rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. jhl52

    jhl52 1st gear

    Hyvin tämän firman toimitukset on pelannu kaiken kaikkiaan. Joskus Dhl:n ja sen tullauksen kanssa oli hankalaa. Viime ajat etukäteen maksettu tullaus ja Fedex on toiminut hyvin, ei valittamista. Laskeskelin että olen tilannut tuolta lähes 50 kertaa. Kerran on tullut väärä osa, pakkattu väärin, sen hyvittivät vielä niin että ei tarvinnu edes palauttaa sinne.
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Fedex.... Reilussa viikossa saapui paketti Turkuun, nyt se on maannut siellä maanantaista lähtien. Tampereelle piti tulla. Tullimaksut maksettu tilatessa.
     
  3. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Cumminski tykkää tästä.
  4. bathory

    bathory Gearhead

    Tilasin viime to klo 15:30 ja tänään tuli. Halvin postitus, tullit etukäteen. Yksi arkipäivä vaan välissä. Todellinen ennätys.
     
  5. dean66

    dean66 Gearhead

    Eilen tilasin pikkupaketin (yhteisarvo n. 200e). Valitsin myös halvimman kuljetuksen ja tullit etukäteen. Nyt vain odotellaan pari päivää. Emailia tuli jo siitä, että on keräilty ja carrier noutaa pian...

    Kyllä toimii niin mainiosti, että ei mitään tolkkua.
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Turussa edelleen....
     
  7. Multipower

    Multipower Gearhead

    Sunnuntaina illasta tilattu ja keskiviikkona puolilta päivin perillä. FedEx toimitti ja tullit ja muut ryöstöt maksettu samalla. Ei voi kyllä toimitusta moittia!
     
    SK- ja Seevu tykkäävät tästä.
  8. matti R

    matti R 3rd gear

    Sama juttu, tosi nopea Fedex toimitus!
    UPSilla tuli toiselta toimittajalta ja uskomatonta säätöä toimituksen kanssa. Kuski ei löydä osoitetta yms soopaa.
     
  9. Concarne

    Concarne 3rd gear

    FedEx on korjannut toimintaansa selvästi. Ainakin Espoossa kuskeissa on muuttunut yksi ulkoisesti havaittava piirre mitä en uskalla sanoa koska joku pahoittaa mielensä ja voi tulla bannia. En sano, että tällä olisi tekemistä toiminnan korjaantumisen kanssa mutta tällaisen yhteensattuman olen havainnut.

    Ennen tuli aina ilmoitus ettei vastaanottajaa tavoitettu. Tämä korona-aikana kun kaikki meillä oli koko ajan kotona. Sitten alkoi soittorumba asiakaspalveluun mihin ei päässyt läpi, jonotus oli maksullista ja kun roikkui linjalla riittävän pitkään tuli automaattisesti luuri korvaan. Sähköposteihin eivät vastanneet. Yksi Rockauton paketti lähti takaisin kun en viitsinyt sitä jahdata. Laitoin sähköpostilla viestin, että kuski valehtelee koska olen ollut kotona koko ajan ja olen edelleen eli voitte toimittaa paketin. Tätä ei noteerattu mitenkään. Seurantaan ilmestyi parin kuukauden verran päivityksiä missä sanottiin, että paketti palautuu lähettäjälle. Kyllä se sitten lopulta palautuikin. Ilmoitin kyllä ennakkoon Rockautolle FedExin perseilystä. Olivat sitä mieltä, että olen oman osuuteni asiassa tehnyt.
     
    Muokattu: 22.4.2023
    C4vettester tykkää tästä.
  10. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Muailman nappaan Kuopijjon metropolisterianiin rokkipaketit ovat vuan tokkiisa tulleet livakasti ja ehejänä. Ei mittää onkelmia. Ainakaa tähä asti. Raportoin suurelle yleisölle jos tulloopi kommervenkkejä niin tietääpi muuttii RA-tilloojat ja immeiset sillonna varrautua.

