipä ole vielä osunut kohdalle...

8. hzemax

hzemax Gearhead

Yleensä, ko oon tilannu Rockautosta, ni oon tilauksen jälkeen painanu sitä prepay taxes nappulaa (toimii vaan Fedex) ja jos ei sitä summan alhaisuuden vuoksi tarvitse, ni ei sitä tartte maksaa, eikä se Rockauton ohjelma sitä penää.

Useimmiten se Fedex on se edullisin vaihtoehto. USPS ei semmosta tarjoa. Oma aikani on senverran kallista, ettei mulla ole aikaa eikä edes varaa turata Tullin haluatko tullata itse perseilyn kanssa.

9. MudMax

MudMax Gearhead

Näin: https://tulli.fi/netista-tilaajalle/tullausinfo/tullauksen-hintarajat
    Joskus tilasin vannesetin Ebayn kautta 1 kpl kerrallaan, kun rahdin hinta nousi vähemmän kuin mitä tulli+tullista perittävä alv olisi maksanut (ja lisäksi varmistin ettei Kiinassa valmistetuista alumiinipyöristä mahdollisesti perittävää polkumyyntitulliakaan voi mennä).

10. Beach

Beach 2nd gear

Voi olla jo vanhentunutta tietoa, mutta joku koodi paketin päälle siitä että tavaran arvo alittaa tullimaksun rajan.

Vaan selviäähän se arvo siinäkin kun itse tekee tulliselvityksen.

Kerro tästä muillekin!