    Sillettii ne hommelit pelloo tiällä Savonmualla. Kaikkihan tiällä pelloo ku tarkemmin uattelloo. Ehket nämä Vetexi-onkelmajutteloeset koskoopi vuan piäkaapunkin seutuloesta?
     
    Muokattu: 22.4.2023
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No mitähän vit*** nyt taas. Tilasin RA tavaraa. Tulossa 3 pakettia, otin halvimman rahdin Fedex ja maksoin tullit yms tilatessa. Nyt sieltä tulee sit 3 pakettia ja 2 niistä kuskaa DHL ja ne hinkuaa tullaustietoja.... Voin jo veikata tämä ei suju helposti.
     
    Swinger tykkää tästä.
  12. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Mulla tapahtui kerran sama juttu, sentään selkis puhelulla DHLn aspaan josta olin tosi yllättynyt.
     
  13. T5

    T5 Gearhead

    Haluaako ne sun henkilötietoja tehdäkseen tullauksen sun puolesta vai tiedon siitä, että oot tullannu tavarat?
    Mulla on DHL useamman kerran halunnu vaan sotut yms, jotta pääsevät tekemään tullauksen mun puolesta. Ja sehän ei maksa mitään.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tullaus, eli tullaako he vai ite. Ei ole ilmanen. 20€ tai 2% verojen ja tullien arvosta. Taitaa olla helpoin tullata ite ja pistää Tullille tiedot että näistä on jo maksettu ostaessa tullit yms.
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos olet jo maksanut ne tullit tilatessa, näkyy siitä vahvistuksesta, niin ei ne voi siitä enää veloittaa. Jos ei muu auta, niin rockauton kautta yhteyksiä.
    Turha niistä kahteen kertaan on tulleja ja alveja maksella.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  16. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Soitto DHL:lle varmasti selventää asian. Omien kokemusten mukaan on siitä harvinainen alan toimija, että vastaavat puhelimeen kun asiakaspalvelunumeroon soittaa. Ilman tuntikausien jonotusta.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pistin sähköpostia, katotaan mitä vastaavat. Siis vikahan ei ole DHL, vaan RA joka jakoi sen erifirmoille.
     
  18. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Ovat siis sössineet Rockauton päässä tullauskuvion pakettia jakaessaan. Sinnekin on asiakaspalvelun sähköposti mihin vastaavat nopeasti. Se osoite on vaan melko hyvin jemmattu enkä ulkomuistista muista sitä. Kerran jopa soittivat RA:sta minulle vaikka oli niinkin pienestä asiasta kyse kuin väärä pakkasproppu toimitetussa sarjassa. Soittivat ensin ja lupasivat lähettää uuden tulpan. Sottivat sitten uudestaan ettei olekaan kuin kymmenen kappaleen pakkauksia ja lähettävät sellaisen. Näiden puheluiden välissä tyyppi oli ilmeisesti googlettanut mikä paikka se Finland on kun puhui talvesta ja sanoi, että voin laittaa ne ylimääräiset tulpat vaikka saunan koristeeksi jos en keksi muuta käyttöä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    Service@rockauto.com on tuo aspan osoite
     
    Fuselage tykkää tästä.
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämäpä selvisi. Rockautolla on jotain ongelmia. Monipakettilähetykset jakaantuu usealla firmalle, vaikka ei pitäisi. Ja kun valitset pre-paid, niin Rockauto maksaa vain sen valitun firman paketin verot tullit yms.
    Ei jos jakautuu muille, vaan ne pitää sit ite maksaa....
    Vaihtoehdot oli aukasta valitus Rockautolle ja odotella niiden vastausta ja muutoksia yms, tai maksaa tullit että saa paketit liikkeelle ja sit tapella Rockauton kanssa. Noh osille on isompi tarve kuin tapella... Sen kerkee tekee myöhemmin.
     
    puusilmä tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!